  • 21. Data: 2009-07-20 13:02:13
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h41opg$cln$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h41d44$nc5$1@news.onet.pl...

    > Przyjdą wichury i zabiorą okapy i dachy :)
    > Niestety kij ma "dwa końce".

    A to by musiały cały dach zerwać. Bo to te "okapy" to przedłużęnie krokwi
    przecież.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2009-07-20 13:20:38
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam
    > Jak piszą w projekcie, że rura pod wjazdem ma być 50, to ma być.

    50 ale _centymetrów_ tak dla ścisłości...

    --
    Janusz Pawlinka

  • 23. Data: 2009-07-20 13:23:34
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ostatnie kilka dni u nas padały ulewne deszcze. Najstarsi kaszubi takich
    > nie pamietają.
    > I tak sobie podczas tych deszczów ogladałem mój domek.
    > Dobry dach to podstawa;))
    > I nie nie pisze tego w sensie szczelności pokrycia.
    > Ja mam dach kopertowy z dosyć daleko wysunietymi okapami z każdej strony.
    > Okapy wystają poza obrys budynku tak chyba z metr.
    > I jest to super sprawa. Deszcze padały obfita a teren wokół domu suchutki.
    > Praktycznie żadna opaska nie potrzebna dookoła chałupy.

    Też tak myślę sobie, że kolejny dom bym zrobił z większymi okapami.
    Mam jeszcze drugie przemyślenie. Rynny jeszcze szersze by sie przydały żeby
    szaleńczo płynąca woda nie odbijała się. Był moment, ze napływ był tak
    ogromny, że woda przelewała sie jak po skoczni narciarskiej. I wcale nie
    było to spowodowane małą wydajnością odbiierania wody ale "ciśnieniem"
    napierającego strumienia.
    Jak komuś przyjdzie do głowy zmniejszać rynny, bo taniej to niech się
    zastanowi 5 razy.
    U mnie by sie przydały o numer wieksze w kilku miejscach właśnie ze względu
    na to ciśnienie.

  • 24. Data: 2009-07-20 13:35:37
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Tragedia jakaś. Wszyscy mają jednakowe domki budować!!!.

    Wcale nie jednakowe - każdy ma inny ;-)
    A że gmina jest o charakterze rolniczym / wiejskim,
    to pasuje.

    > Sobie włodarzy wybraliście.
    Plan jest jeszcze gdzieś z początku XXI wieku

    Pzdr

    JKK

  • 25. Data: 2009-07-20 13:41:52
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > Też tak myślę sobie, że kolejny dom bym zrobił z większymi okapami.

    Znając Twoją skonność do przesady kiki, to mogłoby wyjść tak,
    że z domku wyszedł by "namiot" z dachem do samej ziemi ;).

    Mocno wystający dach poza obręb domu, to nie same plusy

    Z minusów:

    - większa podatność na wiatry, wichury
    - mniej słońca / ciemniej w domu
    - ...

    i pewnie może tę listę rozszerzyć.

    Aleksander.

  • 26. Data: 2009-07-20 13:56:17
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Spływajaca wod z dachu nawet jak przelewała się prze rynny to leciała
    > pionowo dół metr od domu. Jak nie ma wiatru to jak siła moze kierować
    > strumienie wody na okna twoim zdaniem

    Grawitacja. Jezeli sciany sa krzywe (nachylone do podloza pod katem
    np. 45 stopni), to woda poleci na okna.

    pozdrawiam
    pluton

  • 27. Data: 2009-07-20 13:58:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Grawitacja. Jezeli sciany sa krzywe (nachylone do podloza pod katem
    > np. 45 stopni), to woda poleci na okna.

    Bardziej skłaniałbym sie ku temu że okna jakoś oknomagnetycznie przyciągają
    tą wodę.;)))

    Krzysiek

  • 28. Data: 2009-07-20 14:12:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A to by musiały cały dach zerwać. Bo to te "okapy" to przedłużęnie krokwi
    > przecież.

    A o czym ja piszę ? No przecienie o parapetach :)
    A co do krokwii to myślisz, że to coś pomoże?
    Wichura potrafi podnosić do góry stropy betonowe, a myślisz, że nie da sobie
    rady z lekką konstrukcją dachu przymocowaną w kilku punktach śrubami do
    ścian ? Nawet sobie nie wyobrażasz jakie siły wytwarza wiejący wiatr i
    uderzający w ścinę z dużą prędkością. Cała siła tego wiatru działa właśnie
    do góry, czyli podnosi dachy. Im bardziej jest wysunięty dach tym większe
    działają na niego siły podczas podmuchów wiatru. Oczywiście konstruktorzy
    uwzględnaiją te siły jednak natura potrafi bardziej zaskakiwać, czego
    dowodem są kataklizmy, choćby takie jak rok temu pod Częstochową.
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Siedem-osob-r
    annych-150-domow-uszkodzonych,wid,9042734,wiadomosc.
    html#

  • 29. Data: 2009-07-20 14:19:04
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Siedem-osob-r
    annych-150-domow-uszkodzonych,wid,9042734,wiadomosc.

    Nic więc tylko wprowadzić nakaz murowania klocków betonowych.
    Takie jakich pełno z lat 50-60tych
    Wracamy do korzeni

    Krzysiek

  • 30. Data: 2009-07-20 14:21:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nic więc tylko wprowadzić nakaz murowania klocków betonowych.
    > Takie jakich pełno z lat 50-60tych
    > Wracamy do korzeni

    Chociaż niektóre niczego sobie:
    http://images.google.pl/images?hl=pl&q=dom%20klocek&