  • 11. Data: 2009-03-08 20:18:12
    Temat: Re: drzwi wejściowe otwierane na zewnątrz czy do wewnątrz ?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości > Bedzie tyko
    kiepsko, jak gosciom zeby sie powybija przy otwieraniu. :-))

    Problem gosci nie mój;)))
    Gośc jak ryba- po dwóch dniach smierdzi;)))

    Kris

  • 12. Data: 2009-03-08 20:36:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości > Bedzie
    > tyko kiepsko, jak gosciom zeby sie powybija przy otwieraniu. :-))
    >>
    > Problem gosci nie mój;)))
    > Gośc jak ryba- po dwóch dniach smierdzi;)))

    Ha ha.
    Jak do tego trafi sie przedwczesny amant kilkunasto letniej corki, to takie
    drzwi sa jak zbawienie.:-))

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-03-08 20:43:35
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Co przemawia przeciw otwieraniu na zewnatrz:
    > - Drzwi powinny byc raczej osadzone glebiej (aby nie zacinal deszcz - choc
    > przy daszku
    > ten argument jest raczej salaby)
    > - zdaje sie ze latwiej wywazyc takie drzwi - zawiasy od zewnatrz
    > - przy bardzo silnym wietrze, trudniejsze zamkniecie, oraz
    > niebezpieczenistwo
    > ze drzwi z impetem zostana otwarte.
    > - wymagany wiekszy taras wejsciowy

    Przy ścianie dwuwarstwowej jest kłopot z ociepleniem na styku
    ościeżnica-ocieplenie. Nie wiem czy wszystkie drzwi tak mają - ja wybrałem
    Gerdę i zostałem poinstruowany, że styropian nie będzie nachodził na
    ościeżnicę, a co więcej trzeba będzie pozostawić pasek nieocieplonej ściany,
    żeby drzwi się swobodnie otwierały się na zewnątrz przynajmniej do 90st. Jak
    z tego wnioskuję otwarte na zewnątrz drzwi Gerda wychodzą odrobinę poza
    światło ościeża.
    Niestety nie mam już wyboru i muszę mieć drzwi otwierane na zewnątrz.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-03-09 07:04:05
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    On 8 Mar, 21:43, "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > żeby drzwi się swobodnie otwierały się na zewnątrz przynajmniej do 90st.

    Wspomniany problem wynika chyba z tego, ze ościeżnice Gerdy są wąskie
    (chude), w związku z tym albo styropian dochodzi do ościeżnicy, ale
    wtedy nie otworzą się nam drzwi, albo nie docieplamy. Jeżeli ktoś ma
    jakiś inny pomysł, chętnie skorzystam :)
    Mam Gerde i mam ten problem, ktorego nie przemyslałem w trakcie zakupu
    drzwi. Dziś bym się zastanowił co lepsze.
    I nie chodzi tu bynajmniej o gości tylko o wygodę mieszkańców - ja mam
    nawyk otwierania drzwi szeroko, a tu buumm - już ściana.
    Acha, im grubsze ocieplenie - ja mam 15 cm - tym problem bardziej
    palący.

  • 15. Data: 2009-03-09 07:55:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    nawyk otwierania drzwi szeroko, a tu buumm - już ściana.
    Acha, im grubsze ocieplenie - ja mam 15 cm - tym problem bardziej

    Możesz spróbować zamontować drzwi w warstwie ocieplenia. Gdzies widziałem
    taki montaz.Solidne płaskowniki przykrecone do muru, zachodzace na
    ocieplenioe i do nich montowane drzwi. Do takiego montazu okien sa juz
    specjalne systemowe rozwiązania, do drzwi to nie wiem- to co widziałem to
    była samoróbka ale ok.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-03-09 16:20:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 8 Mar 2009 11:11:04 -0000, Darek napisał(a):

    > - gdy otwierasz drzwi a na tarasie wejsciowym jest snieg, nie wciagasz go do
    > srodka,
    > tylko wymiatasz na zewnatrz

    A jak jest dużo śniegu, to jesteś w d..., bo nie otworzysz ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2009-03-09 17:03:50
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ocieplenioe i do nich montowane drzwi. Do takiego montazu okien sa juz
    > specjalne systemowe rozwiązania, do drzwi to nie wiem- to co widziałem to

    Ale to raczej w ścianie trzywarstwowej. Inaczej kosztowne, atestowane drzwi
    antywłamaniowe nie mają większego sensu (no chyba, że płaskownik wygięty w
    literę "O" wokół ościeży i przyspawany do niej, a na dodatek szeroki na
    przynajmniej 25cm. Realizacja wydaje się być kłopotliwa.

    Pytanie do Wojtka:
    Powiedz proszę, na ile cm od ościeżnicy należy odsunąć styropian
    ocieplający, żeby otworzyć drzwi na 90st.?

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-03-09 18:54:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek"

    >kosztowne, atestowane drzwi antywłamaniowe nie mają większego sensu

    W domku nie mają sensu faktycznie;))))

    Kris

  • 19. Data: 2009-03-09 21:57:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz proszę, na ile cm od ościeżnicy należy odsunąć styropian
    > ocieplający, żeby otworzyć drzwi na 90st.?

    No i wykombinowali, na sile inaczej choc wielu sprawdzilo.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-03-09 22:15:53
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > No i wykombinowali, na sile inaczej choc wielu sprawdzilo.

    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli?
    Pozdr.
    Krzysiek