  • 21. Data: 2011-01-31 18:05:47
    Temat: Re: nagrzewnica kanałowa
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > W powiazaniu z piecem CO owszem - tutaj temperatury beda zblizone i
    > chlodnica z samochodu pewnie dalaby rade.
    >
    > Tylko PO CO dublowac (wspomagac) instalacje ogrzewania w ten
    > sposob ? :) Zmarnowana kasa. Prosciej (i za darmo) podkrecic
    > minimalnie temperature zasilania instalacji CO.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.
    A możesz napisać po sie produkujesz jak nie masz zielonego pojęcia o temacie.
    Chlodnica z samochodu pewnie dalą by radę. To bzdura totalna. Chlodnica od
    niedużego samochodu z dobrym wentylatorem może rozproszyć nie 2kW a 50kW. Mam
    maszyny potrzebujące chłodzenia wodnego. Normalnie są chlodzone wodą z sieci.
    Ale szkoda mi było wody i ciepla. Wytracić muszę do 2kW na maszynę. Każda ma
    swoją chlodnicę od Poloneza. Bo takie były na zlomie najtańsze. Z wentylatorem
    od wentylatora pokojowego nawet nie wie że coś studzi. 90 stopni wystudza do
    temperatury pokojowej na trzech czterech centymetrach od gory. Ona nie pewnie
    da radę a będzie się idealnie nadawała. Do tego nie kosztuje prawie nic.

  • 22. Data: 2011-01-31 19:36:52
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

    > Ona nie pewnie
    > da radę a będzie się idealnie nadawała. Do tego nie kosztuje prawie nic.

    Popieram rozważania, ale jedna uwaga: Lepiej kupić tą od uno...
    Zgrabniejsza, mniejsza, łatwiej będzie ją zmieścić. Co najważniejsze:
    NOWA! Chłodnicę od poldożera ze złomu do wentylacji?
    pozdr.

  • 23. Data: 2011-01-31 20:18:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 18:34, Krzysztof L <c...@o...pl> wrote:

    > Taka chłodnica lekko odda 30kW. Przy dobrym wiatraku wystudzi piec.

    > Oporami bym się nie martwił, spójrz jakie średnice króćców. Cały
    > strumień z pieca można w nią wpuścić.
    > pozdr.

    A ja bym sie jednak martwil o opory - te musza byc mozliwie
    najmniejsze. Obawiam sie ze taka chlodnica ma spore opory - ale nie
    potrafie wygooglac nigdzie dokladnie ile :) Krocce niewazne - tu
    chodzi o 100-200W! Ta chlodnica i tak bedzie mocno przewymiarowana do
    takiego celu ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2011-02-01 07:33:35
    Od: Piotr Woźniak <w...@g...com>

    W dniu 2011-01-31 16:27, ATZ Rzeszow pisze:
    > Adam Sz. i Piotr W.
    > jaka macie teraz (w zimie) wilgotnosc powietrza w pomieszczeniach?

    Aż specjalnie wstawiłem termometr z higrometrem do sypialni na noc :)
    Dzisiaj rano było 21 stopni i 43% wilgotności.

    Wymianę mam ustawioną na minimalne 50 m3/h. Skroplin zbiera mi się może
    z 10 litrów na tydzień. Ciężko dokładnie określić nie mierzyłem tego
    jakoś specjalnie.

    Pozdrawiam
    Piotr Woźniak

  • 25. Data: 2011-02-01 07:49:12
    Od: Piotr Woźniak <w...@g...com>

    W dniu 2011-01-31 21:18, Adam pisze:
> [...]
    > potrafie wygooglac nigdzie dokladnie ile :) Krocce niewazne - tu
    > chodzi o 100-200W! Ta chlodnica i tak bedzie mocno przewymiarowana do

    No właśnie potencjalne opory na powietrzu mnie trochę odrzucają od tego
    no i za duża moc. Nie chcę zbyt mocno tego powietrza podgrzewać.

    Pozdrawiam
    Piotr Woźniak

  • 26. Data: 2011-02-01 08:21:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    a.googlegroups.com...
    >A ja bym sie jednak martwil o opory - te musza byc mozliwie
    >najmniejsze. Obawiam sie ze taka chlodnica ma spore opory - ale nie

    ale ma dosc duża powierzchnie - oporów wiekszych niż wymiennik w reku nie
    ma.
    Tak na oko -nadaje sie :)

    b.

  • 27. Data: 2011-02-01 08:58:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 09:21, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:e1a7f8bf-786a-4e4b-af2c-3549a9e61520@x17g2000
    yqa.googlegroups.com...

    > ale ma dosc du a powierzchnie - opor w wiekszych ni wymiennik w reku nie
    > ma.
    > Tak na oko -nadaje sie :)

    Oj na oko to IMHO ma *znacznie* wieksze opory rzedu parudziesieciu Pa.
    Wentyle z reku moga nie wyrobic! Koniecznie trzebaby znalezc
    parametry..
    Opory nagrzewnic lamelowych to 20Pa. Opory wymiennikow w reku to
    kilkadziesiat Pa..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-02-01 09:53:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >Wentyle z reku moga nie wyrobic!

    wentyle w reku maja duży spręż własnie dlatego ze

    > Opory wymiennikow w reku to
    >kilkadziesiat Pa..

    dodatkowy wymiennik moze nie miec znaczenia.

    ja mam chłodnicę samochodową w domowej instalacji niby-klimy a wentyluje ją
    wiatrakiem takim stojakowym który co prawda sprężu nie ma ale jest cichy. I
    to jakos tam działa.
    Dlatego podtrzymuje opinię "na oko" :-)

    b.

  • 29. Data: 2011-02-02 09:57:54
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

    Użytkownik "Piotr Woźniak" <w...@g...com> napisał w wiadomości

    > No właśnie potencjalne opory na powietrzu mnie trochę odrzucają od tego no
    > i za duża moc. Nie chcę zbyt mocno tego powietrza podgrzewać.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr Woźniak

    To w takim razie nie możesz tam włożyć zrobionej "węzownicy" np spirali z
    kilku metrów pexa lub jeszcze lepiej Cu włożonej w kanał albo przy ścianach
    albo wpoprzek przelotu i podłączyć jej do układu CO.

    Innym rozwiązaniem są duty grzejne z drutu oporowego. Można to kupic z metra
    lub jako dotowe elementy o różnych mocach- nawet takich rzędu 50 W. Wepniesz
    to w jakąś zgrabną ramkę, wstawisz w kanał i pownno hulać bez specjalnych
    oporów. Można zrobić do tego jakieś sterowanie termostatyczne i będzie
    działać "samo"
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2011-02-02 11:50:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:96bfde51-4a47-427d-9700-96cebbec3dc5@
    d2g2000yqn.googlegroups.com...

    > wentyle w reku maja duży spręż własnie dlatego ze

    Nie maja duzych sprezy. Sprez dyspozycyjny niekiedy to 100, niekiedy
    150Pa. Niektorym do samego pchania powietrza w rurach nie wystarcza! A
    Ty chcesz zapodac dodatkowo chlodnice ktora moze miec sprezu tyle co
    caly sprez dyspozycyjny wentyla ;-) Ale tak naprawde to dalej nie
    wiemy jakie one maja opory :( Moze przesadzam, moze nie - nie znamy
    parametrow wiec mozna tylko gdybac! Choc ja na samym gdybaniu bym
    instalacji nie wykonal ;-)
    pozdr.

    --
    Adam