  • 21. Data: 2012-01-06 20:55:53
    Temat: Re: kto ma podlogówke w calym domu?
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:dc29fa32-c80d-4ff6-89b8-92a793f1a9ee@t30g2000vb
    x.googlegroups.com...
    > Raczej XPS 20cm ? Co za sens robic plyte zelbetowa na chudziaku bez
    > izolacji ? To jest caly smaczek ze chata jest jak termosik opatulona
    > bez zadnego mostka cieplnego izolacja dookola :)

    tez mysle ze chodzilo o styro pod plyta. Ciekawe jest to ze od spodu izoluje
    sie slabiej, a przeciez srednia temperatura gruntu jest bliska sredniej
    sezonu grzewczego. Jesli na dachu ma 40cm to i pod spodem tez tyle by sie
    przydalo.

    b.

  • 22. Data: 2012-01-06 21:08:09
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > izolacji ? To jest caly smaczek ze chata jest jak termosik opatulona
    > bez zadnego mostka cieplnego izolacja dookola :)

    Piwnice (180m2) sakramencko wysokie. Pierwszy stopien na oko mial jakies
    40cm, wiec sadze ze na ten zelbeton polozy pewnikiem z 15-20cm styro.
    Akurat nie zapytalem o to bo szybko zesmy na poddasze poszli, a tam sciany
    kolankowe przy murlacie ladnie pozamykane styropianem i szczytowe od góry
    takze.
    Tylko jedno pomieszczenie pod garazem dwustanowiskowym niskie, cos kiedys mi
    wspominal ze chce w nim zrobic wielka lodówke bo ma cos takiego w obecnym
    domu tyle ze sporo mniejsze i ze sie to mu spisuje swietnie. Od srodka
    bedzie cale wyklejone styropianem i w zimie przy ujemnych temp.
    automatycznie bedzie sie otwieral szyb z zewnatrz.

    Marek

  • 23. Data: 2012-01-06 21:12:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Sty, 22:08, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Piwnice (180m2) sakramencko wysokie. Pierwszy stopien na oko mial jakies
    > 40cm, wiec sadze ze na ten zelbeton polozy pewnikiem z 15-20cm styro.

    Czyli ma zwykle lawy fundamentowe.. No to troche zawalil - jak chcial
    byc tak bardzo energooszczedny to mogl zrobic odizolowana plyte
    fundamentowa. Tedy ucieka sporo ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2012-01-06 22:24:43
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    y.googlegroups.com...

    > Czyli ma zwykle lawy fundamentowe.. No to troche zawalil - jak chcial
    > byc tak bardzo energooszczedny to mogl zrobic odizolowana plyte
    > fundamentowa. Tedy ucieka sporo ciepla :)

    Nie lawy. Zbrojona plyte. Dom stoi na zelbetowej plycie. Poszlo cos ze 60
    kubików betonu na nia. Pod ta plyta jest chudziak a na nim izolacja
    przeciwwilgociowa.
    Co do uciekania ciepla to nie przesadzajmy. Calosc pod gruntem 2,5-3m. Po
    ulozeniu styropianu na tej plycie jedyne mostki jakie powstana to pod murami
    które od gruntu maja i tak przeciez izolacje pionowa termiczna i
    przeciwwilgociowa.

    Marek

  • 25. Data: 2012-01-06 23:07:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ulozeniu styropianu na tej plycie jedyne mostki jakie powstana to pod
    > murami które od gruntu maja i tak przeciez izolacje pionowa termiczna i

    ty no sobie nie żartuj - przeciez to bez sensu zrobic płyte konstrukcyjną i
    jej nie zaizolować termicznie od spodu - szkoda kasy. Kosztuje to tyle co
    normalny fundament plus mase stali na zbrojenia a zysku żadnego. A straty
    ciepła przez sciany fundamentowe w dół to mogą wyjść nawet 50% całości. A
    gdyby ten styropian był pod płytą to byłby miód :)

    b.

  • 26. Data: 2012-01-07 17:21:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Sty, 00:07, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ciepła przez sciany fundamentowe w dół to mogą wyjść nawet 50% całości. A
    > gdyby ten styropian był pod płytą to byłby miód :)

    Dokladnie.. Zrobic plyte i jej nie odizolowac od spodu!! Szczyt
    glupoty, a moglo byc tak fajnie nowoczesnie i energooszczednie -
    wyszlo tylko fajnie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2012-01-08 00:27:16
    Temat: Re: kto ma podłogówkę w całym domu?
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On Fri, 6 Jan 2012 18:44:53 +0100
    "Budy_" <b...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
    >

    > ale straty w dół tam nie istnieją bo to nie są straty.

    Patrząc na budynek jako całość - owszem. Ale chyba szkoda by było, żeby
    poddaszowa podłogówka robiła za ogrzewanie sufitowe parteru, a samo
    poddasze było niedogrzane.

    --
    Jacek Midura

  • 28. Data: 2012-01-08 11:41:57
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A dlaczego?
    Właśnie we własnym "domku" by mi nie było szkoda, natomiast szkoda mi w
    mieszkaniu w budynku.

    -----
    > szkoda by bylo, zeby poddaszowa podlogowka robila za ogrzewanie sufitowe
    parteru

  • 29. Data: 2012-01-08 11:48:45
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    O, dokładnie, zycie jak w termosie!
    Jakbym miał tyle kasy w izolację wkładać, to dawałbym wełnę, a nie styropian.

    -----

  • 30. Data: 2012-01-08 13:16:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Sty, 12:48, "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> wrote:
    > O, dokładnie, zycie jak w termosie!
    > Jakbym miał tyle kasy w izolację wkładać, to dawałbym wełnę, a nie styropian.

    Welne pod dom, pod plyte ? :) Wiesz co mowisz ? ;-) Welna sie nie
    nadaje - zaraz by ja wilgoc zezarla, a tam nie ma mozliwosci
    odparowania wilgoci - wdarlby sie jakis grzybek i calosc by szybko
    zgnila.
    pozdr.

    --
    Adam