  • 11. Data: 2011-01-17 21:44:47
    Temat: Re: grzejący prądem..
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 20:47, "t-1" <t...@0...pl> wrote:

    > za lata 2001-2006http://www.cire.pl/pokaz-pdf-%252Fpliki%252
    F2%252Fanalizacennos.pdf

    Dzieki :)

    Ciekawie to wyglada -> od 2001 do 2006 zmiany:
    - prad -> 100% -> 105% (wczesniej poszedl w gore a potem spadl w dol!)
    - gaz -> 100% -> 140%

    Well... ;) Szkoda, ze nie ma wykresow w bewzglednych zlotowkach bo
    moznaby to odniesc do dzisiejszych cen :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2011-01-18 03:50:42
    Temat: Re: grzejacy pradem..
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > - gaz -> 100% -> 140%
    >
    > Well... ;) Szkoda, ze nie ma wykresow w bewzglednych zlotowkach bo
    > moznaby to odniesc do dzisiejszych cen :)

    Hehe. A mówia ze pradem najdrozej.
    W II taryfie wg tych danych cena spadla. :-)))

    Niestety w tym roku II taryfa u mnie 8% w góre.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 13. Data: 2011-01-18 20:06:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci

    > Hehe. A mówia ze pradem najdrozej.
    > W II taryfie wg tych danych cena spadla. :-)))

    Tak Janie, jak wzrosla o 5% to spadla.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-01-18 20:15:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 21:06, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Tak Janie, jak wzrosla o 5% to spadla.

    :D (cos dzisiaj dobry humor mam;)

    Ale jemu chodzi o to ze wzroslo do 110% i potem spadlo do 105% - ma
    racje. Tak jak Wam w tym roku gaz stanial ;)
    Ale ja bym dalej chcial wiedziec ile kosztowal 1m3 gazu (srednio, z
    uwzglednieniem przesylu) i 1kWh (w I i II taryfach) w 2001r !!!!

    Ide szukac w web.archive.org :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2011-01-18 20:29:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    Cena pradu w 2002r:

    1. energia całodobowa - 0,3557 zł/kWh
    2. taryfa dzienna - 0,3805 zł/kWh
    3. taryfa nocna - 0,2269 zł/kWh

    Zrodlo: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?2396-Ogrze
    wanie-pr%C4%85dem-cena-energii

    Cena gazu w 2002r - tutaj nie wiem jaka taryfe wziasc pod uwage ale z
    opisu wynika, ze W-3 ?

    1,129 pln / m3

    Zrodlo: http://www.geoland.pl/dodatki/energia_xxxii/fos.html

    Biorac pod uwage, ze teraz placicie 1,8 (albo 2?) pln / m3, gaz wzrosl
    w ciagu tych ~8-9 lat o 80%, a prad (I taryfa obecnie 0,47gr) o lekko
    powyzej 30% :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2011-01-18 21:58:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    wanie-pr%C4%85dem-cena-energii

    >Cena gazu w 2002r - tutaj nie wiem jaka taryfe wziasc pod uwage ale z

    Nie doczytalem netto, czy brutto.

> [...]

    >Biorac pod uwage, ze teraz placicie 1,8 (albo 2?) pln / m3, gaz wzrosl
    >w ciagu tych ~8-9 lat o 80%, a prad (I taryfa obecnie 0,47gr) o lekko

    No tak, ale odnies to do cen pradu, czyli relacji gazu do pradu. Samo
    porownywanie wzrostu cen gazu mowi nie wiele w kontekscie pradu, bo gaz mogl
    byc od pradu znacznie tanszy w tamtym okresie a i dzis ciagle tanszy.
    BTW:
    W3 do grudnia 2010 netto:
    Oplata abonamentowa - 8,2000
    Paliwo gazowe - 1,0310 [m^3]
    Oplata sieciowa stala - 48,3000
    Oplata sieciowa zmienna - 0,3041 [m^3]

    Jak widac w zwiazku ze stalymi oplatami, koncowa cena za 1m^3 gazu nie
    bedzie jednoznaczna i tym nizsza im wiecej zuzywa sie gazu. Mnie 1m^3 gazu
    od pazdziernika do grudnia lacznie kosztowal 1,9292 zl brutto. Ale latem
    kiedy zuzycie gazu mam 0m^3 to powyzsze zero kosztuje mnie ok. 66zl
    brutto/miesiac. Nie mam pojecia jak to ujac tabelarycznie. Srednio to troche
    bez sensu, wiec lepiej chyba podawac skladowe i sobie dodawac do wlasnego
    zuzycia. Co wazne dla mnie, obecny sezon od 21 sierpnia do 20 grudnia poki
    co kosztowal mnie ok. 1200zl lacznie brutto, wiec jakiegos cisnienia nie
    czuje i chyba o to chodzi.
    Ale to w sumie nic, bo dzisiaj moj kumpel kupil wegiel za uwaga 860 zl/t. To
    jest dopiero paranoja.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-01-23 11:29:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

> [...]
    > Ale ja bym dalej chcial wiedziec ile kosztowal 1m3 gazu (srednio, z
    > uwzglednieniem przesylu) i 1kWh (w I i II taryfach) w 2001r !!!!

    Wg tych danych, a U MNIE, to dwie odrebne sytuacje.

    Te dane nie zawieraja aktualnych cen u mnie poniewaz tylko DEBIL nie
    zauwazy, ze w linku sa dane za okres 2001-2006, a ja podaje wzrost wzgledem
    2010-2011.

  • 18. Data: 2011-01-23 11:33:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    II taryfa od 2002 0,2269 do 2010 0,25 zł wzrosła o 10,1%
    Czyli 1,3% rocznie. Trzy razy wolniej od inflacji.

    Trzeba by jeszcze uwzględnić różnice cen energii. Np Śląsk ma dużo tańszy
    zarówno węgiel jak i prąd.