  • 71. Data: 2011-03-06 21:01:30
    Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > Ktos kupuje i korzysta jeszcze z lacza analogowego w LCD? ;-)

    Ja. Mam 2 monitory podłączone do blaszaka. Oba podłączone do tej samej
    karty graficznej. Problem w tym, że karta udostępnia oczywiście 2
    złącza, ale tylko jedno jest DVI. Drugie jest "normalne" analogowe...

  • 72. Data: 2011-03-06 22:01:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:36:59 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Ktos kupuje i korzysta jeszcze z lacza analogowego w LCD? ;-)

    Niestety korzysta. Np. na uczelniach dzięki przetargom kupują tani szajs
    tylko z VGA, który później zmienią najwczesniej za kilka lat. Albo nawet
    nie zadadzą sobie trudu, by wymienić kabel po wymianie monitora.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 73. Data: 2011-03-09 06:38:29
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > miesiącu daje to łączne zużycie na poziomie 27kWh, czyli na samym jednym
    > żyrandolu oszczędzam jakieś 13zł/mies.

    W zimie za to zaoszczędzisz na kosztach ogrzewania, bo żarówka dogrzewa
    pomieszczenie, w którym się znajduje. ;-)
    W lecie z kolei dzień trwa znacznie dłużej i mniej się korzysta ze
    sztucznego oświetlenia.
    Ja po kilku latach używania ze świetlówek kompaktowaych (mam z 10
    uszkodzonych) wracam do żarówek.
    Świetlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natężenie światła jak
    żarówka 100W.
    To ja się pytam: "po jakim czasie?". :-)
    I nie mam więcej pytań. :D

  • 74. Data: 2011-03-09 14:19:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Świetlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natężenie światła
    > jak żarówka 100W.
    > To ja się pytam: "po jakim czasie?". :-)
    > I nie mam więcej pytań. :D
    To ja się pytam: "po jaką holerę używasz świetlówek tam gdzie nie trzeba?"
    :-)
    i mam więcej pytań. :D

  • 75. Data: 2011-03-09 20:42:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 07:38:29 +0100, nom napisał(a):

    > W zimie za to zaoszczędzisz na kosztach ogrzewania, bo żarówka dogrzewa
    > pomieszczenie, w którym się znajduje. ;-)

    Niestety głównie pod sufitem :) Choć też generuje sporo IR.

    Za to latem to grzanie denerwuje.

    > W lecie z kolei dzień trwa znacznie dłużej i mniej się korzysta ze
    > sztucznego oświetlenia.

    O ile nie jest się takim nocnym markiem jak ja.

    > Świetlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natężenie światła jak
    > żarówka 100W.
    > To ja się pytam: "po jakim czasie?". :-)

    Jakieś 20% spadku jasności po pięciu latach AFAIR. Ale nie mam linku do
    tabelek, które kiedyś wykopałem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 76. Data: 2011-03-10 06:51:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    czasie?". :-)

    > Jakieś 20% spadku jasności po pięciu latach AFAIR. Ale nie mam linku do
    > tabelek, które kiedyś wykopałem.

    Nie o to mi chodziło.
    Jedynie chyba producent świetlówek z Lidla (livarno) podawał na opakowaniu,
    że 60% natężenia światła już po 1 minucie. :-)

    Idę do kuchni, chcę sobie zagotować wodę na herbatę, włączam światło,
    stawiam czajnik na gazie i wychodzę.
    Świetlówka nawet nie zdąży się rozświecić.
    Tak samo w łazience i na korytarzach. Dlatego tam mam już z powrotem zwykłe
    żarówki. :-)

  • 77. Data: 2011-03-10 06:54:01
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To ja się pytam: "po jaką holerę używasz świetlówek tam gdzie nie trzeba?"

    A na opakowaniu świetlówki podali gdzie jej używać? ;-)
    Większość firm nie podaje takiego parametru jak pełna jasnośc po jakim
    czasie, tylko raz widziałem na opakowaniu świetlówki z Lidla taką
    informację, że 60% natężenia światła po 1min.

  • 78. Data: 2011-03-11 15:37:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 07:51:47 +0100, nom napisał(a):

    > Świetlówka nawet nie zdąży się rozświecić.
    > Tak samo w łazience i na korytarzach. Dlatego tam mam już z powrotem zwykłe
    > żarówki. :-)

    A ja dlatego kupiłem "fast start", droższe o kilka złotych. Sprawdza się.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 79. Data: 2011-03-11 22:30:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A ja dlatego kupiłem "fast start", droższe o kilka złotych. Sprawdza się.

    przez ile miesięcy? jaką aparaturą mierzyłeś czas rozświetlania?

  • 80. Data: 2011-03-11 23:50:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:30:16 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > przez ile miesięcy?

    Odkąd kupiłem, będzie kilka miesięcy.

    > jaką aparaturą mierzyłeś czas rozświetlania?

    Workiem galarety z soczewką. Dla pewności mam dwa takie. ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl