  • 31. Data: 2011-08-31 22:06:31
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:6c074e90-8c40-411e-9ec4-9f472ff21798@d18g2000yq
    m.googlegroups.com...

    > Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?

    A i jeszcze jedno - koledzy tu piszą o tym, że tam gdzie komputery - pincet
    gniazdek. A tam, gdzie sprzęt AV - drugie pincet gniazdek. Moja propozycja
    jest przeciwna - jedno, może dwa podwójne gniazdka. I za zaoszczdzone
    pieniądze dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniami p/przepięciowymi.
    Zdrowiej dla sprzętu będzie i bardziej elegancko.

    J.

  • 32. Data: 2011-08-31 22:40:38
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 1 Wrz, 00:06, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > pieniądze dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniami p/przepięciowymi.
    > Zdrowiej dla sprzętu będzie i bardziej elegancko.

    Tak to prawda.. nie ma sensu przedłużać plątaniny kabli aż do baterii
    gniazdek. Obecnie mam na szafce rtv 5 urządzeń zasilanych listwą (w
    zasadzie samoróbką). Plątanina kabli ukryła się za amplitunerem i DVD.
    Gdybym miał odrobinę wolnego czasu to jeszcze poobcinałbym przewody
    zasilające do minimalnych wymaganych długości. A w nast. kroku jeszcze
    połączyłbym zasilanie DVD i amplitunera (jeden kabelek i na samym
    końcu rozgałęzienie na2 wtyczki tzw. "ósemki"). Przy normalnej
    drewnianej szafce coś takiego nie ma sensu, ale przy szklanej szafce
    bez specjalnych systemowo ukrytych doprowadzeń gra zaczyna być warta
    świeczki.

    Co do oddzielnego gniazdka przy schodach.. hall jest w kształcie L -
    klatka schodowa jest za zakrętem. Jest tam też wejście do pokoju
    gościnnego i naprzeciwległej mu łazieneczki. Jeśli tam gdzieś nie dam
    gniazdka to na pewno będzie potrzebne :) Dobrym sposobem są opisane
    tu wcześniej gniazdka "cichociemne" :) Chyba tego spróbuję - puszka
    przelotowa z przygotowanym odpowiednio przewodem. W kuchni na 100%
    będzie taki peszel jak u Ciebie - przyznam Jarku, że wiele Twoich
    pomysłów sobie zapisałem :) Nawet specjalnie w tym celu zaprzyjaźniłem
    się z mapami myśli (używam FreeMind) :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 33. Data: 2011-09-01 08:37:16
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    dokładnie tak, nie więcej nie ma co przesadzać

  • 34. Data: 2011-09-01 12:58:12
    Od: mucher <m...@g...com>

> [...]
    > pieniądze dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniami p/przepięciowymi.
    > Zdrowiej dla sprzętu będzie i bardziej elegancko.

    A swoją drogą nie lepiej wrzucić przepięciówkę do rozdzielni
    (abstrahując od kwestii stosowania listw jako rozgałęźników)?

    Co do obwodów, u mnie sam elektryk wywalił każde prądożerne urządzenie
    na osobny obwós, do tego kocioł i rekuperator. Perspektywicznie (choć
    nie wiem, czy słusznie) zrobił od razu puszki pod głośniki KD (przy
    podłodze) i peszel idący od nich w górę (do ew. przewiercenia).

    mucher

  • 35. Data: 2011-09-01 13:06:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Kto dzisiaj uzywa telefonu innego niz komorkowego zeby mu mialo
    zaszkodzic wylaczenie swiatla? ;)
    Komputery.. od paru lat przerzucilismy sie z zona na laptopy - tez
    wylaczenie pradu nie straszne. Jedynie ten internet - rzeczywiscie
    WAPa wylaczy ale to wystarczy malenki UPSik przy nim samym. 140 pln
    UPS ale policz ile musialbym wydac na akumulator zeby pociagnal przez
    pare godzin moja 50' plazme ? :) To sie poprostu nie oplaca. Zbyt duzy
    wydatek, zbyt maly zysk. Akumulator po pieciu latach bedzie do

    Duzo bym musiał opisywać
    ale moj dom naszpikowany jest elektroniką + server centralny (bardzo mocna
    maszyna PC zlokalizowana w piwnicy w szafie rac19, podlaczona do kilku TV
    min 55calowego)

    oczywiscie wszystko bezobslugowa elektronika sterowanie domem z telefonu z
    systemem android, chodzby otwieranie drzwi, bramy garazowej

    a na moim led 55 samsunga co pobiera 150W mozna kilka godzin poogladac
    TV bez prądu. Zresztą prosto przeliczyć mozesz sobie.

