    From: gordom <n...@a...ess>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: gres na zewnątrz bez fugi - dobry pomysł?
    Date: Sun, 14 Jun 2009 00:04:01 +0200

    Czytnik mi chyba przed chwilą zaszwankował i nie przesłał posta.
    Wiadomość wysyłam więc raz jeszcze

    Witam po raz kolejny.
    Tym razem chciałem zasięgnąć Waszej opinii na temat układania płytek na
    zewnątrz (balkon). Przymierzam się do kupna szkliwionego gresu z Opoczna
    (gres Real Cotto 10,9 x 10,9 -> http://tinyurl.com/kuqaws,
    http://tinyurl.com/lxxajw). Zastanawiam się czy taki rodzaj płytki można
    ułożyć bez fugi. Balkon ma powierzchnię blisko 4 m2 (1,55 x 2,5 m). Z
    zamieszczonej na stronie Opoczna charakterystyki technicznej tej płytki
    wynika, że współczynnik cieplnej rozszerzalności liniowej (10^-6/st.C)
    wynosi <9 (niestety nie wiem jak ten parametr interpretować, dużo to czy
    mało).

    Jeśli jednak fuga musi być to jaką minimalną szerokość powinienem
    zachować (czy 1 mm pomiędzy płytkami jest OK czy na zewnątrz powinno to
    być więcej)? Z góry dziękuję za pomoc,

    pozdr.,
    gordom