  • 11. Data: 2011-11-16 10:11:17
    Temat: Re: nadproże mocowane do drewnianego słupa
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j9vut5$65j$1@usenet.news.interia.pl...
    > problem? Kazać burzyć ścianę i stawiać na nowo?

    u mnie kiedys budowali 3 razy :-) Raz postawili w złym miejscu, drugi raz
    nie przewiązali...

    b.

  • 12. Data: 2011-11-16 22:06:22
    Temat: Re: nadproże miocowane do drewnianego słupa
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Tak, dokładnie w tym miejscu jest w projekcie.

    No to ja bym do biura projektowego dzwonił, żeby wyjaśnili jak to należy
    wybudować :)

    > Też o tym myśłałem. Ale napisz dlaczego tak jak teraz jest źle.

    Po pierwsze, drewno będzie gniło na styku z betonem. Po drugie, drewno może
    pracować. Nie jest wykluczone, że kiedyś Ci to nadproże spadnie na podłogę.

    > Ok.

    > Co jest *konkretnie* źle w tych schodach?

    Zabieg powinien być zrobiony ze schodów w kształcie klina. Takich stopni powinno
    tam być z 5. Tu widzę 3 stopnie - tak zrobione schody będą bardzo niewygodne w
    użytkowaniu. Będziesz się na nich przewracał. Jak wygląda to w projekcie?
    Ponadto mam wrażenie, że stopnice w górnym biegu mają raptem 20cm. To znów
    bardzo niewygodne.

    > W pionowych (i w poziomych spoinach) nie ma zaprawy, jest klej. Faktycznie w
    > kilku miejscach są zbyt małe przewiązania, ale czy jest to aż tak duży
    > problem? Kazać burzyć ścianę i stawiać na nowo?

    Jeśli pionowe fugi są wypełnione, to nie będzie chyba problemu, choć warto
    sprawdzić jakie są minimalne przewiązania dla tego materiału. Kierownik budowy
    powinien tego pilnować.

    > Na tym etapie budowy zmiana kierownika jest bezcelowa.

    Budowa na tym etapie dopiero się zaczyna :) Później można znacznie więcej
    spieprzyć.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2011-11-17 06:42:25
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Budowa na tym etapie dopiero się zaczyna :) Później można znacznie
    > więcej spieprzyć.

    Realia panowie! realia...
    Kierownik za 1500 zł od budowy to tylko figurant. Nie ma co od niego
    wymagać czegokolwiek więcej jak tylko wstawiania pieczątek i
    podpisywania papierków. To nie żaden tam kierownik... Odczepcie się od
    biednego kierownika :-DDD.

    A tak swoją szosą, gdyby taki kierownik za budowę brał ze trzy tysi
    miesięcznie, to można by wymagać, żeby przyjeżdżał i lustrował każdą
    pierdółkę z góry i z dołu.

    Mój był na budowie może ze cztery razy... i ze trzy razy z nim osobiście
    gadałem o budowie. Kosztował mnie chyba 1100 zł, ale pilnować musiałem
    wszystkiego sam.

    pozdr
    Robert G.

  • 14. Data: 2011-11-17 07:11:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2011 10:21, brunet.wp pisze:

    > Oto zdjęcia:
    > http://img64.imageshack.us/img64/2595/p1050654t.jpg
    > http://img20.imageshack.us/img20/4972/p1050623a.jpg

    OMFG! Ktoś ocipiał!?!?!

    Tak to jest jak się robi idiotyczne mieszanki - albo dom drewniany
    szkieletowy, albo murowany. A nie takie popierdułki...

  • 15. Data: 2011-11-17 08:00:21
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    wiadomości news:ja2c3e$ra9$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak to jest jak się robi idiotyczne mieszanki - albo dom drewniany
    > szkieletowy, albo murowany. A nie takie popierdułki...

    a ty jak zwykle swoje złote myśli. Weź zapytaj googla co to jest więźba
    płatwiowo-kleszczowa, zauważ ze drewniany słup musi stać na srodku poddasza
    i że czasem wypada go wmontować w ściane dzialową.
    Żadne idiotyczne mieszanki, tylko zwykła sztuka budowlana....

    b.

