  • 51. Data: 2011-10-31 09:25:17
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:9e18cb86-4361-4fd9-9c5a-2ba66952260c@ek5g2000vb
    b.googlegroups.com...
    On 31 Paź, 08:46, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    >komponenty to pierwsza liga, a ich
    >poskladanie na moje oko - idealne. No nic. Dzisiaj ja odpalam. Bede
    zdawal relacje ze zuzycia ;)

    Mam w ręku czujnik odległości na 800nm firmy di_soric. Małe gówniane podełko
    stalowe wielkości dwóch pudełek zapałek. W środku kilkanaście elementów smd,
    część dyskretnych, oraz kilka jakiś scalaczków 4 nózkowych które mi
    wyglądają na zwykłe wzmacniacze operacyjne. Jest też jakiś malutki sterownik
    (uP jednoukłądowy). Na zewnątrz trzy przyciski foliowe i trzy ledy. Dwa
    gniazda, jedno do podłączenia światłowodu a drugie zasilające i
    sygnalizacyjne. Pudełko ładnie odmalowane na niebiesko, dekiel z obudowa
    (całość frezowana z jednego kawałka metalu) pasuje chyba z dokładnością do
    setnych części milimetra. Gdybym chciał kupić te elementy elektroniczne solo
    w sklepie to szacuję że wydałbym jakieś góra 50zł.
    Wiesz ile kosztuje ten di-soric OLVTI40?

    950zł.

    Marek

  • 52. Data: 2011-10-31 09:27:39
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Albo to sprzedaj, albo podziel na mieszkania i wynajmuj, bo innego wyjścia
    > nie ma. Dla zwykłej, nawet licznej rodziny ta buda jest stanowczo za duża.
    > Adam ma rację - u Ciebie PC by miała sens - nawet gdyby zmniejszyła koszty
    > ogrzewania i 3-5 kzł, to już duże coś, tylko ten koszt inwestycji...

    nie wiem jak to było u Kikiego,
    ale jak zacząłem budowe typowego domku ok 200m2
    i zobaczyłem ławy, to się załamałem, ze taki mały:)

    znajomy budowal również i na etapie ław kazał powiększyć wszystko zmieniając
    projekt
    wyszedł mu dom 750m2 :)

    Ale podzielił go na 2częsci, w jeden zamieszkają rodzice.

    pozdrawiam
    AT

  • 53. Data: 2011-10-31 09:40:20
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Ale podzielił go na 2częsci, w jeden zamieszkają rodzice.

    Pewnie, że każdemu wg potrzeb...
    Jak rozglądałem się za projektem i dowiadywałem się o podstawowe sprawy,
    o których inwestor-Kowalski powinien wiedzieć, natknąłem sie na
    informację, że na osobę najlepiej jak przypada ok 30 - 40 m2.
    To stanowiło dla mnie później punkt do dalszych rozważań o projektach,
    układach pomieszczeń, kosztach itd.
    Może rzeczywiście kiki ma w swoim domu na stałe ze 20 -25 osób i jest mu
    taki dom potrzebny :-).
    Dla typowej 4 osobowej rodziny nawet przy założeniu, że chcą mieć pokój
    specjalnie do przyjmowania gości, dom o pow 140 - 160 m2 wystarczy i
    wydaje się optymalny.
    Jak kto pracuje w domu, to jeszcze te 30 m2 wypada doliczyć, a i jakieś
    pomieszczenia gospodarcze są potrzebne. Zatem jak dom ma 200 m2, to
    można uznać, że jak jest dla jednej rodziny, to jest już wygodny...
    700 to trochę dużo :-)... mimo wszystko.

    pozdr
    Robert G.

  • 54. Data: 2011-10-31 09:59:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    5g2000yqk.googlegroups.com...

    >Instalacja dolnego zrodla gotowa:

    http://szyna.civ.pl/instalacjapc/2.jpg
    http://szyna.civ.pl/instalacjapc/7.jpg
    http://szyna.civ.pl/instalacjapc/11.jpg

    Że tak się zapytam: czy ktoś oprócz ciebie wie o co w tym wszystkim chodzi?
    Bo jak widzę na powyższych zdjęciach jak nieskomplikowana;))) masz
    "kotłownie" do tego masz różne cuda z oświetleniem(PLC) to tak się
    zastanawiam czy istnieje opcja że wyjeżdzasz z domu a żona zostaje sama i
    wie o co w tym wszystkim chodzi.

    Dodatkowo samych pompek tam naliczyłem chyba 8 szt. to jest pewnie łącznie
    ze 300 wat czyli żrą prądu za ok 4zł dziennie, 120zł miesięcznie.
    Masakra;))

  • 55. Data: 2011-10-31 10:06:45
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Dodatkowo samych pompek tam naliczyłem chyba 8 szt. to jest pewnie
    > łącznie ze 300 wat czyli żrą prądu za ok 4zł dziennie, 120zł miesięcznie.
    > Masakra;))

    Poczekajmy na uzyski... Adam solennie obiecuje, że poznamy wyniki... ja
    czekam z niecierpliwością :-))).

    Może sobie kiedy rozbuduję kotłownię, jak okaże się to opłacalne... i
    wstawię tam pc... :-)...

    Na razie grzeję węglem i nie narzekam...

    pozdr
    Robert G.

