  • 1. Data: 2010-01-10 09:48:07
    Temat: mocowanie murłaty
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...pl>

    witam

    prawdopodobnie kupie domek z płaskim dachem ale z możliwością przebudowy na
    dach skośny i tutaj rodzi się pytanie jak zamocować na płaskim dachu murłate?
    trzeba wylewać wieniec i kotwić prętami w stropie?

    i jest jeszcze opcja aby pozostawiac płaski dach tylko jak wtedy poprawnie go
    ocieplić? chodzi mi zwłaszcza o ocieplenie murków dookoła aby nie przemarzały?

    tam myslałem na strop styropapa, na bok murku styropian po jednej stronie
    jako własciwe ocieplenie sciany a od strony dachu jako ocieplenie murku i od
    góry murku tez styropian a na to blacha płaska.

    podpowiedzcie czy takie cos ma racje bytu?

    pozdrawiam

    ps? czy na remont i ocieplenie dachu potrzebne jest pozwolenie?

  • 2. Data: 2010-01-10 12:46:06
    Temat: Re: mocowanie murłaty
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dach skośny i tutaj rodzi się pytanie jak zamocować na płaskim dachu murłate?
    > trzeba wylewać wieniec i kotwić prętami w stropie?

    Ten stropodach najprawdopodobniej ma wieniec, więc nie ma chyba potrzeby robienia
    kolejnego. Chcesz tylko zmienić dach czy zrobić tam poddasze użytkowe ?

    > ps? czy na remont i ocieplenie dachu potrzebne jest pozwolenie?

    Na remont (nowe pokrycie, ocieplenie) wystarczy zgłoszenie. Na zmianę konstrukcji -
    pozwolenie na budowę.