  • 21. Data: 2012-05-10 09:14:46
    Temat: Re: maszt 25m - jakie formalności? [crosspost]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Powiem tak zeby zajac sie udostepnianiem internetu trzeba sie na tym znac
    > albo zatrudniac kogos kto sie na tym zna. Jesli spelnisz ten warunek to
    > nie bedziesz musial zadawac glupich pytan bo to logiczne ze pozwolenie na
    > budowe jest potrzebne a w drugim wypadku zgloszenie przedsiebiorstwa
    > telekomunikacyjnego do odpowiedniego urzedu.

    dziękuję za cenne wskazówki...
    aż oczy mi z orbit wylazły, że ktoś się doczytał "chęci zakładanie
    przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego"...

  • 22. Data: 2012-05-10 09:21:56
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-10 09:14, qlphon pisze:

    > dziękuję za cenne wskazówki...
    > aż oczy mi z orbit wylazły, że ktoś się doczytał "chęci zakładanie
    > przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego"...

    Skoro zadajesz takie pytania to zakladam ze jestes kompletnym
    lajkonikiem a taka dzialalnosc wymaga zgloszenia bo jak nie to niezla
    kara sie moze szykowac !

  • 23. Data: 2012-05-10 09:22:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To popytaj w AMW i ludzi od nich kupujących ;)
    > Chociaż najwyższy, jaki widziałem ostatnio w ofercie, to 18m.

    myślałem też o tym
    sama antena wychodzi wtedy sporo drożej,
    ale chce to porównać do kosztów całej inwestycji dla masztu wolnostojącego

    wtedy podejmę decyzję, w którym kierunku iść....

  • 24. Data: 2012-05-10 09:26:53
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > http://www.trzepak.pl/
    > http://maszty-retis.pl/faq.html

    o super!
    cenne nakierowanie.
    dzieki

  • 25. Data: 2012-05-10 09:38:29
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > POIG 8.4 ?

    dziękuję za wysiłek umysłowy we właściwym kierunku
    sprawdziłem ten program i on dotyczy przedsiębiorstw (mniejszy problem)
    ale celem tego programu jest głównie utworzenie nowego przedsiębiorstwa (i
    miejsc pracy)
    lub wprowadzenie nowych usług, czyli tak ogólnie, w skrócie chodzi o
    nastawienie na klienta zewnętrznego

    ja nie chcę świadczyć usług, bo się na tym nie znam...
    może kiedyś, jak sam będę miał dobre łącze , to o tym pomyślę, wynajmę
    fachowców,
    ale nie w pierwszym etapie.

    ale cenną informacją w tym programie jest refinansowanie budowy sieci
    dostępu do Internetu
    dla jednostek samorządowych...
    porozmawiam z wójtem, czy może popchnąć taką inwestycję dla okolicznych
    mieszkańców
    - zawsze to jakaś opcja.

  • 26. Data: 2012-05-10 09:50:37
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Oddziaływanie środowiskowe nie będzie potrzebne to wynika z ustawy,
    > poszukaj
    > w necie jak nie znajdziesz pogrzebie moze odnajdę gdzieś

    już do tego dotarłem, dziękuję

    > tu odnosnie masztów
    > http://www.teleprawo.net/dostep-maszt-budowa.htm

    bardzo fajne.

    > a odnośnie urządzeń proponuję www.ubnt.com znacznie mocniejsze niz
    > mikrotik
    > nawet w zabudowie,

    na pewno porównam..

    > chyba ze juz resztę infrastruktury masz na mikrotiku, choć i to nie
    > powinno ci przeszkadzać

    nie, nie mam jeszcze żadnego sprzętu w tej lokalizacji - wszystko jest na
    etapie planowania, badania i budżetowania
    nie mam pewności czy w ogóle się uda zrealizować...
    same chęci czasami nie wystarczą...

    jeszcze raz dziękuję!

  • 27. Data: 2012-05-10 11:29:25
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > etapie planowania, badania i budżetowania
    > nie mam pewności czy w ogóle się uda zrealizować...

    nawet przy słabej widoczności jak zastosujesz na połaczenie punk-punkt
    urządzenie NanoBridge M5 25dBi to przez nieduzą ilsoc drzew przebije sie,
    jak to sie nie przebije to już nic:) tak więc niekoniecznie musisz stawiac
    tak wielki maszt

    jako rozsyłający na szczycie walniesz z tej tez firmy urządzenie bulet i
    jakąś dookólną antenę 5GHz na allegro kupisz i 30klientów mozesz smiało
    podłaczyć albo i więcej

    ja swoj dom mam podłaczony własnie na takim urządzeniu do nadajnika mam 5km
    leci przez drzewa sygnał -82dBi
    w sumie nie ma nic o większej wydajności wi większej mocy, przechodziłtem
    przez ten temat :)

    pozdrawiam
    AT

  • 28. Data: 2012-05-10 15:59:55
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Marek Dyjor:

    > może troche kultury co?

    Bo wulgaryzmy? Część języka, jak każda inna. A brak
    kultury to takie głupie odpowiadanie o bombardowaniu
    urzędów i stronach rządowych. Mądre to nie było, prawda?

  • 29. Data: 2012-05-11 00:17:41
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Włodzimierz Wojtiuk:

    > Podłącz się do anteny siatkowej, odbierzesz wszystkie wiadomości z
    > nagłówkami i bez nich!

    Mam hamską licencję i na temat anten wiem więcej od ciebie.

    > Pogadaj sobie z identyfikatorem.

    Lepiej z nim niż z tobą. On przynajmniej, na swój sposób, próbuje
    walczyć z wszechobecną głupotą.

    > PLONK!

    Po co wspominasz o tym publicznie? Kolejny polacki szpaner?
    Jak widać nie ma to żadnego skutku, bo i tak ci odpisuję.
    A to, czy to przeczytasz, czy nie, nie ma znaczenia.

  • 30. Data: 2012-05-11 00:31:44
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Kasa przyjmie:

    > Skoro zadajesz takie pytania to zakladam ze jestes kompletnym
    > lajkonikiem a taka dzialalnosc wymaga zgloszenia bo jak nie to niezla
    > kara sie moze szykowac !

    Gówno wymaga zgłoszenia i chuj ciebie jego kara. Może chce postawić
    maszt, żeby udostępnić własnego DSL-a koledze albo, żeby kolega
    udostępnił mu swojego. Za darmo i prywatnie. I tyle.

    A te twoje nagminne spacje przed pytajnikami i wykrzyknikami, to jest
    dopiero lajkodebilnictwo. Masz w ogóle świadomość, jakiego kretyna
    z siebie robisz, wstawiając tam te spacje?