  • 31. Data: 2011-10-30 18:32:29
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:b6258fdc-0758-4737-8fd3-86e41133f709@s10g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On 29 Paź, 18:00, scruffty <s...@z...pl> wrote:

    >W calkiem mrozne dni nie ma bata - pompa musi chodzic po 15-20, czasem
    >i 24h jak przywali -25stC przez pare dni - w koncu kupuje sie ja "na
    >styk" dla takich warunkow. Ale takich dni jest na szczescie niewiele!

    Ostatnie dwa sezony grzewcze były jedna wyjątkowo mroźne więc to nie kilka
    dni ale tygodni.

    Marek

  • 32. Data: 2011-10-30 18:34:40
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...

    >Bo pytales pewnie tylko w Viessmannie i podobnych. Jak teraz spytasz
    >to tez Ci taka cene podadza ;-) Placisz za marke, bo siedzi w niej
    >DOKLADNIE to samo - fakt, ze sterowniki maja ladniejsze - graficzne
    >etc ale dla mnie pompa ma dzialac i grzac, a nie miec mozliwosc
    >zagrania w tetrisa na jej wyswietlaczu ;-)

    Z tym się zgadzam, jednak cena tej pompy w strosunku do ceny mojej lodówki
    Liebherr w której siedzi sporo wodotrysków jest przynajmniej 2x przesadzona.

    Marek

  • 33. Data: 2011-10-30 18:39:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Paź, 19:34, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Z tym si zgadzam, jednak cena tej pompy w strosunku do ceny mojej lod wki
    > Liebherr w kt rej siedzi sporo wodotrysk w jest przynajmniej 2x przesadzona.

    Ale przesadzona bo ? Komponenty wymienilem wczesniej. Napisz
    konkretnie na czym mozna zaoszczedzic. Ja nie widze za bardzo
    mozliwosci. Pewnie, ze kupujac wszystko na tysiace - mozna zejsc
    pewnie o 20-30% z cena ale watpie ze Ecopol az tyle ich produkuje, a
    duze firmy znowu placa wiecej za marketing :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-10-30 18:42:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Paź, 19:26, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Adam. Gdyby m j dom 147m2 mia 30cm we ny i 20 styro na na cianach to
    > zamiast rocznie wydawa  na gaz 2400z CO+CWU zjecha bym pewnie do 1500z .
    > Por wnaj teraz cen mojej instalacji z kot em za 3400z do tych wodotrysk w
    > typu pompy i rekuperacja.

    Nie mam zamiaru wchodzic w szczegoly - ja nie mam gazu i nie moge go
    miec, a dyskusje na temat wyzszosci gazu czy innego zrodla grzewczego,
    oplacalnosc inwestycji i eksploatacji juz nie raz przerabialismy i nie
    chce jej w tym watku poruszac - tu opisuje tylko swoja instalacje w
    oparciu o pompe ecopolowa :) A nie znam nikogo kto placilby nawet te
    2400 rocznie za gaz - raczej sa to sumy zblizone do 3,5-5k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2011-10-30 18:51:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    z.googlegroups.com...
    On 30 Paź, 14:25, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    >Najprostszym z mozliwych termostatem z ustawialna histereza :)
    >Sprzegnietym z moim PLCkiem ktory ma zegar (RTC) i ktory bedzie czuwal
    >zeby PC dzialala tylko w taniej taryfie jezeli na zewnatrz nie bedzie
    >ponizej 0stC. Ponizej - to juz zobaczymy jak, narazie musze to odpalic
    >i bede pisal pod siebie sterownik :)

    Aaa, no tak sie zastanawialem w jaki sposob uzyskac przesuniecie krzywej
    grzewczej w sterowniku w zaleznosci od godziny.
    Czyli nie da sie tym sterowac w prosty sposob.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2011-10-30 18:51:59
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > 13x25m x2 plus piwnice pod połową :-)

    To jaką Ty powierzchnię ogrzewasz w końcu, bo coś mi tu nie pasi...
    800 metrów kwadratowych...??? 8-O

    pozdr
    Robert G.

  • 37. Data: 2011-10-30 19:09:28
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message

    > To jaką Ty powierzchnię ogrzewasz w końcu, bo coś mi tu nie pasi...
    > 800 metrów kwadratowych...??? 8-O

    850, użytkowej 700

  • 38. Data: 2011-10-30 19:15:04
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    h.googlegroups.com...
    On 30 Paź, 19:19, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    >Zobaczymy :) To ma do pokonania tak nikle opory ze spokojnie powinny
    >troche podzialac.

    Adam . Opory z blokowaniem pompy nie mają nic wspólnego. Tu chodzi o dupiate
    materiały, kiepskie pasowanie i dupiatość wogóle chinczyków.

    Marek

  • 39. Data: 2011-10-30 19:17:53
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 30 Paź, 19:26, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    >A nie znam nikogo kto placilby nawet te
    >2400 rocznie za gaz - raczej sa to sumy zblizone do 3,5-5k pln.

    Nie osobiście co prawda, mnie znasz :)
    Mogę ci zeskanować rachunki za gaz od początku istnienia chałupy. Zresztą po
    co to wystarczy jeden ostatni bo na każdym jest stan licznika a założony
    było licznik ze niemal zerowym stanem.
    Ale masz rację to nie ten wątek.

    Marek

  • 40. Data: 2011-10-30 19:45:37
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > 850, użytkowej 700

    O ja pier...
    To Ty masz tam koszary wojskowe, czy co...? :-))).
    Toż to 4 przyzwoite domy.

    No..., ale może rzeczywiście takiej powierzchni potrzebujesz - żona,
    dwunastka dzieci... te sprawy :-).

    pozdr.
    Robert G.