  • 1. Data: 2012-03-27 09:46:40
    Temat: jaka glebokosc puszki instalacyjnej?
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    Witam ponownie. Chcialbym jeszcze zapytac o jakiej glebokosci nalezy zakupic
    puszki instalacyjne? Przewody maja byc laczone wewnatrz - instalacja tzw.
    "bezpuszkowa" na zlaczkach WAGO. Dzieki. Pozdr.A

  • 2. Data: 2012-03-27 10:39:12
    Temat: Re: jaka glebokosc puszki instalacyjnej?
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-03-27 09:46, myar pisze:
    > Witam ponownie. Chcialbym jeszcze zapytac o jakiej glebokosci nalezy zakupic
    > puszki instalacyjne? Przewody maja byc laczone wewnatrz - instalacja tzw.
    > "bezpuszkowa" na zlaczkach WAGO. Dzieki. Pozdr.A

    Najlepiej kup puszki o głębokości 80 mm, bo w 60 będzie mało miejsca.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-03-27 11:53:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "myar" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Witam ponownie. Chcialbym jeszcze zapytac o jakiej glebokosci nalezy
    > zakupic puszki instalacyjne? Przewody maja byc laczone wewnatrz -
    > instalacja tzw. "bezpuszkowa" na zlaczkach WAGO. Dzieki. Pozdr.A

    Puszki normalne to fi 60 gł. 40, głębokie to fi 60 gł. 60, a super głębokie
    to fi 60 gł. 80.

    Ja używałem fi 60 gł. 60 i w takiej puszcze bez problemu mieściłem trzy
    kable 3x2,5 i trzy kable 2x1,5 razem 18 żył i sześć kostek wago.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-03-27 12:02:14
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

> [...]
    >
    > Ja używałem fi 60 gł. 60 i w takiej puszcze bez problemu mieściłem trzy
    > kable 3x2,5 i trzy kable 2x1,5 razem 18 żył i sześć kostek wago.

    Czesc, dzieki za odp. Na co jeszcze zwrocic uwage przy zakupie puszek? Czy
    jest jakis dobry sprawdzony producent, czy kupowac obojetnie jakie o
    wybranej glebokosci? Dzieki, Pozdr. A.

  • 5. Data: 2012-03-27 14:16:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "myar" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czesc, dzieki za odp. Na co jeszcze zwrocic uwage przy zakupie puszek? Czy
    > jest jakis dobry sprawdzony producent, czy kupowac obojetnie jakie o
    > wybranej glebokosci? Dzieki, Pozdr. A.

    Nie wiem czy producent ma znaczenie.

    - Nie kupuj wszystkich głębokich bo szkoda np. pod włączniki kuć tak
    głęboko.
    - Kupuj puszki ze śrubkami
    - Część puszek kup takich do łączenia w pary / szeregi albo kup puszki
    wielokrotne tam gdzie w jednej ramce ma być kilka włączników czy gniazdek
    - Ja używałem wszędzie puszek fi 60 i pod gniazdka / włączniki i do łączenia
    przewodów. Niektórzy do łączenia przewodów używają fi 80. Ja do moich
    dokupiłem dekielki na śrubki bo te dekielki na plastikowe "pazurki" po
    jakimś czasie nieładnie odstają.
    - Uważaj jak będziesz wchodził kablem do puszki jeśli zrobisz to z boku i za
    blisko krawędzi to będziesz miał problem z włożeniem tam później mechanizmu
    gniazdka. Lepiej wchodzić kablem głębiej.

    Jak już zrobiłem sporą część instalacji to dopiero zobaczyłem w Praktikerze,
    że mają tam złączki wago na drut 1,5mm wcześniej wszędzie używałem tych na
    2,5. Niby niewielka różnica ale jeśli gdzieś masz do połączenia tylko druty
    1,5mm to takie mniejsze kostki łatwiej upchnąć.

    No i najważniejsze wysuwaj z puszek 20 cm przewodu. Najwyżej później
    obetniesz. Ja najpierw tak robiłem, później stwierdziłem, że szkoda tyle
    kabla skoro go ciągle obcinam i jak się okazało w dwóch miejscach musiałem
    się trochę namęczyć przy podłączaniu bo miałem za krótkie końcówki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-03-28 14:18:39
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

> [...]
    >
    > Ja używałem fi 60 gł. 60 i w takiej puszcze bez problemu mieściłem trzy
    > kable 3x2,5 i trzy kable 2x1,5 razem 18 żył i sześć kostek wago.

    Czy orientujecie sie gdzie mozna zakupic, puszki fi 60 glebokie na 80? ;-))
    Bo objechalem hurtownie i brak. W niektorych miejscach by sie przydaly.
    Dzieki i pozdr. A.

  • 7. Data: 2012-03-28 15:09:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 09:46:40 UTC+2 użytkownik myar napisał:
    > Witam ponownie. Chcialbym jeszcze zapytac o jakiej glebokosci nalezy zakupic
    > puszki instalacyjne? Przewody maja byc laczone wewnatrz - instalacja tzw.
    > "bezpuszkowa" na zlaczkach WAGO. Dzieki. Pozdr.A

    Mam 120 sztuk osprzetu w 120 puszkach (na 3 pietrach) i nie zuzylem ani jednej
    zlaczki wago / ani jednej kostki / nic nie lutowalem - wszystkie polaczenia mam "od
    gniazdka do gniazdka" i laczone w samym osprzecie (chyba kazdy posiada miejsce na
    wetkniecie po dwoch kabelkow do swoich zaciskow). Gdzie Wy kurde wykorzystujecie te
    zlaczki wogole i po co i do czego ? :)

    Fakt, ze ja oswietlenie mam zrobione zupelnie niestandardowo (w gwiazde, na
    skretkach) ale nawet jakbym mial normalnie - to przeciez maksimum to dwa laczenia per
    puszka pod wylacznikiem (zielono-zolty z zielono-zoltym i niebieski z niebieskim) ? A
    w gniazdach ? Po co ? :) Uswiadomcie mnie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-03-28 15:13:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "myar" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy orientujecie sie gdzie mozna zakupic, puszki fi 60 glebokie na 80?
    > ;-)) Bo objechalem hurtownie i brak. W niektorych miejscach by sie
    > przydaly. Dzieki i pozdr. A.

    Nie wiem. Ja je widziałem w katalogu któregoś producenta. Jak szukałem
    rozdzielni to poprosiłem w sklepie o katalogi różnych producentów i sobie je
    oglądałem i któryś z nich miał takie eleganckie zestawienie wymiarów puszek.

    Jak nie znajdziesz to PawBol produkuje pierścienie zwiększające głębokość
    (przykręca się to z przodu puszki, a samą puszkę montuje głębiej). Możesz je
    zobaczyć w tym katalogu.

    http://www.pawbol.pl/polska/katalog_A.htm

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-03-29 08:40:41
    Od: "myar" <m...@m...pl>

    Czesc,

    dzieki!

    Znalazlem rowniez w firmie SIMET. Maja takie extra duze 8cm ;-))

    gdyby ktos potrzebowal przesylam namiar
    http://simet.jelonka.com/index_pl.php

    Czy ktos je stosowal?

    pozdr.