  • 1. Data: 2013-08-06 20:27:16
    Temat: potrzebuje 15 tysiecy jezy;)
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Inwazja ślimaków trwa, moja 77 letnia sąsiadka przez 2 godziny zatłukła 850
    ślimaków, ja, w 20 minut ponad 300. Jest ich "legion".
    Czasem na 1 metrze kwadratowym i 20.
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/74662870/slinluz
    1.jpg
    Dla skali, łopatka, 40 centymetrowa, moje narzędzie zbrodni.
    Podobno jeże są pomysłem na ślimaki?
    Ile jeży potrzeba na 35 arów?
    I jakoś cicho o tej pladze, a przeciez to świństwo żre uprawy.

    Bereza (moon)

  • 2. Data: 2013-08-07 07:26:44
    Temat: Re: potrzebuje 15 tysiecy jezy;)
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-06 20:27, Bereza pisze:
    > Inwazja ślimaków trwa, moja 77 letnia sąsiadka przez 2 godziny zatłukła
    > 850 ślimaków, ja, w 20 minut ponad 300.
    Samo zatłukiwanie niewiele daje, bo te paskudy to kanibale i zżerają
    "poległych" towarzyszy i błyskawicznie rosną, bo to to samo białko.
    Ja wkładam złapane ślimaki do słoja z solą i potem do śmietnika.
    Natomiast, co do jeży, to nie pomogę, bo u siebie widuję tylko jednego.
    Z mniej ekologicznych sposobów polecam Glanzit, czy też inny Snacol.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-08-07 08:28:47
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Natomiast, co do jeży, to nie pomogę, bo u siebie widuję tylko jednego.
    > Z mniej ekologicznych sposobów polecam Glanzit, czy też inny Snacol.

    Podobno Snacol też "tylko" zabija, ale nie załatwi plagi. Słyszałem, że są
    nowe trutki polegające na zakażeniu ślimaków nicieniami
    i to ma je eliminować na dobre zakażając całą okoliczną populację, ale nie
    wiem jakie to skuteczne, ktoś zna to rozwiązanie?

    Bereza

  • 4. Data: 2013-08-07 12:29:08
    Od: mal <m...@g...com>

    Masz na myśli nemaslug? Trzeba sprowadzić z GB http://nemaslug.co.uk/

  • 5. Data: 2013-08-07 14:51:55
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >
    > i to ma je eliminować na dobre zakażając całą okoliczną populację, ale nie
    >
    > wiem jakie to skuteczne, ktoś zna to rozwiązanie?

    Ktoś sprzedawal juz w kraju podobny środek, nawet kiedyś dzwoniłem -
    opakowanie kosztowało 70zł.

    Bereza

  • 6. Data: 2013-08-07 17:49:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-07 08:28, Bereza pisze:

    > Podobno Snacol też "tylko" zabija, ale nie załatwi plagi.
    U mnie widzę, że po Snacolu zdechłe ślimaki nie są zjadane przez żywych
    kumpli, a więc ilość ślimakowego białka się zmniejsza.
    Na razie zużyłem 3 kg tego środka na 17 arów i jest względny spokój (no
    ale mamy suszę).
    Jacek
    PS
    a te nicienie nie przenoszą się na ludzi albo zwierzęta domowe?

  • 7. Data: 2013-08-07 22:50:12
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

> [...]
    > Jacek
    > PS
    > a te nicienie nie przenoszą się na ludzi albo zwierzęta domowe?

    Chyba, że zwierzę domowe zeżre ślimaka, w co nie wierzę.
    No, albo domownik?
    Łeee...

    Bereza