  • 61. Data: 2019-06-02 22:35:01
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 22:29:56 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > to co daje pompa studzienna przy swobodnym wypływie, to jest circa
    > 40 kWh mocy chłodzącej (COP=50, jeśli ten współczynnik kogoś
    > fascynuje).

    kWh to energia a nie moc ;P

    L.

  • 62. Data: 2019-06-02 22:36:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Na co tyle ciepła latem? Dobuduj jakiś mały buforek na mycie dupska ;)

    Ten drugi ma nadmiar chłodu latem -- więc postanowił, że będzie
    klimatyzował taras, by choć trochę złagodzić Globalne Ocieplenie
    Atmosfery. Ludzie są różni. I całe szczęście.

    Jarek

    --
    A kiedy rano nie chce ci się podnieść dupska,
    Przypomnij sobie jak walczyła Nadia Krupska.

  • 63. Data: 2019-06-02 22:38:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bystry Lisciasty zauważył:

    > kWh to energia a nie moc ;P

    No tak, racja, 40 kW. Albo 40 kWh na godzinę.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2019-06-02 23:30:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 22:18:39 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Na co tyle ciepła latem? Dobuduj jakiś mały buforek na mycie dupska ;)

    na zapas. Jesli zdarzy sie pochmurny tydzien to wciąż CWU bedzie za darmo.

    b.

  • 65. Data: 2019-06-03 09:14:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Jun 2019 13:52:33 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Przypadek całkiem teoretyczny i wydumany, ale jeśli odpowiedzieć
    > mam równie teoretycznie, to wybieram wariant numer jeden -- nie
    > zdarzyło się jeszcze, bym siedzenie na tarasie uznał za nieznośne.
    > Chociaż z drugiej strony w moim przypadku taras jest to miejsce
    > "gdzieś za domem", z naturalnym cieniem i właściwymi okolicznościami
    > przyrody, a wstawianie tu jakichś obiektów przemysłowego chłodnictwa
    > nie pasuje do koncepcji.

    Może z tego wynika różnica w postrzeganiu rzeczywistości. :P Ja mam taras
    od południowego zachodu (na zachodniej flance jest basen). W obecnym domu
    taras mam na północny wschód i to jest jakaś masakra. Przyjemnie jest w
    parę najgorętrzych dni w roku, a reszta, jak sięzazwyczaj taras oblega
    czyli popołudniu, ciemnica i chłodnica (z wilgotnicą). :P To ja już wolę
    ciepło i jasno i ew. się dochłodzić w razie potrzeby. Choć i to pewnie
    będzie podlegać weryfikacji, bo jak już wspominałem piździ tam "nieletko"!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2019-06-03 09:18:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Jun 2019 05:25:14 -0700 (PDT), Budyń

    > na dzien dzisiejszy to nie. Ja zyję z czegos innego. Ale wciąż mam w
    > planie dokumentacje powykonawczą dość dokładną wykonać aby moi
    > użyszkodnicy umieli nad tym zapanowć. Nad takim programem to trzeba jako
    > wlasciciel obiektu posiedziec samemu, szkielet programu, kominikacja itp
    > jest gotowy ale nie da się zdalnie wymyslić komuś zależności ustawień
    > pomp itd, no moze w przypadku zwykłej prościzny - ale wtedy zwykły
    > sterownik pieca jest wystarczająco dobry.

    Dzięki. C oprawda nie miałem na myśli opracowania od a do z a jedynie
    zakodowanie na podstawie wstępnych założeń, ale się nie upieram -- bo mam
    podobnie. Przez budowę i ciągłe doktoryzowanie się z poszczególnych etapów
    już mi czasu brakuje na kolejne rozkminki.

    Podpowiedz jeszcze, załączanie poszczególnych elementów realizujesz przez
    jakieś przekaźniki?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2019-06-03 09:25:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Jun 2019 22:36:16 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Ten drugi ma nadmiar chłodu latem -- więc postanowił, że będzie
    > klimatyzował taras, by choć trochę złagodzić Globalne Ocieplenie
    > Atmosfery. Ludzie są różni. I całe szczęście.

    To nie tak działa :P niemniej uważam że pompa ciepła to cudowny wynalazek.
    Z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi, dwie storny można dowolnie
    wykorzystać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2019-06-03 09:54:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 09:18:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > już mi czasu brakuje na kolejne rozkminki.
    >
    > Podpowiedz jeszcze, załączanie poszczególnych elementów realizujesz przez

    specjalnie dla ciebie :-)
    https://zapodaj.net/2782130e57ab9.jpg.html

    muszę w końcu te kable poukładac :)

    b.

  • 69. Data: 2019-06-03 10:06:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Jun 2019 00:54:36 -0700 (PDT), Budyń

    > specjalnie dla ciebie :-)
    > https://zapodaj.net/2782130e57ab9.jpg.html
    > muszę w końcu te kable poukładac :)

    "Ja tu widze niezły burdel!" ;) Tnx. Chyba będę musiał dokupić jeszcze
    jedną skrzynkę, bo mało miejsca to nie zajmuje. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2019-06-03 22:17:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk pisze:

> [...]
    > ciepło i jasno i ew. się dochłodzić w razie potrzeby. Choć i to pewnie
    > będzie podlegać weryfikacji, bo jak już wspominałem piździ tam "nieletko"!

    Gdy się spojrzy na jaką łemkowską chyżę, czy inną starą chłopską chatę,
    to widać, że zamysł w tym jakiś był. Może nie zamysł indywidualnego
    budowniczego, ale mieszczący się w Tradycji. Dzięki "powtarzalnemu
    projektowi z katalogu" domy miały właściwe proporcje, a nade wszystko
    dobrze były orientowane względem stron świata i lokalnego ukształtownia
    terenu.

    Upadek sztuki budowlanej, jaki nastoąpił grube dziesięciolecia temu,
    trwa w najlepsze. Lud dzisiejszy wie, że taras mieć wypada, lecz zrazu
    nie wie po co -- więc trzaśnie go sobie gdzieś od północy. Potem, gdy
    dość ma już chłodnicy (z wilgotnicą), przenosi się w inne miejsce,
    a tam próbuje umościć się na jakimś wygwizdowie, gdzie z boku piździ,
    a z góry żar się leje. Jednak nie ma co narzekać, to tylko krótkotrwały
    stan przejściowy -- za jakieś trzy albo cztery pokolenia ludzie się
    nauczą i będzie normalnie.

    Jarek

    --
    Nową przypowieść Polak sobie kupi,