  • 91. Data: 2011-01-06 11:52:18
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Sty, 12:32, "Tomek" <s...@o...pl> wrote:

    > I niech teraz ktoś ze styropianowych oszołomów
    > powie że mur 1W to "syf"  nie na polskie warunki.

    Biorac pod uwage ze na poczatku zimy spalil prawie tone groszku ktory
    u nas kosztuje ~800 pln to jak najbardziej tak. Ja grzejac pradem
    zuzylem tyle samo :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2011-01-06 12:19:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Biorac pod uwage ze na poczatku zimy spalil prawie tone groszku ktory
    >u nas kosztuje ~800 pln to jak najbardziej tak. Ja grzejac pradem
    >zuzylem tyle samo :D

    Ekogorszek czeski to z tego co pamiętam węgiel brunatny i jego prawdziwa
    karolyczność wynosi około 18-20 MJ.
    Kosztuje on w hurcie (25T , bez transportu) - 240zł netto ...
    "Normalnie" można go kupić w detalu za około 400zł ...

    Dobry ekogroszek ma kalorycznośc około 28-28MJ ale jest też dużo droższy i
    ... cieżko taki kupić ...

  • 93. Data: 2011-01-06 12:26:30
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Czyli co? PC będzie się "opłacała" jeśli oprócz tych kilkudziesięciu kPLN
    zainwestuje dodatkowe kilkadziesiąt kPLMN w okna pasywne, szary styropian 20
    cm, i pół metra wełny na dachu, a do tego wentylację z gwc (akurat do tego
    nic nie mam ale nie ze względu na oszczędności tylko komfort za który się
    płaci)

    MS

    Rozumiem że jesteś jasnowidzem i wiesz, jaką facet ma wentylację,
    ocieplenie ścian, dachu oraz jakie okna i drzwi.

    Pzdr.
    L.

  • 94. Data: 2011-01-06 13:31:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego nic nie mam ale nie ze względu na oszczędności tylko komfort za który

    prawie wprost przeciwnie -jesli dom jest maksymalnie energooszczędny to
    ogrzeje sie go tanio zwykłą farelką - koszty instalacji własciwie żadne :-)

    b.

  • 95. Data: 2011-01-06 13:55:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:
    > Wczoraj dostałem fakturę za gaz, porównałem odczyty. Od 12 października do
    > dziś rana poszło mi równo 300m3 gazu na grzanie domu i CWU. Z jednego z
    > poprzednich odczytów wynika, że od początku maja do 12 października gazu
    > poszło jakieś 500m3, głównie na CWU, bo c.o. uruchomiłem gdzieś pod koniec
    > września/początek października.

    Oooops! Jebnułsja! Wziąłem do ręki fakturę za... mieszkanie :D gdzie jest
    podgrzewacz przepływowy i kuchnia. Ale użytkowane od 6 lat i zużycie jest tu
    i tu niemal identyczne co w domu.
    Wczoraj przyszła ta właściwa faktura, więc jeszcze raz:
    Zużycie od 22.10.2010 do 05.01.2011 523m3. Średnio 6,97m3/dobę.
    Zużycie od 22.10.2010 do 15.12.2010 295m3. Średnio 5,46m3/dobę.
    Zużycie od 15.12.2010 do 05.01.2011 228m3. Średnio 11,4m3/dobę.

    Zatem nie ok. 200 a raczej 300m3 za grudzień, co daje 546zł (od 1
    października gaz 1,82/m3).
    Dom ok. 180m2, na dole 2,7m wysokości, na górze 2,7m wysokości, skosów mam
    bardzo niewiele.
    Na ścianach 18cm styropianu na zakładkę, termoorganika gold. W dachu 30cm
    toprocka. Pod podłogą 12cm golda.
    Fundament ocieplony 8cm styrodurem (za mało, śnieg się przy nim topi). Brak
    rynien, brak odwodnienia, okna nieszczelne (wieje od rolet), wieje z okapu i
    niektórych wentylacji. W dumu powietrze jest suche jak pieprz (nawilżacz
    pochłania z 6l wody na dobę).
    Na 180m2 jest utrzymywana temp. 21,5 przez 18h/dobę. Od 23.00 do 5.00 19
    stopni. Ale to wszystko się ciągle zmienia, eksperymentuję z różnymi
    ustawieniami kotła.

    --
    Bartek

  • 96. Data: 2011-01-06 15:36:05
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > prawie wprost przeciwnie -jesli dom jest maksymalnie energooszczędny to
    > ogrzeje sie go tanio zwykłą farelką - koszty instalacji własciwie żadne
    > :-)

    Budyń, naprawdę nie wyczułeś ironii :PP?

    MS

  • 97. Data: 2011-01-06 20:56:16
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzien
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 5 Sty, 12:29, "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomoscinews:2db7e41b-5641-45eb-a547-f60a19748f0a@
    p8g2000vbs.googlegroups.com...

    > Rozumiem tez ze jak ruszy PC to kominek z plaszczem wodnym którym
    > grzejesz
    > obecnie bedzie zupelnie zbedny.

    >Nie, wtedy bedzie chocby dogrzewal CWU w momencie kiedy bede go
    >uzywal :) Kominek z PW mi sie *JUZ* zwrocil.

    Takiej odpowiedzi się spodziewałem. Czas zwrotu PC się wydłuży o każde
    grzanie pompą :)

    Marek

  • 98. Data: 2011-01-06 20:59:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Sty, 21:56, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Takiej odpowiedzi się spodziewałem. Czas zwrotu PC się wydłuży o każde
    > grzanie pompą :)

    Kominkiem mialo byc jak rozumiem?
    Tak czy inaczej - BUA HA HA HAHA ;) Nie w glowie mi ogrzewanie przez
    cale zycie kominkiem (robie to teraz bo *jeszcze* to jest dla mnie
    frajda a znalazlem tanie drewno w zeszlym roku, nie wyrobilem sie z
    dolnym zrodlem i tak ten sezon jakos przezyje na kominku + pradzie:) ,
    a czymkolwiek bede ogrzewal - kominek bedzie mial taki sam wplyw na
    okres zwrotu "tego czegos" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2011-01-06 21:07:38
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...
    On 5 Sty, 12:15, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    >Niech inni ktorzy tu ogrzewaja gazem, podaja ile go zuzywaja. Mysle,
    >ze "troche" ta Twoja srednia podniosa :DD

    Jest tu kilku takich co tez sie pochwalic niskim zuzyciem opalu moga.
    A ja myslalem ze ty tez do nich nalezysz :)

    Zonk. Nie rozrózniasz nawet piecyka od kotla.
    Te kotly dzialaja po 20-25 lat a wymienia sie je wtedy gdy na rynku
    jest cos tanszego i sprawniejszego.
    Mnie za 10-15 lat nie bedzie zal zastapic go czyms innym.

    >Widac co kraj to obyczaj. No ale Ty w Egipcie przeciez mieszkasz :D

    I co... niby to jest jakas odpowiedz? Hahaha. Brak ci argumentów to o
    jakims Egipcie pieprzysz.
    Moge ci zeskanowac umowe i podeslac na maila jak chcesz niedowiarku.

    Marek

  • 100. Data: 2011-01-06 21:49:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Fundament ocieplony 8cm styrodurem (za mało, śnieg się przy nim topi).

    Oj to chyba nie ta przyczyna.

    Pozdro.. TK