  • 56. Data: 2011-10-31 11:25:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    >Dodatkowo samych pompek tam naliczyłem chyba 8 szt. to jest pewnie łącznie
    >ze 300 wat czyli żrą prądu za ok 4zł dziennie, 120zł miesięcznie.
    http://szyna.civ.pl/instalacjapc/8.jpg

    I tu jeszcze dwie pompki;)
    Kurcze same pompki u Ciebie rocznie pewnie prądu za tysiaka zjedzą;))

  • 57. Data: 2011-10-31 12:09:22
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:
    > On 29 Paź, 03:25, "kiki" <k...@k...ki> wrote:
    >

    > Pompa jest sprawdzona u mojego znajomego ktory dokladnie spisywal
    > zuzycie i na grzanie prawie 200m2 chaty + CWU (a ma dwojke malych
    > dzieci i idzie mu CWU duuuuzo) zuzyl przez 365 dni energii za 1700
    > pln :)

    Ile kwh było na liczniku? Wierzyć się nie chce w takie koszty - ja w 40m2
    mieszkaniu z żoną miałem większe rachunki za prąd. A z prądożernych rzeczy
    mieliśmy tylko czajnik elektryczny i pralkę. Teraz w domu z 2 dzieci zużywamy
    energi za ok. 250-350zł miesięcznie. Rocznie prawie 4000zł. I grzeję oczywiście
    gazem...

    --
    Bartek

  • 58. Data: 2011-10-31 12:24:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > mieliśmy tylko czajnik elektryczny i pralkę. Teraz w domu z 2 dzieci
    > zużywamy energi za ok. 250-350zł miesięcznie. Rocznie prawie 4000zł. I

    Ależ napisał że to były wskazania podlicznika.

    Marek

  • 59. Data: 2011-10-31 12:26:32
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > mieliśmy tylko czajnik elektryczny i pralkę. Teraz w domu z 2 dzieci
    > zużywamy energi za ok. 250-350zł miesięcznie. Rocznie prawie 4000zł. I

    Oczywiscie, ze podał bez dodatkowego osprzętu :)
    co nie zmienia faktu, że moim zdaniem torche zaniżone to jest jak na
    ogrzenie 200m2.
    Ale śledzimy Adama od jakiegos czasu i pośledzimy jeszcze i jak będzie tak
    uprzejmy to
    poda nam wynik po sezonie :) udokumentowany oczywiscie

  • 60. Data: 2011-10-31 12:32:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Paź, 10:59, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > http://szyna.civ.pl/instalacjapc/2.jpghttp://szyna.c
    iv.pl/instalacjapc/7.jpghttp://szyna.civ.pl/instalac
    japc/11.jpg

    > Że tak się zapytam: czy ktoś oprócz ciebie wie o co w tym wszystkim chodzi?

    Pewnie. Kazda instalacja wyglada na skomplikowana na pierwszy rzut
    oka. Jak sie blizej przyjrzysz to to jest proste jak budowa cepa :)

> [...]
    > "kotłownie" do tego masz różne cuda z oświetleniem(PLC) to tak się
    > zastanawiam czy istnieje opcja że wyjeżdzasz z domu a żona zostaje sama i

    Z elektryka to sobie nie poradzi byle kto - to racja ;-) Ale kotlownia
    jest prosciutka. Osobno jest "modul" kominka z plaszczem wodnym (dwie
    pompki + wymiennik), osobno "modul" piecyka elektrycznego, osobno
    teraz doszedl "modul" pompy ciepla i osobno "modul" rozdzielacza
    podlogowki z jedna pompka i zaworem trojdrogowym :) Kazdy modul jest
    wpiety do bufora i dziala niezaleznie od pozostalych.

    > Dodatkowo samych pompek tam naliczyłem chyba 8 szt. to jest pewnie łącznie
    > ze 300 wat czyli żrą prądu za ok 4zł dziennie, 120zł miesięcznie.
    > Masakra;))

    I tak powstaja wlasnie mity :D Pompek jest w sumie:

    - dwie w module kominka z plaszczem - dzialaja raz na ruski rok jak
    sie pali w kominku, przez mniejwiecej polowe czasu jak kominek dziala.
    Dzialaja na I biegach (zuzycie maja wtedy bodaj 20W)

    - jedna w module piecyka CO elektrycznego - na II biegu (ok 40W) -
    dziala wtedy jak dziala piecyk, czyli niebawem 0 dni w roku, tylko
    awaryjnie ;-)

    - trzy pompy w module PC. Naraz dzialaja tylko dwie pompki. Jedna
    dolnego zrodla (83W na III biegu) i jedna z dwoch malych pompek 40-tek
    na II biegu (40W) - jedna jest do CO, druga do CWU, dziala tylko albo
    jedna albo druga bo to na jednym przekazniku jest wpiete. W takich
    porach jak mamy teraz beda dzialac przez pare godzin na dobe. W
    dodatku w wiekszosci w taniej taryfie.

    - jedna pompka na II biegu na podlogowke - ta dziala praktycznie 24/h
    i zuzywa ok 40W.

    Czyli podsumowujac SREDNIO na sezon zimowy dzialac bedzie pompa z
    podlogowki (220 dni * 24 * 0,04 = 211kWh), pompa dolnego zrodla ok
    2000h = 166kWh i pompka CO/CWU taka sama ilosc czasu = 80kWh. Suma =
    457kWh razy srednio liczac 0,4 pln za kWh = 182 pln na caly sezon
    grzewczy.

    Jak pisalem - przez takie liczenie rodza sie mity :D Zeby tego bylo
    malo ta energie trzeba wliczyc w bilans ciepla domu bo wiekszosc
    ciepla pompek idzie w instalacje (a kazdy 1kWh oddany przez pompke
    dolnego zrodla trzeba jeszcze przemnozyc przez COP czyli daje ok
    3,5kWh energii cieplnej ;-)

    Nie jest tak zle Kris :-)
    pozdr.

    --