  • 11. Data: 2009-06-05 18:19:25
    Temat: Re: płyty filigran popękane
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
    Mój inspektor nadzoru nie zgodził się na takie płyty, więc złozyłem
    reklamacje.
    Proszę jednak , jeżeli ktoś posiada jakieś dokumenty, normy , publikacje jak
    powinna wyglądać płyta filigran, jakie wymagania są , to proszę o podanie
    linku lub podesłanie na prv.

    Dziękuję
    Alx

  • 12. Data: 2009-06-05 22:21:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak
    > powinna wyglądać płyta filigran, jakie wymagania są , to proszę o podanie

    Powiem Wam przy okazji watku, ze bylem kiedys w takiej licytowanej
    betoniarni gdzie ladowali popekane plyty filigran i kanalowe na lawete
    suwnica. Pekniecia byly wszelakiego mozliwego rodzaju. Suwnicowy byl z
    potrzeby chwili, bo w calym zakladzie do likwidacji bylo tylko dwu
    pracownikow plus syndyk. Zaden nie byl suwnicowym i przy zaladunku strasznie
    tymi plytami majtali, tzn. do gory jakby szybki start i zatrzymanie tak
    samo. Te plyty wyginaly sie na pare centymetrow w srodku dlugosci i mimo
    pekniec zadna sie nie rozleciala, a szczeliny pozostaly jak byly. Jezeli
    wytrzymaly takie szarpania, to po zalozeniu na scianach i zabetonowaniu
    wiency i calej reszty mozna by przyjac, ze to pelnowartosciowy towar pomimo
    tych pekniec. Wiadomo ze plyty przed przelamaniem zabezpiecza wylacznie
    zbrojenie, bo sam beton odpornosci na rozciaganie zbyt wielkiej nie ma.
    To tyle z praktycznych obserwacji. Oczywiscie czym innym beda rysy wzdluz
    zbrojenia na calej dlugosci i rozwarstwienia betonu w tych miejscach, a czym
    innym poprzeczne pekniecia.

    Pozdro.. TK