  • 71. Data: 2011-11-01 01:37:01
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Paź, 20:05, "Tomek" <s...@o...pl> wrote:

    > Ja sprawdza em u siebie. W ci gu 3 lat (36 m-cy)
    > 1725 m3 (wg. wg obecnych stawek i taryfy W-2 niespe na 4100 z )
    > Do tego ok. 1000 z na drewno do kominka (bez rozprowadzenia,
    > najta szy wk ad) i ok. 500 z na grzanie klimatyzatorem w takie pogody
    > jak obecnie. Czyli 5600 z na 3 lata. Czyli ok. 1660 z rocznie).
    > Grzanie oszcz dno ciowe, fakt. 19 oC w dzie 17,5 noc .
    > Ogrzewanie 120 m2.

    Albo masz wybitnie ocieplony dom (znam taki co zuzywa 500 pln / sezon
    czystego pradu G12) albo ludzie wybierajacy ekogroszek i spalajacy go
    rocznie srednio 3-4t (2400-3200 pln) sa durniami :) Robert - jestes
    durniem?? Nie stwarzasz takich pozorow ;)

    Anyway -> skupmy sie na mojej pompencji.

    Wlasnie ja uruchomilem i od dwoch godzin pracuje :)

    W 40 min zagrzala baniak 300l od 15-17-20stC do okolo 25-35-45stC
    (podaje temperatury panujace na trzech poziomach), a od lekko ponad
    godziny - bufor 1000l od 25 do 30stC plus sporo ciepla wyszlo juz na
    wyziebione juz podlogi :) Narazie nie ma co liczyc, po swietach musze
    sie zaopatrzyc w podlicznik plus termostat do bufora do odpalania
    pompy i pomyslec nad jakims sensownym algorytmem jej uruchamiania :)

    Dolne zrodlo przy starcie mialo 12stC, po 2h pracy - 10,5stC. Wyjscie
    dokladnie 5stC mniej w kazdym momencie, czyli pompka obiegowa jest OK
    i jak najbardziej wystarczajaca :)

    Kris - oczywiscie miales racje z tym cieplem uzyskanym z pompki
    obiegowej razy COP. Tak tego nie mozna liczyc, zagalopowalem sie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 72. Data: 2011-11-01 03:00:22
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Robert - jestes
    > durniem?? Nie stwarzasz takich pozorow ;)

    O masz... :-PPP
    Jakoś mi z wyliczeń dla mojego domu tyle wychodzi i tyle energii idzie.
    no zobaczymy po drugim sezonie, ale poniżej 3 ton raczej cienko widzę,
    żeby dało radę zejść.

    pozdr
    Robert G.

  • 73. Data: 2011-11-01 14:23:36
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

[...]

    Dom na pewno nie pasywny. Budowany w latach 2000-2004. BK kl 24 cm kl. 500
    na klej i 13 cm styropianu. Pod podłogą 7 cm, cokół 6 cm. Skosy i dach
    Superrock (lambda 0,034 15 cm i Toprock- lambda 0,035 10 cm).
    Sąsiad ma dom o podobnym wskaźniku kubatury do pow. ścian i dachu. U niego
    10 cm styropianu. Różnice- widoczne przy mrozach poniżej -18 oC.
    Zatem śmieszą mnie te grubości 20 cm na ściany. Jak ktoś chce niech daje i
    metr. Dla spokoju sumienia. Własnego sumienia.
    T.

  • 74. Data: 2011-11-01 19:49:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Jak możesz, to wrzuć gdzieś zdjęcia, bo ja nie wierzę w te 700 metrów.

