  • 61. Data: 2018-12-05 19:08:41
    Temat: Re: e komputerowcy
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Pojadę sucharem: nie stać Cię i dorabiasz ideologię

  • 62. Data: 2018-12-05 19:15:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:02:30 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Kapitał musisz niestety wyłożyć

    Ano własnie tak podejrzewałem że te "250 co miesiąc za nowe auto" ma drugie dno;
    )
    - potem co 3 lata wymieniasz na nowy, co
    > kosztuje Cię ok. 600 pln / mc (utrata wartości) - ale zawsze w razie W
    > masz te 60-70k do spieniężenia w każdym momencie :)

    TY czy ten od kogo wylizałeś?

    > Linka? A może frytki do tego? ;)

    Nie dawaj, bo jeszcze przejrzysz na oczy;)

  • 63. Data: 2018-12-05 19:16:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:08:43 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Pojadę sucharem: nie stać Cię i dorabiasz ideologię

    Pojadę sucharem: g...o wiesz kogo na co stać.

  • 64. Data: 2018-12-05 19:18:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:15:17 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ano własnie tak podejrzewałem że te "250 co miesiąc za nowe auto" ma drugie dno;
    > )

    Żadne dno - tyle kosztuje realnie posiadanie tego konkretnego samochodu.

    > - potem co 3 lata wymieniasz na nowy, co
    >
    > TY czy ten od kogo wylizałeś?

    Ja. W każdym momencie możesz zrobić cesję lizingu. Możesz też poczekać do
    końca umowy (czyli co max 3 lata) i sprzedać bez pośrednictwa ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2018-12-05 19:44:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:18:05 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja. W każdym momencie możesz zrobić cesję lizingu. Możesz też poczekać do
    > końca umowy (czyli co max 3 lata) i sprzedać bez pośrednictwa ;)

    Weż no wytłumacz mi jak chłop krowie na rowie bo coś nie kapuję
    Dzisiaj wylizujesz auto warte 100tys. "W każdej chwili" piszesz czyli przyjmijmy że
    za rok robisz "cesję lizingu" i "masz te 60-70k do spieniężenia"?
    Wszedł bym w taki biznes ze dzisiaj biorę auto w lizing a za rok mam 60-70tys do
    spieniężenia ale mi to szwindlem jakimś pachnie. Wyjaśnisz może skąd te 60-70tys dla
    liżącego się biorą "w każdym momencie"?

  • 66. Data: 2018-12-05 20:04:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:44:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    spieniężenia ale mi to szwindlem jakimś pachnie. Wyjaśnisz może skąd te 60-70tys dla

    Kupujesz auto za 100k. Wpłacasz 75k gotówką (to ten "wkład", który zawsze
    zostaje Ci ze sprzedaży poprzedniego samochodu) pierwszą wpłatę.
    Pozostałe 25k spłacasz w ratach. Po roku potrzebujesz gotówki - szukasz
    kogoś, kogo interesuje ten samochód za 90k. Do spłaty na ten moment
    pozostaje ~17k. Dostajesz do łapy 90-17 = 73k pln, a nowy nabywca spłaca
    sobie pozostałe 17k lizingowi.

    Jeżeli wytrzymasz do końca lizingu - sprzedajesz auto za 75k i kupujesz
    nowe za 100k. I spłacasz 25k przez kolejne 3 lata. I tak w kółko.

    Czyli masz ciągle ~70k "w razie W" do sprzedania, a posiadanie ciągle
    nowego samochodu w garażu kosztuje Cię 25k / 3 lata rozłożone ładnie na
    miesięczne raty.

    Samochód za 50k będzie analogicznie 2 x tańszy.

