  • 21. Data: 2012-03-19 10:32:59
    Temat: Re: odzysk ciepła z kanalizacji
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 marca 2012, 22:10:08 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > Ja nie bardzo rozumiem te oszczędności na wodzie... Woda jest zajebiście
    > tania. U mnie kosztuje około 3 złotych za kubik.

    To cena już z kanaliza?
    U nas ok 4,50zł z kanalizą. 1,5 zł woda + 3zł kanaliza.

    > Choćbym dziennie zużył 100 litrów na spłukanie kibla, to w miesiącu
    > wyjdzie jakieś 3 kubiki, czyli 9 złotych. Co tu oszczędzać? Przecież to
    > szkoda czasu i energii...
    To fakt. Ale ktoś tu kiedys pisał że u niego woda ok 10zł za m3. To juz warto
    pooszczędzać

  • 22. Data: 2012-03-19 11:23:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.03.2012 22:10, wolim pisze:

    > Ja nie bardzo rozumiem te oszczędności na wodzie... Woda jest zajebiście
    > tania. U mnie kosztuje około 3 złotych za kubik.

    to się ciesz i siedź po cichu bo u mnie woda po 5, a ścieki po 8zł

    http://www.pwik-rybnik.pl/index.php?option=com_conte
    nt&view=article&id=89:cennik-uslug&catid=53:bok&Item
    id=88&lang=pl

    wersja skrócona jak by pocięło:
    http://tiny.pl/hp7k7

  • 23. Data: 2012-03-19 13:56:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...

    >Rozumiem, ze masz w rurach z czysta woda temp. 24 stopnie ?
    >W takiej temp. juz po kilku godzinach rozmnazaja sie bakterie i inne
    >swinstwa.

    >Wiec rano pluczesz usta woda z E.Coli....
    >Guten Appetit .

    Blödsinn
    Woda o temperaturze 24stC zalega w rurach w porze letniej w niemal każdej
    kamienicy lub w bloku a i w domach jest to spotykane.
    W bojlerze u milionów obywateli niejednokrotnie zalegają setki litrów
    letniej wody i jakoś nie ma problemów z bakteriami.
    Zresztą nie E.Coli co Legionelli można się spodziewać a i to mało
    prawdopodobne jeśli woda jest chlorowana lub ozonowana.

    Marek

  • 24. Data: 2012-03-19 13:58:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > ma racje - szarą wodę też trzeba by jakos odfiltrowac a to by też
    > kosztowało. Nie opłaca sie. Tzn to moze sie opłacać w rejonach swiata
    > gdzie wody w ogóle brakuje.

    Narazie, ale już niedługo...
    http://www.wgn.pl/i/n,4660,,Czy-woda-zdrozeje-400-.h
    tml

    Marek

  • 25. Data: 2012-03-19 14:06:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Jest taka dość wredna wada tego pomysłu
    Ja mam solary, więc w dni kiedy mam nadwyżki mocy z solarów a jest to całe
    lato oraz część wiosny i jesieni, odzysk ciepła z szarej wody jest
    nieuzasadniony, gdyz spowoduje zwrost nadwyżek.
    W pozostałych dniach w których energii ze słońca jest obecnei na styk, po
    wdrożeniu odzysku ciepła z szarej wody, pojawią się nadwyżki w tych dniach.
    Tak więc narazie pomysł trafia do lamusa.

    Marek

  • 26. Data: 2012-03-19 14:37:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Odzysk ciepła z kanalizacji jest chyba najbardziej ekonomiczną
    > inwestycją. Też mam coś takiego w domu. Najprościej wykorzystać jakąś
    > beczkę 100 - 200 litrów (około 60 - 70 % dziennego zużycia ciepłej

    parę lat temu poruszałem tutaj ten wątek...
    po analizie różnych przypadków wyszło, że owszem
    można odzyskać trochę ciepła
    ale traci to racje bytu dla korzystających z POŚ
    bo jak za bardzo schłodzisz ścieki, to potem bakterie słabiej pracują...

    przy zrzucie do kanalizy gra wydaje się ciekawsza, ale ma z kolei inne
    ograniczenia.
    odzysk ciepła z liniowego przewodu (np. kolektora lub przykanaliku)
    dostarcza sporo problemów i wydaje sie być mało efektywna

    z ówczesnych rozważań, pamiętam propozycje zbudowania sobie mini pompy
    ciepła
    (np. ze starej lodówki) na bazie studzienki przepompowni scieków, gdzie
    porcjami zbiera się
    i jest odprowadzany dalej "urobek"

    taki układ dość prosto byłoby opomiarować i oprogramować
    aby wypompowywać zimne ścieki
    i mieć układ odporny na awarie

  • 27. Data: 2012-03-19 18:34:07
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >porcjami zbiera się
    >i jest odprowadzany dalej "urobek"

    >taki układ dość prosto byłoby opomiarować i oprogramować

    A koszt energii zużytej do przepompowania byłby większy od oszczędności;)

  • 28. Data: 2012-03-19 18:39:39
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Mar 19, 2:56 pm, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > U ytkownik "Marek" <m...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:22e78406-3452-47d6-93f1-2b75540ca9b7@9g2000vb
    q.googlegroups.com...

    > Bl dsinn
    > Woda o temperaturze 24stC zalega w rurach w porze letniej w niemal ka dej
    > kamienicy lub w bloku a i w domach jest to spotykane.
    > W bojlerze u milion w obywateli niejednokrotnie zalegaj setki litr w
    > letniej wody i jako nie ma problem w z bakteriami.
    > Zreszt nie E.Coli co Legionelli mo na si spodziewa a i to ma o
    > prawdopodobne je li woda jest chlorowana lub ozonowana.
    >
    > Marek

    Znam kilku, ktorzy twierdza, ze bakterie w ogole nie istnieja...
    To tylko wymysl lekarzy i producentow antybiotykow.

  • 29. Data: 2012-03-20 10:21:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

> [...]
    > ale traci to racje bytu dla korzystających z POŚ
    > bo jak za bardzo schłodzisz ścieki, to potem bakterie słabiej

    można przeciez zrobić grzałkę zasilaną z baterii słonecznej albo podgrzewać
    ekologicznym kotłem na drewno.

  • 30. Data: 2012-03-20 10:21:57
    Temat: Re: odzysk ciepla z kanalizacji
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Znam kilku, ktorzy twierdza, ze bakterie w ogole nie istnieja...
    > To tylko wymysl lekarzy i producentow antybiotykow.

    a widziales kiedys jakies bakterie?