  • 11. Data: 2010-06-10 23:05:03
    Temat: Re: swiatlo na korytarzu
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Co do opraw nie dyskutuje, ale w wlacznikach widzialem srubki do PE
    > wkrecone
    > w plastikowa obudowe. Totalny bezsens.

    wg mnie niezupełnie - ma to zapobiec sytuacji ze PE lata luzem a ktos
    zostawi odzolowany koniec i bedize potem szukał długo czemu bezpiecznik
    wywala bo akurat dotyka fazy, albo chociaz N i róznicówka wywala...

  • 12. Data: 2010-06-11 07:40:39
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jak zrobic wlaczanie swiatla w korytarzu? Wlaczniki wypadaja mi w
    > czterech,
    > no moze trzech, (waham sie jeszcze ;) ) miejscach

    Ja zastosowałem w wiatrołapie i części holu
    http://www.fif.com.pl/produkt/26/253 (nie można stosować wyłączników z
    podświetleniem) i http://www.fif.com.pl/produkt/26/256 na schodach (można
    stosować wyłączniki z neonówką).
    Mam też zastosowane w domu http://www.fif.com.pl/produkt/26/239 i
    http://www.fif.com.pl/produkt/26/263
    Działa wszystko zgodnie z oczekiwaniami
    pzdr qaz

  • 13. Data: 2010-06-11 09:09:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wg mnie niezupełnie - ma to zapobiec sytuacji ze PE lata luzem a ktos
    > zostawi odzolowany koniec i bedize potem szukał długo czemu bezpiecznik
    > wywala bo akurat dotyka fazy, albo chociaz N i róznicówka wywala...

    Technicznie tak, tylko po co tam w ogole PE?

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-06-11 10:25:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Technicznie tak, tylko po co tam w ogole PE?

    PE sie teraz daje. Ze względu na metalowe osprzęty i lampy.

  • 15. Data: 2010-06-11 13:10:45
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > PE sie teraz daje. Ze względu na metalowe osprzęty i lampy.
    szczególnie kiedy stosuje się układ sieci "bezpuszkowy" i przez wyłącznik
    idzie PE do lampy.

  • 16. Data: 2010-06-11 22:43:14
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > PE sie teraz daje. Ze względu na metalowe osprzęty i lampy.

    Ze sie daje to ja wiem, tylko po co w plastikowym wlaczniku kabel PE ktorego
    nawet nie ma do czego przykrecic? O lampach metalowych i innym osprzecie jak
    pisalem nie dyskutuje.
    To co kolega Nuclear napisal, jezeli system bezpuszkowy czy w ogole brak
    innej mozliwosci doprowadzenia PE do oprawy to nie mam pytan, ale PE do
    samego wlacznika to juz wyzsza matematyka.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-06-11 22:51:33
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    ale PE do
    > samego wlacznika to juz wyzsza matematyka.

    Są stada wyłączników z miedzi, satynowanego alu i innego metalowego czegoś i
    one mają wszystkie miejsce na PE. Trzeba być samobójcą żeby nie podłączyć PE
    do zapalaczy świateł jeżeli są metalowe.

  • 18. Data: 2010-06-11 22:58:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > i one mają wszystkie miejsce na PE. Trzeba być samobójcą żeby nie
    > podłączyć PE do zapalaczy świateł jeżeli są metalowe.

    A one sa w jakiej klasie ochronnosci, bo taka wiertarka metalowa nie ma w
    ogole PE, metalowa lampka na biurko tez.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-06-11 23:10:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > A one sa w jakiej klasie ochronnosci, bo taka wiertarka metalowa nie ma w
    > ogole PE, metalowa lampka na biurko tez.

    Nie wiem, bo nawet nie zastanawiałem się żeby to kupić :-) Ale pełno tych
    eleganckich wyłączników :-)

  • 20. Data: 2010-06-11 23:24:37
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Nie wiem, bo nawet nie zastanawiałem się żeby to kupić :-) Ale pełno tych
    > eleganckich wyłączników :-)

    Ja tam tez nie wiem, tylko sie zastanawiam. :-)

    Pozdro.. TK