    Jak zaryzykujesz i założysz działalność i jeszcze sobie vat i dochodówkę
    odliczysz to zaoszczędzisz kolejne ~30-40% z tych kwot :-) LEGALNIE (koniec
    tematu!).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2018-12-05 20:14:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 18:34:46 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Hola, hola! Wczoraj ja pierwszy pomyślałem że odkupie za jakąś niedużą
    > kasę skoro i tak mu niepotrzebny ;-)

    co znaczy niepotrzebny? Własnie z niego korzystam. Ale dawać - kto ile zaplaci?
    Mozemy nawet zrobić aukcje charytatywną - ja daję lapka (co prawda wg mnie zepsutego)
    a wy się licytujecie. Całość kwoty za lapka przekazuję na jakis szczytny cel który
    też mozemy tu wymyslić, moze ktos ma potrzebujących w zasiegu. A jak nie to dom
    dziecka czy cos takiego. Nie wiem czy kwoty minimalnej nie wstawić zeby żenada
    zamiast pomocy nie była, ale tu jestem otwarty.
    Wpłace na konto i kwitem się oczywiscie rozliczę.
    Ktoś coś? :)

    b.

  • 68. Data: 2018-12-05 20:18:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 20:04:24 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Kupujesz auto za 100k. Wpłacasz 75k gotówką (to ten "wkład", który zawsze
    > zostaje Ci ze sprzedaży poprzedniego samochodu) pierwszą wpłatę.

    Pod warunkiem że poprzedni samochod był wylizany z pierwszą wpłata 75%
    Lizing z pierwszą wpłatą 75%;)

> [...]
    > kogoś, kogo interesuje ten samochód za 90k. Do spłaty na ten moment
    > pozostaje ~17k. Dostajesz do łapy 90-17 = 73k pln, a nowy nabywca spłaca

    Ano biznes zycia faktycznie. Swoimi 75tys obracać i

    > Jeżeli wytrzymasz do końca lizingu - sprzedajesz auto za 75k i kupujesz
    > nowe za 100k. I spłacasz 25k przez kolejne 3 lata. I tak w kółko.

    Cały czas warunek ze na poczatku tej piramidy 76tys w gotówce włożyłeś

    > Czyli masz ciągle ~70k "w razie W" do sprzedania, a posiadanie ciągle
    > nowego samochodu w garażu kosztuje Cię 25k / 3 lata rozłożone ładnie na
    > miesięczne raty.

    Czasami mam wrażenie że masz innych za idiotów
    Powyższy wykład o 75tys mnie w tym upewnił.

    > Jak zaryzykujesz i założysz działalność i jeszcze sobie vat i dochodówkę
    > odliczysz to zaoszczędzisz kolejne ~30-40% z tych kwot :-)

    I żony dojazdy do ryzjera odliczę;)

    LEGALNIE (koniec
    > tematu!).

    Lepiej skońćzmy ten temat faktycznie.
    Bo znowu cos palniesz

  • 69. Data: 2018-12-05 20:34:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 20:18:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ano biznes zycia faktycznie. Swoimi 75tys obracać i

    Samochód to nie biznes - to czysta konsumpcja :)

    > Cały czas warunek ze na poczatku tej piramidy 76tys w gotówce włożyłeś

    No jasne, a co Ty myślałeś? ;)
    Weź kiedyś na weekend na testy jakiś samochód salonowy to zobaczysz
    ile radochy daje siedzenie na niewypierdzianym przez ostatnie 15 lat
    fotelu i nowiutkie ciche zawieszenie i wygłuszenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2018-12-06 11:27:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-12-05 o 17:40, Adam Sz. pisze:

    > Nie bardzo rozumiem :)
    > Suma wpłaty własnej + rat + wykupu wyszła 38k pln. Za gotówkę kupiłbyś
    > dokładnie ten sam model za parę stów więcej (nie pamiętam). Sprzedany
    > za 28k w gotówce. Gdzie tu drogo? :)

    Adam, bądź uczciwy jeśli już piszesz o leasingu.
    Jak go sprzedasz za 28k, to oddasz 23% VAT + ok 20% podatku od kwoty
    netto.
    więc te 8 - 9tysi oddasz jeszcze do US.
    :P

    --