  • 1. Data: 2012-06-07 13:26:56
    Temat: serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 zł hahaha
    Od: "Majka" <m...@g...pl>

    Niedawno chwaliłam na pl.misc.budowanie wyrzynarkę skil, jako niezawodną, aż
    ją zepsułam:
    agresywny brzeszczot do drewna z grubymi zębami+podrzynanie+gwóźdź w drewnie
    = wyrwany brzeszczot z uchwytu i zepsuty uchwyt

    Odpowiedź serwisu Bosch/Skil: wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 złotych plus
    vat.
    Nie wiem, jaka wielkość vatu, ale sama kwota netto już śmieszy wielkośćią. A
    do tego opłata za wysyłkę.

    Nowa wyrzynarka amatorska bardziej znanej marki to koszt 150-180 złotych.

    Za co serwis tyle liczy?

    Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej? Otworzyłam moją
    wyrzynarkę, wymiana uchwytu jest - przynajmniej dla mnie - bezporoblemowa,
    żadnej większej filozofii, więc nie wiem co tu może kosztować 100+vat?
    Jedyny problem to skąd wziąć uchwyt typu T do brzeszczotów?

    Jaki są inne, mocniejsze i trwalsze typy uchwytów brzeszczotów w
    wyrzynarkach?
    (mialam kiedyś wyrzynarkę agojama z uchwytem na dwa imbusy, i to byla
    porażka - słabe i czsochlonna, klopotliwa wymiana.)

    Majka

  • 2. Data: 2012-06-07 14:03:45
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Za co serwis tyle liczy?

    Dla ciebie wymiana pękniętego "dinksa" jest zapewne prosta, tak samo jak dla
    serwisanta, tego nie neguję. Ale serwisant musi jeszcze opłacić podatki
    media, czynsz, ZUS i stąd się bierze roboczogodzina przeciętnego serwisu
    "czegokolwiek" od 50 do 150zł. Ty siadasz rozkręcasz i wymieniasz i po
    problemie a on musi zaewidencjonować, urządzenie, rozpisać części rozliczyć
    księgi podatkowe, odłożyć urządzenie na półkę która nie jest za darmo
    miejscem w warsztacie, utrzymywać czystość w warsztacie, wymieniać zużyte
    narzędzia i materiały.

    > Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej?
    Możliwe że znajdziesz ale naprawa będzie nieewidencjonowana, czyli u
    jakiegoś pana Józia co to wszystko naprawia, ale gdy pan Józio robotę
    spieprzy to nie pójdziesz do sądu bo pan Józio przecież "nie istnieje" albo
    po prostu się wyprze że w jego zakładzie naprawia się tylko legalnie a po
    twojej maszynce nie ma u niego ani śladu gdyż ty u niego po prostu nie
    byłaś, czyli nawet świstka nie dostaniesz.

    Marek

  • 3. Data: 2012-06-07 15:04:34
    Temat: Re: serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 z? hahaha
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-06-07 14:03, 4CX250 pisze:
> [...]
    > ksi?gi podatkowe, od?o?y? urz?dzenie na p?k? kt?ra nie jest za darmo
    > miejscem w warsztacie, utrzymywa? czysto?? w warsztacie, wymienia? zu?yte
    > narz?dzia i materia?y.

    > Mo?liwe ?e znajdziesz ale naprawa b?dzie nieewidencjonowana, czyli u
    > jakiego? pana J?zia co to wszystko naprawia, ale gdy pan J?zio robot?
    > spieprzy to nie p?jdziesz do s?du bo pan J?zio przecie? "nie istnieje" albo
    > po prostu si? wyprze ?e w jego zak?adzie naprawia si? tylko legalnie a po
    > twojej maszynce nie ma u niego ani ?ladu gdy? ty u niego po prostu nie
    > by?a?, czyli nawet ?wistka nie dostaniesz.

    ale co sugerujesz ze nie moze sobie tego sam wymienic?
    kupić sam uchwyt i wymienic?