  • 16. Data: 2011-11-17 08:12:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2011 09:00, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:ja2c3e$ra9$1@inews.gazeta.pl...
    >

    > a ty jak zwykle swoje złote myśli. Weź zapytaj googla co to jest więźba
    > płatwiowo-kleszczowa,

    Wiem, co to jest. I użycie tej nazwy nie zmienia faktu, że jest to
    konstrukcja szkieletowa.

    > zauważ ze drewniany słup musi stać na srodku poddasza
    > i że czasem wypada go wmontować w ściane dzialową.

    Którą w takiej sytuacji lepiej też zrobić szkieletową, zamiast robić
    takie idiotyzmy jak na załączonych zdjęciach.

    > Żadne idiotyczne mieszanki, tylko zwykła sztuka budowlana....

    No, w tym przypadku to była pięęęęęęęęekna sztuka, nie uważasz?

  • 17. Data: 2011-11-17 09:27:01
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > No to ja bym do biura projektowego dzwonił, żeby wyjaśnili jak to należy
    > wybudować :)

    Ok.

    > Po pierwsze, drewno będzie gniło na styku z betonem. Po drugie, drewno
    > może pracować. Nie jest wykluczone, że kiedyś Ci to nadproże spadnie na
    > podłogę.

    Tego się właśnie boję, dlatego też raczej będę chciał wywalić to nadproże i
    zastąpić konstrukcją z KG.

> [...]
    > w projekcie?
    > Ponadto mam wrażenie, że stopnice w górnym biegu mają raptem 20cm. To znów

    Biednego majstra zbeształeś, który zrobił schody dokładnie tak jak jest
    projekcie. Czemuś nie zbeształ projektanta?
    Myślałem przy adaptacji nad zmianą tych schodów i zrobieniem spoczynku.
    Prawie każdy kto buduje według tego projektu robi taką zmianę. Ja nie
    zrobiłem, stwierdziłem, że szkoda przedpokoju i w takiej wersji też będą w
    miarę wygodne. Jak zamieszkam to wtedy będę mógł stwierdzić czy to dobry
    wybór. Teraz gdy po nich chodzę bardziej przeszkadza mi ich niewielka
    szerokość (90cm) aniżeli brak spoczynku.

    Stopnice mają 17cm, podstopnice 17,7cm czyli dość stromo...

    > Jeśli pionowe fugi są wypełnione, to nie będzie chyba problemu, choć warto
    > sprawdzić jakie są minimalne przewiązania dla tego materiału. Kierownik
    > budowy powinien tego pilnować.

    Na tych zdjęciach które dałem, widzę źle przewiązaną jedną warstwę. Czy
    faktycznie to będzie aż taki problem, jest sens to burzyć i stawiać
    ponownie? Czy może gdzieś jeszcze są złe przewiązania?

    > Budowa na tym etapie dopiero się zaczyna :) Później można znacznie więcej
    > spieprzyć.

    Na podstawie kilku zdjęć nie jesteś w stanie stwierdzić fachowości mojego
    kierownika.

  • 18. Data: 2011-11-17 11:33:13
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    wiadomości news:ja2fm4$791$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiem, co to jest. I użycie tej nazwy nie zmienia faktu, że jest to
    > konstrukcja szkieletowa.

    typowa więźba dachowa to nie konstrukcja szkieletowa - inna funkcja, inne
    materiały mimo ze drewniane, inne przekroje.

    b.

  • 19. Data: 2011-11-17 20:37:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-11-2011 o 08:11:41 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > OMFG! Ktoś ocipiał!?!?!
    >
    > Tak to jest jak się robi idiotyczne mieszanki - albo dom drewniany
    > szkieletowy, albo murowany. A nie takie popierdułki...
    Przesadzasz, to jest typowe rozwiązanie dla dużych dachów dwuspadowych,
    ja mam np takie 4 słupy.

    --
    Pozdr
    JanuszK