  • 61. Data: 2012-06-07 21:22:20
    Temat: Re: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 21:20, Plumpi pisze:

    > Dość już tego ubliżania.
    > Najpierw to się sam poddaj leczeniu, albo lepiej eutanazji, bo takie ścierwo
    > jak ty, które nie umie funkcjonować normalnie w społeczeństwie to powinno
    > się eliminować.
    > Ty złośliwa, podła i mściwa szmato.

    I znowu projekcji własnych problemów dokonujesz...

  • 62. Data: 2012-06-07 21:48:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 21:20:21 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Dość już tego ubliżania.
    No to skończ :D

> [...]
    > jak ty, które nie umie funkcjonować normalnie w społeczeństwie to powinno

    Własnie, cwelu spłodzony przez dwie dziwki :D DO BUDY!

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 63. Data: 2012-06-07 22:11:37
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3W7ckV$1GC@mike.oldfield.org.pl...

    > No to skończ :D

    > Własnie, cwelu spłodzony przez dwie dziwki :D DO BUDY!
    >
    > --
    > ___________ (R)
    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    > ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    > _______/ /_ GG: 3524356
    > ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

    Tylko nie wchodź bez wazeliny w dupę taborecikowi.

  • 64. Data: 2012-06-07 23:20:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 22:11:37 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Tylko nie wchodź bez wazeliny w dupę taborecikowi.

    Jacusiu, jak rozumiem masz tutaj praktyke i normy :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 65. Data: 2012-06-07 23:49:27
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Panowie,

    nie chcę przerywać tej jak intrygującej rozmowy,
    ale może przeniesiecie sie na priva?
    Nie czytałem cóż tam wypisujecie, ale sądząc po kilku
    pierwszych postach nie ma to wiele wspólnego z pytaniem
    a tym bardziej z tą grupą...

  • 66. Data: 2012-06-08 00:10:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 23:49, Darek pisze:
    > Panowie,
    >
    > nie chcę przerywać tej jak intrygującej rozmowy,
    > ale może przeniesiecie sie na priva?

    Sorki, czasem nie mogę się powstrzymać przed karmieniem trolli ;)

    Tak zabawnie się rozsypują...

  • 67. Data: 2012-06-08 09:50:34
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

> [...]
    > stopach z ołowiem) w niskich temperaturach tj. poniżej 13,2°C zmienia
    > odmianę alotropową z Beta na Alfa i zamiast cyny o metalicznej,
    > błyszczącej barwie i strukturze metalu, staje się szarym proszkiem, który
    > w ogóle nie przypomina metalu i nie jest w stanie zapewnić połączenia
    > galwanicznego przewodów.
    > To zjawisko nazywa się "zarazą cynową".
    > Następnym razem zanim zaczniesz komuś ubliżać to zastanów się czy aby
    > samemu nie wychodzisz na debila.
    > Teraz przeproś za swoje chamstwo, podziękuj za naukę i spier....

    Dałeś ciała tą teorią, stary. Trochę mi Cię żal....

  • 68. Data: 2012-06-08 09:55:45
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że tak i wcale się z tym nie sprzeczam.
    A jednak sięsprzeczasz. Wyraźnie "zabraniałeś" chowania lutowanego kabla w
    ziemi.

    > Nie masz jednak pewności co do używanego stopu cynowego, ani temperatury
    > przy której ulega on zarazie.
    Jak to nie mam? Kupuję szpulę i ani razu nie zdarzyło mi się nie wiedzieć
    jaki to stop.
    Jest wyraźnie oznaczona. A gdyby coś z nim było nie tak to moja lutownica w
    ręku od razu
    by to wywęszyła inną temperaturą topnienia.

    > Stopów cynowych jest cała masa.
    > Są stopy cynowe z pierwiastkami takimi jak: ołów, srebro, miedź, bizmut,
    > kadm, arsen i in.

    I co idziesz do sklepu, prosisz o "cynę" i nie patrzysz
    co ci sprzedawc sprzedaje, czyli jaki stop czego z czym? Nie prosisz
    konkretny rodzaj lutowia
    bo jak napisałeś jesteś profesjonalistą od wielu lat.

