  • 1. Data: 2009-05-22 20:18:44
    Temat: montaż kanalizacji - szczegóły
    Od: "Andrzej" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wykonuje w swoim domu kanalizację, mam 2 łazienki, jedna pod drugą i mam takie
    dylematy:
    - na jakiej wysokości umieścić wyjście trójnika do podłączenia wanny/prysznica
    - będę dawał styropian i wylewkę, razem ok 11 cm - na równo z poziomem przyszłej
    wylewki czy równo z płytą ( po to aby łatwiej było mi zachować odpowiednie
    spadki, chociaż odległości nie są duże)
    - jak wyżej, na jakiej wysokości zamontować trójnik do podłączenia wc.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-22 21:40:27
    Temat: Re: montaż kanalizacji - szczegóły
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - jak wyżej, na jakiej wysokości zamontować trójnik do podłączenia wc.
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

    Kibel powinien byc najnizszym podlaczeniem, reszta nad nim. Calosc rob jak
    najnizej, najlepiej jak wszystko wyjdzie pod sama wylewka. Bedziesz mial
    miejsce na odpowiednie spadki i nic Cie nie zaskoczy w trakcie.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-05-22 22:28:11
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > takie
    > dylematy:
    > - na jakiej wysokości umieścić wyjście trójnika do podłączenia

    a to zależy od kilku szczegółów. Generalnie najlepiej jak najniżej, ale....
    - zależy jaki chcesz mieć wc z wyrzutem tylnym czy dolnym (warszawski), przy
    czym wc z wyrzutem tylnym zawsze można podłączyć do przyłącza dolnego.
    Odwrotnie już nie, przynajmniej w naturalny sposób nie.
    - zależy jaki chciałbyś mieć brodzik. Ja mam np brodzik o wysokości 2 cm i
    miska brodzika jest wpuszczona w podłogę. Syfon sięga dobre 8-10 cm poniżej
    dna brodzika, więc odpływ też musi być ok 12-15 cm poniżej poziomu podłogi.
    Podłączenie kanalizacji powinno zapewniać minimum separacji antyskażeniowej.
    Takim minimum są odrębne przyłączenia wc i pozostałych przyborów do pionu.
    Może to być wspólny trójnik (czwórnik), ale na pionie.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2009-06-03 09:55:54
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > Takim minimum są odrębne przyłączenia wc i pozostałych przyborów do pionu.
    > Może to być wspólny trójnik (czwórnik), ale na pionie.

    Mam jeszcze taki dylemat, bo wyczytałem, że rury pionów powinny miec możliwośc
    przesuwania się, uzyskuje się to dzięki obejmom stałych i ruchomych. Tylko jak
    to będzie funkcjonowało jeśli rury są ułożone w bruzdach ściennych i później
    zatynkowane?? Przecież taka rura się nie przesunie. Jak można to rozwiązać? Czy
    w ogóle się tym nie przejmować?