  • 1. Data: 2015-02-16 09:10:09
    Temat: murowanie ścianek działowych przy obecnych temperaturach
    Od: albercik <n...@g...pl>

    Witam
    obecnie mam stan surowy otwarty, w zasadzie tylko parter, zabezpieczony
    deskami, foliami itp..

    Chciałbym na parterze wymurować ścianki działowe (gazobeton na cienkiej
    spoinie)- można murować przy obecnych warunkach atmosferycznych?

    Za oknem około zera, w nocy lekkie (kilka stopni na minusie) przymrozki,
    w dzień kilka st na plusie.
    Podczas pracy(wieczorowo) dogrzewam się kozą, co podnosi o kilka stopni
    temperaturę wewnątrz.

    Woda w jakiejś "kałuży" w budynku cały czas w stanie ciekłym.
    Na zaprawie piszą żeby murować od +5stC

    Brakło mi roboty, chciałbym sobie podciągnąć instalacje na parterze, ale
    bez ścianek działowych trochę z tym ciężko..

    Murować? czy sobie odpuścić?

    I przy okazji.. połączenie ścianek działowych ze stropem - szczelina
    ~3cm ma być wypełniona pianką - kiedy to zapiankować? można od razu po
    wymurowaniu? czy lepiej czekać aż strop będzie obciążony?

  • 2. Data: 2015-02-16 09:44:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > Chciałbym na parterze wymurować ścianki działowe (gazobeton na cienkiej
    > spoinie)- można murować przy obecnych warunkach atmosferycznych?

    W każdej większej hurtowni dostaniesz zaprawę zimową do betonu komórkowego.
    Tyle że kilka 5-10 zł droższa niż zwykła.

    > Murować? czy sobie odpuścić?

    Murować!

    > I przy okazji.. połączenie ścianek działowych ze stropem - szczelina ~3cm
    > ma być wypełniona pianką - kiedy to zapiankować? można od razu po
    > wymurowaniu? czy lepiej czekać aż strop będzie obciążony?

    Po co aż 3 cm? 1 wystarczy.

    Co to za strop że się obawiasz że się ugnie? Strop najbardziej obciąża sam
    strop :-) wylewka, meble i ścianki działowe to jakiś drobiazg. Więc
    zauważalnie już się ugiąć nie powinien.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-02-16 10:13:24
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.02.2015 o 09:44, Ergie pisze:

    > W każdej większej hurtowni dostaniesz zaprawę zimową do betonu
    > komórkowego. Tyle że kilka 5-10 zł droższa niż zwykła.

    > Murować!
    ok, dzięki, ale mówisz żeby stosować tę zaprawę zimową? bo mam jeszcze
    zwykłą..

    > Po co aż 3 cm? 1 wystarczy.
    zobaczę jak będzie się murować, ostatnią warstwę i tak muszę docinać

    > Co to za strop że się obawiasz że się ugnie? Strop najbardziej obciąża
    > sam strop :-) wylewka, meble i ścianki działowe to jakiś drobiazg. Więc
    > zauważalnie już się ugiąć nie powinien.

    monolityczny, po rozszałowaniu nie ma zauważalnego ugięcia

    Przy okazji.. Nadproża w działówkach są potrzebne? czy może wystarczy że
    na szalunku wymuruje normalnie z gazobetonu (nad drzwiami będzie jedno
    łączenie)?

  • 4. Data: 2015-02-16 10:20:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 10:13:26 UTC+1 użytkownik albercik napisał:

    > monolityczny, po rozszałowaniu nie ma zauważalnego ugięcia

    Zauwazalnego pewnie nie, bo 2-3-4mm nie zauwazysz ale na pewno jakies jest :)
    U mnie strop sie ugial jakies 5mm ale to byl najwiekszy strop (~40m2), po tym
    jak zrobilem na gorze wylewke, scianki dzialowe, postawilem 150l wanne no
    i kafle na podlogach + wszystkich scianach az do samej gory bo w wiekszosci
    na gorze jest lazienka + pralnia na tym stropie, a jego jeden bok opiera sie
    na podciagu (schody) :)

    Tym niemniej pianka jest elastyczna, ewentualne ugiecie nic jej nie zrobi,
    conajwyzej troche sie splaszczy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-02-16 11:43:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > ok, dzięki, ale mówisz żeby stosować tę zaprawę zimową? bo mam jeszcze
    > zwykłą..

    Moje oficjalne stanowisko: Jeśli istnieje ryzyko że temperatura spadnie
    poniże 0 to używać zimowej.

    Nie napiszę Ci używaj zwykłej bo nie wiem jakie masz tam warunki. Ja u
    siebie wiedziałem że jak napalę w kozie i będzie +10 to do następnego dnia
    spadnie do +2 albo +3 nawet gdy na zewnątrz będzie -10. Nie wiem jak jest u
    Ciebie.

    > monolityczny, po rozszałowaniu nie ma zauważalnego ugięcia

    No to zauważalnie już się więcej nie ugnie.

    > Przy okazji.. Nadproża w działówkach są potrzebne? czy może wystarczy że
    > na szalunku wymuruje normalnie z gazobetonu (nad drzwiami będzie jedno
    > łączenie)?

    Teoretycznie nie, ale ja dawałem. Jak Ci kiedyś dzieci zaczną trzaskać
    drzwiami i pojawi się rysa to będziesz sobie pluł w brodę że zaoszczędziłeś
    kilkadziesiąt zł.

    Pozdrawiam
    Ergie