    > Wszystko po to, żeby uzyskać odpowiednie właściwości fizyczne danego
    > stopu.
    O jej. Czy ty myślisz że ja o tym nie wiem?

    > Teoretycznie stop cyny 60% i 40% ołowiu powinien zapewnić najlepsze
    > właściwości lutownicze i pełną odporność na zarazę cynową w naszych
    > warunkach klimatycznych.

    Stop 60/40 daje niemal najniższą temperaturę topnienia co powoduje że
    lutowanie zwłaszczo półprzewodników
    nie grozi ich przegrzaniem, i o to tu w zasadzie najbardziej chodzi aby dało
    się łątwo i szybko lutować.

    > Jednak w handlu spotyka się przeróżne stopy lutownicze, a nierzadko tylko
    > stopy zgodne z RoHS, z którymi jest najwięcej problemów.

    Jeszcze nie spotkałem sklepu z podzespołami elektronicznymi w którym nie
    można by było kupić Sn60Pb40.

    > Ale nie płynie ona cały czas. Większość czasu temperatura tych rur
    > zbliżona jest do 20°C
    > Po prostu woda się ogrzewa w tych rurach.

    Co to ma do rzeczy? Płynie lodowa woda , często poniżej 10stC czy nie?

    > Dodatek miedzi i srebra w lucie cynowym ma zapobiegać zarazie cynowej.

    Acha. Czyli kłaść kable w ziemię i spać spokojnie.

    > Teoretycznie dawne stopy do lutowania elektroniki zawierały 60% cyny i 40%
    > ołowiu.

    Praktycznie też, ustalały to normy branżowe.

    > Teoretycznie były odporne na zarazę, ale dość często zdarzały się tzw.
    > zimne luty

    Zimny lut to nie wina lutowia lecz po prostu technologii lutowania czyli
    operatora lutownicy.
    Począwszy od przygotowania miejsca lutowania a skończywszy na momencie
    odłożenia lutownicy na bok.
    W produkcji wielkoseryjnej na automatch obowiązuje to samo.

    > Oczywiście, że nie w każdej branży, ponieważ stopy bezołowiowe posiadają z
    > kolei inne, złe cechy poza zarazą np. krystalizowanie w formie cieniutkich
    > włosków, które mogą powodować zwarcia w elektronice.

    Co ty za bzdury znów wypisujesz. Wąsy cynowe to nie tylko RoHS
    http://nepp.nasa.gov/whisker/reference/tech_papers/L
    eidecker2003-SnPb-whiskers-on-laser-diode-array.pdf

    Marek

  • 69. Data: 2012-06-08 10:01:15
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Wielokrotnie zdarzało mi się kupować stop cynowy w laskach oznaczony jako
    > C60 lub C70, który nie posiadał deklarowanych parametrów.
    > Zdarzało się, że cyny było nawet poniżej 30%
    > Niestety zbyt dużo ołowiu także stwarza problemy z powodu zbyt dużej
    > krystalizacji, obniżającej wytrzymałość spoiny.

    A może cyny? Jakoś te łąączniki w celach w akumulatorach w motoryzacj
    lutowane samym ołowiem nie rozsypują się po roku czasu.

    Marek

  • 70. Data: 2012-06-08 10:08:20
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Cyna typu RoHS ma jedną zaletę, że topi się w wyższej temperaturze i do
    > lutowania rurek miedzianych lest bezpieczniejsza gdyby miała popłynąć
    > przegrzana woda kotłowa. Chyba tylko z tego powodu cyna hydraulików jest
    > bezołowiowa. Nie wiem jak z rozpuszczaniem się w wodzie pitnej.

    Stopy do lutowania rur kanalizacyjnych nie zawierają ołowiu tylko ze względu
    na to że jest po prostu trujący.
    Temperatura topnienia stopu Sn60Pb40 to około 180stC, Sn97Cu3 to około
    240stC. Dla przegrzanej pary kotłowej
    o temperaturze dochodzącej do 400stC jest bez znaczenia jaki to stop.

    Marek