    Generalnie chodzi o chwilowe zaniki i spadki napięcia, czego nie lubi
    elektronika.

  • 36. Data: 2011-09-01 13:51:59
    Od: mehoweck <m...@g...com>

    On 1 Wrz, 14:58, mucher <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > nie wiem, czy słusznie) zrobił od razu puszki pod głośniki KD (przy
    > podłodze) i peszel idący od nich w górę (do ew. przewiercenia).

    Przepięciówka (typu B lub C lub B+C) w rozdzielni nie załatwia
    wszystkich problemów.. przy wrażliwych urządzeniach potrzeba
    jeszcze przepięciówki typu D :)

    Tak to już jest na tym świecie :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 37. Data: 2011-09-01 14:11:13
    Temat: Re: jak rozplanowa? gniazda elektr.?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-01 10:37, Amir pisze:

    > dok?adnie tak, nie wiecej nie ma co przesadzaae

    A jak masz garaż/warsztat/pomieszczenie robocze, to możesz kupić np.
    używanego Fideltronika z tych więkdzych (1600VA lub większy), do tego
    dostawić akumulatory samochodowe, i masz prądu na pół tygodnia ;)
    Możesz nawet wodę w czajniku zagotować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 38. Data: 2011-09-01 14:45:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Wrz, 16:11, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > używanego Fideltronika z tych więkdzych (1600VA lub większy), do tego
    > dostawić akumulatory samochodowe, i masz prądu na pół tygodnia ;)

    Taaaa pol tygodnia, wez sobie przelicz ile biora narzedzia warsztatowe
    a ile zapewni pojemnosci akumulator samochodowy - te pol tygodnia
    zamien na max pare godzin i to jak masz kilka akumulatorow, ktore
    trzeba co max 5 lat wymieniac na nowe... :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2011-09-02 08:40:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-01 16:45, Adam pisze:

> [...]
    > zamien na max pare godzin i to jak masz kilka akumulatorow, ktore
    > trzeba co max 5 lat wymieniac na nowe... :)

    A kto mówił o narzędziach warsztatowych???
    Poza tym tam był żart, a w wątku było o oświetleniu salonu i pracy TV.

    Jeśli komuś zależy na trwałości akumulatorów, może kupić w wersji
    long-live (czyli do 20 lat) lub zasadówki (niektóre ponad 30 lat trwałości).
    Garaż był w kontekście miejsca do trzymania Fideltronika z
    akumulatorami, względnie dodatkowego agregatu prądotwórczego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 40. Data: 2011-09-02 08:58:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-01 14:58, mucher pisze:
> [...]
    > nie wiem, czy słusznie) zrobił od razu puszki pod głośniki KD (przy
    > podłodze) i peszel idący od nich w górę (do ew. przewiercenia).

    Grubsze rury pod instalację Kina Domowego dobrze mieć :)
    Grubsze - bo i kable głośnikowe są raczej grube, i jest ich trochę.

    Jeszcze jedno: jeśli panel (LCD, plazma, czy inne krasnoludki) mają
    wisieć na ścianie, to jeszcze gruba rura lub nawet dwie na przewody od
    kina domowego do dupki telewizora. Ważna na tyle duża średnica rur i
    duże promienie zgięć, aby przeszły wtyczki.

    Jeśli planujesz rzutnik TV, to też przyda się rura na wprowadzenie kabli.
    Tutaj jeszcze uwaga: kable HDMI mają ograniczoną długość. Jeśli
    odległość wyszłaby znaczna, może być potrzebny wzmacniacz po drodze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.