  • 1. Data: 2013-04-02 22:21:29
    Temat: kabina prysznicowa w/g mojego projektu - kto wykona? gdzie kupić takie drzwi?
    Od: x...@g...com

    Witam
    Potrzebuję takie drzwi jak te z linka poniżej w jakiejś normalnej cenie.
    W dodatku miejsce na te drzwi ma 86,5 cm.

    http://megalazienki.pl/drzwi-prysznicowe/kermi-drzw-
    wahadlowo-skladane-profil-bialy,19031s

    Druga, sztywna ściana kabiny, będzie mieć 45,5 cm, bo zbudowana na kominie.
    Pozostałe, płytkowe ściany odpowiednio 86,5 i 41 cm.

    Kto mi takie zrobi?

    I jeszcze jedno pytanie. Czy ma jakieś realne znaczenie czy szkło ma grubość 6 czy 10
    cm?

    z góry dziękuję za pomoc
    Walter

  • 2. Data: 2013-04-02 22:41:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Kto mi takie zrobi?

    1. Szklarz - wycięcie odpowiednich prostokątów obróbka krawędzi i
    wywiercenie otworów
    2. Firma zajmująca się hartowaniem szkła szklarz będzie wiedział gdzie w
    okolicy jest takowa - hartowanie - po tym etapie nie da się już nic zmienić
    więc jak się pomyliłeś w wymiarach to przepadło.
    3. Samemu - Zakup odpowiednich okuć przez sieć
    4. Samemu albo glazurnik - przykręcenie okuć do ściany i zawieszenie drzwi

    > I jeszcze jedno pytanie. Czy ma jakieś realne znaczenie czy szkło ma
    > grubość 6 czy 10 cm?

    Milimetrów oczywiście.
    Ma :-) 10mm będą o 2/3 cięższe więc będą wymagały odpowiednio lepszego
    mocowania. Bedą miały też większą bezwładność więc łatwiej nimi trzasnąć
    albo się o nie boleśnie uderzyć :-) No ale Tobie pewnie nie o to chodzi
    tylko o wytrzymałość. Nie wiem, w znanych mi przypadkach to zawsze szklarz
    oceniał czy dać szkło 6 czy 8mm w zależności od szerokości drzwi i sposobu
    zawieszenia. Z 10mm się nie spotkałem. Przy pojedynczym skrzydle 90cm prawie
    zawsze było to 8mm.

    Co do kosztu to ostatni jaki pamiętam to z 2008r w Gliwicach było to około
    tysiąca za samo szkło (materiał, cięcie, wiercenie i hartowanie) + kilkaset
    zł dla glazurnika w tym były okucia i uszczelki. Było to jedno skrzydło, ale
    za to szerokie na prawie metr. U Ciebie będzie trochę więcej cięcia, dwa
    razy więcej wiercenia i dwa razy więcej hartowania (nie wiem, dlaczego, ale
    płaciło się od sztuki, a nie od powierzchni). Czyli pewnie w 2 tys. się
    zmieścisz. To tysiąc taniej niż w podanym linku, ale czy to są sensowne
    pieniądze to nie wiem - to Ty musisz sam ocenić.

    Mogło od tego czasu coś się zmienić. Nie zdziwiłbym się jakby potaniało bo
    wtedy nie było to pospolite rozwiązanie, a teraz jest dość powszechne. Tak
    samo jak odpływy liniowe wtedy były pojedyncze modele za 800zł a reszta
    kosztowała ponad 1000zł, teraz spokojnie można kupić dobry odpływ już za
    500zł, a tandetę jeszcze taniej.

    PS. Jeśli nie musi być szkło, to pleksi wyjdzie połowę taniej. Jakiś czas
    temu znajomy który szukał takich składanych drzwi w małym budżecie kupił
    kabinę i wywalił całą ramę poza jedną krawędzią na której wiszą drzwi, a
    którą przykręcił do ściany. Kosztowało go to tyle co kabina. Ma to zaletę że
    jest lekkie i wadę że trudniej usunąć kamień i za kilka lat może zmatowieć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-04-02 23:13:40
    Od: x...@g...com

    Szacun za zaangażowanie :)
    Ja nie wiem co to jest śrubokręt

  • 4. Data: 2013-04-03 09:51:25
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2013 23:13, x...@g...com pisze:
    > Szacun za zaangażowanie :)
    > Ja nie wiem co to jest śrubokręt

    Jak nie wiesz co to śrubokręt to kupuj gotowe. Zwróć uwagę na wysokość
    drzwi.

    Sam kiedyś zamówiłem sobie drzwi po zamontowaniu miałem je do czoła, a
    mierzę zaledwie 1,74m. Niestety najwyższe dostępne w handlu miały 1,85m,
    co i tak dla mnie było za mało potrzebowałem minimum 1,95, a najlepiej
    2,10. To są uroki kabin bez brodzika. Firmy, które znalazłem chciały mi
    takie drzwi zrobić od 3 tys. do 7 tys.
    Postanowiłem zrobić samodzielnie. Okucia i uszczelki kupiłem tutaj:
    http://www.maja.com.pl/lang-pl/uszczelki.html

    A samo szkło po zrobieniu rysunków technicznych zamówiłem w Dębicy nazwy
    firmy już nie pamiętam. Szkło grubość 8mm hartowane, mogłem zamówić 6mm
    szkło klejone ale jakoś wydawało mi się to za cienkie więc zostało przy
    hartowanym.

    Przykręcenie tego do ściany też nie było takie łatwe bo dolna uszczelka
    okapnik miała zaledwie kilka mm tolerancji. Całość kosztowała mnie
    niecałe 900 zł. Z czego 100 zł transport i 100 zł uchwyt. Same zawiasy z
    tego co pamiętam koło 40 zł szt. I tu trzeba dobrać takie by utrzymały
    dość ciężkie drzwi.

    Ale jak nie umiesz trzymać śrubokręta to niestety tanio cię to nie wyjdzie

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-04-03 13:33:57
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > Kto mi takie zrobi?

    Sprawdz tu http://www.glasskol.com/ Korzystalem z uslug i jestem naprawde
    zadowolony.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2013-04-05 09:56:46
    Od: x...@g...com

    A czy mogę sobie kupić gotowe drzwi i dociąć je do potrzebnego wymiaru? Czy jak są
    już zahartowane to po zawodach?

  • 7. Data: 2013-04-05 10:09:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A czy mogę sobie kupić gotowe drzwi i dociąć je do potrzebnego wymiaru?
    > Czy jak są już zahartowane to po zawodach?

    Tak już jest "po zwodach".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-04-05 18:26:19
    Od: x...@g...com

    Tu znalazłem dokładnie to czego chcę. Byłem u nas w sklepie, skonfigurowałem do
    rozmiarów i wychodzi 3000. Masakra. Z szyby 6mm.

  • 9. Data: 2013-06-26 23:13:54
    Od: t...@g...com

    Jakie dokładnie te drzwi potrzebujesz? Harmonijkowe, przesuwne? Coś Ci poszukam ...
    Co do szklarza itd wszystko fajnie ale często jest tak że jak coś potrzebujemy
    zareklamować lub wymienić (np. uszczelki) to po kilku latach okazuje się że: szklarza
    już nie ma, ma innego dostawcę części i już nie pasują, ma Cię gdzieś itd. Jestem
    zwolennikiem korzystania jednak z sprawdzonych firm i rozwiązań ...