    To uwierz :) bo ma taką
    i niestety okropne mostki termiczne na piętrze, co przy tych metrach musi
    byc problemem w mrozne dni jesli chodzi o dogrzanie,
    sam sie zdziwile, ze tak można spieprzyć, chociaz zanim zacząłem czytac
    grupe
    to bym sie nie domyslil, ze to problem
    dzieki kikiemu sam uniknąlem ogromnej ilosc błedów, za co wiszę mu dobrą
    wódkę hehe :)

    Inny zajomy ma 750m2 parterowy z poddaszem, dzieci maja niezly tor przeszkod
    zona natomiast narzeka, ze ma duzo sprzątania.
    przy takich metrarzach koszta ogrzewania nie są małe i akurat moj znajomy
    wybudowal kotłownie obok domu
    i ogrzewa go w tej chwili na zuzyty olej samochodowy, zeby bylo smieszniej
    to kosztowala go prawie 150k :)

    dzis sa pieniadze i jak mowi, nie wie co bedzie kiedys :)

  • 75. Data: 2011-11-04 03:01:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    Wlasnie skonczylem kablowac swoja PC - kupilem korytka 40x20 myslac ze
    bedzie sporo zapasu i klalem bo ledwo sie wszystkie pomiescily -
    czujka temp. bufora, czujka temp. baniaka CWU, grzalka CWU, pompa
    cyrkulacji, pompa ladowania CWU, pompa ladowania CO, czujka zewnetrzna
    do pogodowki, zasilanie, kabelek miedzy pogodowka a sterownikiem
    bufora, do pompy podlogowki, do zaworu trojdrogowego i do czujki
    temperatury wody w obiegu grzewczym.. uff. Jutro tylko podlaczyc
    jeszcze sterownik bufora i mam w pelni zautomatyzowana kotlownie ktora
    sie sama wlacza/wylacza w lato/zime, a przede wszystkim
    zoptymalizowana pod katem wykorzystania II taryfy (podbijanie krzywej
    w tanszej taryfie i zmniejszanie w drozszej, grzanie bufora do
    wyzszych temperatur w tanszej).

    Szukam panowie jakiegos taniego podlicznika 3-faz ktoryby obslugiwal
    II taryfy. Najtaniej na allegro znalazlem takie "cudo":

    http://allegro.pl/licznik-energii-pradu-3-faz-2-tary
    fowy-zegar-i1904346704.html

    Troche to wielkie i malo estetyczne ale chyba nic lepszego w podobnej
    cenie nie znajde :) Ladne malutkie podliczniki elektroniczne z LCD na
    szyne sa po 150-200 pln ale obsluguja tylko jedna taryfe :( Moze
    znacie cos lepszego ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 76. Data: 2011-11-04 11:38:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > cenie nie znajde :) Ladne malutkie podliczniki elektroniczne z LCD na
    > szyne sa po 150-200 pln ale obsluguja tylko jedna taryfe :( Moze

    A moze 3 liczniki LCD z marketu jednofazowe na kazda faze ?

    Marek

  • 77. Data: 2011-11-04 13:04:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 12:38, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:686a6874-cd62-4656-bb49-c7f79070df3c@
    du8g2000vbb.googlegroups.com...

    > A moze 3 liczniki LCD  z  marketu jednofazowe na kazda faze ?

    Ale one maja obsluge dwoch taryf ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 78. Data: 2011-11-04 13:09:18
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    du8g2000vbb.googlegroups.com...

    > A moze 3 liczniki LCD  z  marketu jednofazowe na kazda faze ?

    Moznaby tez takie cos:

    http://allegro.pl/3-fazowy-licznik-lcd-zuzycia-energ
    ii-pradu-sklep-i1891751760.html

    To ma wyjscie impulsowe (400 impulsow / kWh) - tylko czym to
    najprosciej mierzyc - jakis tani dwukanalowy licznik impulsow by sie
    przydal - jeszcze zeby potrafil dzielic na 400 to byloby calkiem
    wypas ;-) Ale raczej takie rzeczy tylko w erze ;(
    pozdr.

    --
    Adam

  • 79. Data: 2011-11-04 13:13:46
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    >Ale one maja obsluge dwoch taryf ?

    nie kombinuj, kup ten wielki, w koncu to w kotlowni bedzie wisiec. Te
    elektroniczne chinskie g... nie wiadomo kiedy padna.

    b.

  • 80. Data: 2011-11-04 13:15:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...
> [...]
    du8g2000vbb.googlegroups.com...

    > A moze 3 liczniki LCD z marketu jednofazowe na kazda faze ?

    Ten który ja mam z lidla, tak.

    Marek