    From: rewers <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: przydomowa oczyszczalnia scieków
    Date: Sat, 09 Aug 2014 16:36:37 +0200

    Długo zastanawiałem się jaką oczyszczalnię kupić. Nie ma u mnie kanalizy
    i nieprędko ją będą budować. Wiocha, ze psy dupami szczekają a koty
    choojami wodę piją z kałuży.
    Wychodziłem z założenia, że wywożenie szamba co miesiąc mi nie odpowiada
    bo jest uciążliwe, śmierdzi i generuje koszty. Zacząłem myśleć nad
    przydomową oczyszczalnią ścieków. Nie mam odbiornika wody więc trzeba
    było zrobić studnię chłonną. Całe szczęście, że teren pozwalał na takie
    rozwiązanie bo na 4 metrach był piasek pod gliną. Jezu, co się
    nakopałem, najpierw świdrem - dla geologa, a potem robiąc wykop pod
    zbiornik (uparłem się, że wykopię ręcznie).
    Przeanalizowałem chyba z tysiąc modeli oczyszczalni. Jestem inżynierem i
    starałem się zbadać daną konstrukcję pod względem funkcjonalności na
    drodze myślowych eksperymentów.

    W końcu zdecydowałem się na litewskiego Traidenisa, a ponieważ jest jego
    tańszy odpowiednik, kupiłem Feliksanvisa - też z Litwy. Kierowałem się
    przy zakupie prostotą konstrukcji.

    Działa toto u mnie już pół roku. Nie trzeba do tego właściwie zaglądać.
    Warto sprawdzać, czy pompa powietrza działa. Co pół roku trzeba
    wypompować nagromadzony osad. Można to zrobić na kompostownik bo osad
    nie wzbudza obrzydzenia. Oczyszczalnia nie śmierdzi, pachnie jak ziemia
    w doniczce z kwiatami podczas podlewania.

    Polecam ten model bo jest lepszy niż oczekiwałem. Jeśli ktoś jest przed
    zakupem i ma wątpliwości to chętnie udzielę dodatkowych informacji na
    priv. Proszę pisać na:

    r...@a...pl

    Jeszcze raz zachęcam, to jest naprawdę bardzo dobra oczyszczalnia
    ścieków. Nie jest kłopotliwa w obsłudze (bardzo prosta konstrukcja) a
    ścieki z niej wychodzące mogą być odprowadzane do każdego odbiornika.