  • 1. Data: 2009-02-25 08:10:55
    Temat: podłoga na stropie drewnianym
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    moje pytanie dotyczy podkładek pod płyty OSB leżące na konstrukcji
    drewnianej stropu, jaką podkładkę tam dać?
    znalazłem płyty gumowe o szerokości 120 cm, belka stropowa ma 4,5 cm,
    musialbym ciąć paski,
    a może filc?
    ma ktoś doświadczenie i dobry pomysł?
    generalnie chodzi o izolację akustyczną, żeby nie przenosić drgań

    pozdr
    przemek

  • 2. Data: 2009-02-25 09:01:55
    Temat: Re: podłoga na stropie drewnianym
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On 25 Lut, 09:10, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:
> [...]
    > a może filc?
    > ma ktoś doświadczenie i dobry pomysł?
    > generalnie chodzi o izolację akustyczną, żeby nie przenosić drgań

    Guma jest za twarda, jeśli już chcesz izolować to raczej filc, lub
    można kupić specjalne maty do wygłuszania samochodów. Jednak jeśli
    między belkami masz pustą powierzchnię to radzę dać tam wełny
    mineralnej. Inaczej powstanie Ci piękne pudło rezonansowe. Ostatnio w
    Gliwicach rozbieraliśmy całą podłogę. W czasie remontu właściciel z
    pomiędzy belek stropowych wyjął żużel, gruz, piach itp, i położył
    płyty OSB. Każdy krok niosło po wszystkich pokojach. Wypełnienie
    wszystkich pustych miejsc wełną wyciszyło podłogę.
    Arek

  • 3. Data: 2009-02-25 09:38:36
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    płyty OSB. Każdy krok niosło po wszystkich pokojach. Wypełnienie
    wszystkich pustych miejsc wełną wyciszyło podłogę.

    wełnę dam pomiędzy belki, to oczywiste,
    a na belki pod płytę OSB, chcialem dać gumę,
    filc? hmm?
    jaki gruby?

    p.

  • 4. Data: 2009-02-25 10:11:56
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > filc? hmm?
    > jaki gruby?

    Pod ścianki z k-g i na belki (jeśli klient ma takie życzenie ;-)
    dajemy 5 - 8mm, tylko, że to kupujemy w rolce o szerokości 50mm. Z
    takich żeczy tłumiących to jeszcze korek (drogi) i płyty pilśniowe
    (takie pod panele podłogowe) dosyć dobrze tłumią - zresztą budowę mają
    identyczną jak filc - tyle, że filc z materiału, a pilśnia z drzewa.

  • 5. Data: 2009-02-25 13:00:31
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    (takie pod panele podłogowe) dosyć dobrze tłumią - zresztą budowę mają
    identyczną jak filc - tyle, że filc z materiału, a pilśnia z drzewa.

    gdzie taki 5mm filc mozna kupic?
    i ile to kosztuje? tak około

    pozdr
    przemek

  • 6. Data: 2009-02-25 18:43:48
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > gdzie taki 5mm filc mozna kupic?
    > i ile to kosztuje? tak około
    Kupowaliśmy na allegro, ale dosyć dawno, cenowo to wychodziły jakieś
    grosze. Za rolkę 30 metrów/50mm/5mm płaciliśmy niecałe 30zł.
    Arek

  • 7. Data: 2009-02-26 07:07:20
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    Kupowaliśmy na allegro, ale dosyć dawno, cenowo to wychodziły jakieś
    grosze. Za rolkę 30 metrów/50mm/5mm płaciliśmy niecałe 30zł.

    dzięki

    przemek