  • 21. Data: 2009-06-08 11:16:06
    Temat: Re: styropian czy wełna mineralna
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Maniek4 pisze:

    > Ja co prawda nie odpowiem na pytanie, ale z ciekawosci spytam po co
    > ocieplasz dom z Ytonga??

    Hmm, może wybrał Ytonga jako materiał poprostu ? Może nie murował pod
    1W, może po prostu chce mieć pewność że będzie dobrze ocieplona ściana ?
    Znam ludzi którzy budowali na Ytongu tylko dlatego, że w danym momencie
    nie mogli dostać nigdzie Silki a nie chcieli Porothermu. Ytong nie
    zawsze równa się ścianie jednowarstwowej - to w końcu materiał i każdą
    ścianę można dodatkowo ocieplić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 22. Data: 2009-06-08 11:41:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > mogli dostać nigdzie Silki a nie chcieli Porothermu. Ytong nie zawsze
    > równa się ścianie jednowarstwowej - to w końcu materiał i każdą ścianę

    Ytong to taki "lepszy" suporeks znaczy się jest?

    Krzysiek

  • 23. Data: 2009-06-08 12:44:21
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Cze, 13:41, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ytong to taki "lepszy" suporeks znaczy się jest?
    >
    > --
    suporex = beton komórkowy
    Ytong to stara nazwa firmy Xella. Obecnie Ytong to też nazwa (znak
    towarowy) betonu komórkowego tej firmy.

    Reszta to insynuacje ...
    ;-)

  • 24. Data: 2009-06-08 13:31:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > --
    >suporex = beton komórkowy
    >Ytong to stara nazwa firmy Xella. Obecnie Ytong to też nazwa (znak

    ;-)

    Czyli tzw "orginalny" Ytong/Xela różni sie od suporeksu z którego ja
    budowalem(24cm) grubościa i piórem/wpustem.;))

    Krzysiek

  • 25. Data: 2009-06-08 13:41:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Cze, 15:31, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czyli tzw "orginalny" Ytong/Xela różni sie od suporeksu z którego ja
    > budowalem(24cm) grubościa i piórem/wpustem.;))

    No i klasą wytrzymałościową i ewentualnie precyzją wykonania. No chyba
    że masz "szary" BK. To wtedy także składem chemicznym...
    ;-)

  • 26. Data: 2009-06-08 14:06:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    >No i klasą wytrzymałościową i ewentualnie precyzją wykonania. No chyba
    >że masz "szary" BK. To wtedy także składem chemicznym...

    Bloczki miałem prawie idealne pod wzgledem wymiarów i bielutkie- z jakiejś
    dużej wytwórni.
    Ale u sasiada bloczki faktycznie jakieś szare były i nieciekawie
    wyglądające- on z kolei kupił od jakiegos lokalnego producenta- a zapłacił
    tyle samo co ja;)))
    Ale na domki jednorodzinne to wytrzymałośc maja odpowiednią. Ja swoje juz w
    zeszłym roku okleiłem styropianem, sasiada sa cały czas nie ocieplone- ale
    zime przetrwał i nie narzekał.

    Krzysiek

  • 27. Data: 2009-06-08 16:36:20
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    - ale
    > zime przetrwał i nie narzekał.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek
    narzekać nie musi, kwestia kosztów grzania,
    jak go stać to długo jeszcze moze nie narzekać :)

  • 28. Data: 2009-06-08 16:56:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >No i klasą wytrzymałościową i ewentualnie precyzją wykonania. No chyba
    >że masz "szary" BK. To wtedy także składem chemicznym...

    Tylko czemu sam Ytong w zaleznosci od klasy wytrzymalosci rozni sie
    parametrami termicznymi.
    Ytong w porownaniu ze zwyklym BK jednak rozni sie struktura porow. Rozumiem,
    ze nie lubisz od dluzszego czasu scian 1W co juz podkreslales tu i tam, ale
    zdaje sie ze nieco upraszczasz.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-06-08 17:09:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h0j5sn$99j$1@news.onet.pl...
    > - ale

    > narzekać nie musi, kwestia kosztów grzania,
    > jak go stać to długo jeszcze moze nie narzekać :)

    Grzeje gazem(chałupa parterowa ok. 100-120mkw), a myślę ze doklejenie
    kilkanaście cm styro znaczaco mu rachunków nie obniży. 24cm suporeksu to
    zawsze jakas izolacja termiczna jest;))) Ale może w tym roku ociepli to
    będzie porównanie.,

    Kris

  • 30. Data: 2009-06-08 17:32:56
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "dudo77" <d...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > materiały przy wełnie mineralnej wyszły 48 zł za metr
    > robocizna przy styropianie to 30 zł
    > nie wiem jaka jest robocizna przy wełnie ale na pewno wyższa więc na 250
    > m2 elewacji różnica może być spora, prawie taka jak prostej wentylacji
    > mechanicznej
    >
    > dla mnie jedynym atutem wełny mineralnej jest paroprzepuszczalność, nie
    > mam problemu z hałasem, myślę że przy dobrych listwach startowych gryzonie
    > też nie będą problemem.
    >
    > Dom jest zbudowany z ytonga, dom kupiłem w stanie surowym więc trudno mi

    Najwazniejsza rzecz, SCIANA NIE ODDYCHA tylko nastepuje dyfuzja pary wodnej.

    Welna musi miec kratki wentylacyjne aby z niej wyprowadzic wilgoc.
    Styropian wilgoci nie chlonie jak welna. Dlatego tez jest odporniejsza na
    wode. Natomiast nie jest odporny na mrowki oraz na UV.

    W fazie pozaru w pomieszczeniu chronia nas plyty g-k. Spadajace krople w
    fazie pozaru to jz ostatnia faza i raczej juz nic sie nie uratuje.
    Welna jest niepalna ale nagrzewa sie do takiej temperatury ze spadajac
    opatula zawodnika/strazaka. W tej fazie wizba tez sie spala. Nic sie nie
    uratuje.
    W fazie zaplonu najgorsze sa meble oraz wykladziny z tworzywa PCV w lotnej
    postaci kwas solny. Wybrazacie sobie co sie dzieje z płucami. Spadajace
    krople to pikus.

    Welne nalezy staranniej ocieplac niz styropian.
    Welna jest drozsza i samo jej zakrycie tez.

    Polecam styro na wszystko.