    nie róbmy z siebie niemców albo innych amerykanów co do wszystkiego
    wołają "fachowców"

    jesli dla niego naprawa a autoryzowanym serwisie jest za droga to moze
    szukać w innym miejscu, na razie junia jeszcze nam tego nie zabroniła.

    michal

  • 4. Data: 2012-06-07 15:04:54
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Dla ciebie wymiana pękniętego "dinksa" jest zapewne prosta, tak samo jak
    > dla serwisanta, tego nie neguję. Ale serwisant musi jeszcze opłacić
    > podatki [...]

    tu zgodzę się, chore państwo, chore podatki.

    > Możliwe że znajdziesz ale naprawa będzie nieewidencjonowana, czyli u
    > jakiegoś pana Józia co to wszystko naprawia, ale gdy pan Józio robotę
    > spieprzy to nie pójdziesz do sądu bo pan Józio przecież "nie istnieje"

    Bądźmy szczerzy, ilu ludzi pójdzie się sądzić o 100zł. Pewnie można i za
    10zł, ale chodzi mi o pewien poziom realizmu, pragmatyzmu.
    Generalnie jeżeli urządzenie warte jest pojedyńcze setki złotych, jeżeli
    znamy pana Henka, to nie wiarto iść z tym do serwisu. Po co mi ta gwaracja
    ile czasu stracę na szarpanie się z kimś o te 50 czy 100zł?

    Przy budowie domu gdzie płacisz za pracę 5k, 10k i więcej to już warto się
    zastanowić nad firmą nad umową nawet kosztem zwiększenia ceny.
    Choć tak naprawdę wiele z prac przy budowie i tak nie warte jest opłacania
    vatu i podpisywania umowy, jeżeli na bierzoco kontroljesz co się na niej
    dzieje.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2012-06-07 15:12:00
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale co sugerujesz ze nie moze sobie tego sam wymienic?
    > kupić sam uchwyt i wymienic?

    Nie neguję ale często cena dinksa jest zaporowa. Przykład - plastikowa część
    w myjce karcher którą serwis sprzedać chce za 300zł podczas gdy myjka
    została kupiona za 400zł.

    > jesli dla niego naprawa

    Niej. Majka to "ona", przynajmniej tak twierdzi.

    Marek

  • 6. Data: 2012-06-07 17:00:40
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message

    > jesli dla niego naprawa a autoryzowanym serwisie jest za droga to moze
    > szukać w innym miejscu, na razie junia jeszcze nam tego nie zabroniła.

    Establiszment by tego chciał. Już ACTA chcieli wprowadzić, a to by znaczyło,
    że zamiennik uchwytu byłby piracą podróbką. Obawiam się, że by poszli dalej
    i by do produktów była umowa licencyjna.

  • 7. Data: 2012-06-07 17:04:48
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > znamy pana Henka, to nie wiarto iść z tym do serwisu. Po co mi ta gwaracja
    > ile czasu stracę na szarpanie się z kimś o te 50 czy 100zł?

    Z tego powodu trzeba kupować Chińskie produkty, nawet gdyby miały wystarczyć
    na 1 robotę. Zawsze to taniej niż opłacać się tym koncernom.

  • 8. Data: 2012-06-09 08:23:20
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, jaka wielkość vatu,

    23%

    > Za co serwis tyle liczy?
    >
    > Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej?
    Jeżeli potrafisz zrobić to sama, to idź do serwisu elktronarzędzi i zamów
    potrzebną częśc. Będzie pewnie kosztować 20-30 zł. W niektórych slklepy z
    narzędzami (ale nie w marketach) można zamawiać części.

  • 9. Data: 2012-06-17 17:21:15
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/06/07 13:26, Majka pisze:
> [...]
    > do tego opłata za wysyłkę.
    >
    > Nowa wyrzynarka amatorska bardziej znanej marki to koszt 150-180 złotych.

    popatrz tu
    http://www.serwis.specmajster.pl/pol_n_Czesci-zamien
    ne-SKIL-4538.html