  • 1. Data: 2009-09-23 08:45:25
    Temat: [pilne] - jaki maks. nawis dla ściany z PTH 30 P+W?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam,

    sytuacja jest taka:
    - ściany piwnicy 20cm z betonu
    - na tym wieniec i strop TerivaI
    - na tym ściana z PTH 30 P+W

    powiedzcie mi proszę jaki maksymalny nawis jest dopuszczalny dla ściany
    z Porothermu 30 P+W? Jeśli ściana parteru będzie osiowo z piwniczną to
    na zewnątrz będzie wystawała o 5cm. Wewnętrzna strona będzie na stropie
    więc chyba nie ma z tym problemu. Czy tak może być?

    Znalazłem na sieci aprobatę techniczną tylko jednego producenta - ale
    nic tam nie ma o nawisie.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-09-23 16:31:37
    Temat: Re: - jaki maks. nawis dla ściany z PTH 30 P+W?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Wrz, 10:45, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:
> [...]
    > więc chyba nie ma z tym problemu. Czy tak może być?
    >
    > Znalazłem na sieci aprobatę techniczną tylko jednego producenta - ale

    A po co Ci ten nawis?
    Nie możesz zrobić lekko szerszego wieńca żelbetowego przy wylewaniu
    stropu?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-09-23 18:03:08
    Od: Slawek <s...@g...com>

    wg teorii nawis powinien być taki, żeby środek części wspólnej
    przenikania się geometrycznego ściany dolnej i górnej mieścił się w
    rdzeniu przekroju (dla prostokąta 1/6 wysokości)
    A w praktyce- jak masz w projekcie?