  • 1. Data: 2013-12-01 03:57:49
    Temat: szlifierka do gipsu BASS, MacAllister ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Robię remont w domu ( w bloku, więc powierzchnie niewielkie).
    Położyłem sobie płyty GK, pospoinowałem - trzeba przeszlifować.

    Niby to idzie ręcznie dość łatwo - ale szybko mnie rączka zaczyna boleć
    :) Więc myślę - kupię szlifierkę do gipsu - coś niedrogiego, bo nie jest
    to na setki m2...

    No i z tego co widzę, najtańsze to BASS (coś takiego
    http://allegro.pl/bass-polska-szlifierka-do-gladzi-g
    ipsu-800w-i3696414628.html)
    Albo prawie identyczna PANSAM DEDRA (?)
    http://allegro.pl/pansam-dedra-a140201-szlifierka-do
    -gipsu-scian-i3673831101.html

    No i jeszcze w castoramie widziałem MacALlistera, no oko identyko, tyle
    że chyba z 450 zł.

    No i pytanie - jest jakaś różnica np. między MacAllisterem a takim Bass
    ? Znaczy, że wytrzyma tydzień dłużej czy coś :) Jest sens dopłacać ?

    A w ogóle - jak się tym robi ? Mam w planie jeszcze sufit podwieszony -
    idzie tym zrobić bez zabicia się ? Bo żyrafy nie kupię na sufit ca. 25m2
    przecież...

    Ktoś może się podzielić opinią ?

  • 2. Data: 2013-12-02 10:25:45
    Temat: Re: szlifierka do gipsu BASS, MacAllister ?
    Od: olaboga <o...@c...pl>

    W dniu 2013-12-01 03:57, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > A w ogóle - jak się tym robi ? Mam w planie jeszcze sufit podwieszony -
    > idzie tym zrobić bez zabicia się ? Bo żyrafy nie kupię na sufit ca. 25m2

    A nie lepiej wypożyczyć?? Ja pożyczyłem z Leruła Merlen :-) jakiegoś
    Pansama z kompletem tarcz więc nawet nie musiałem kupować, koszt jakieś
    60zł za dwa dni.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-12-02 11:01:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 03:57:49 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    >Bo żyrafy nie kupię na sufit ca. 25m2
    http://www.jula.pl/szlifierka-do-scian-isufitow-225m
    m-600w-210257
    Jeśli to jest "żyrafa" to niewiele droższa od szlifierek które podlinkowałes.

  • 4. Data: 2013-12-02 16:25:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 03:57:49 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Robię remont w domu ( w bloku, więc powierzchnie niewielkie).
    [...]
    > Ktoś może się podzielić opinią ?

    Ja kupilem zyrawe z DEDRY - to przypuszczam podobnej "klasy" sprzet co
    ten bass! Zrobilem tym ~300m2 sufitow, ze 200m2 scian, pozyczalem dwa razy
    do szlifowania dwoch 2-3 pokojowych mieszkan (sciany i sufity), raz
    kuzynka se pozyczyla zeby zeszlifowac w pokoju stare tapety i dalej dziala.
    Nawet sie linka nie urwala co ponoc co jakis czas sie zdarza. Sufity robi
    sie tym dosc trudno - tj. rece bola bo to cholerstwo jest ciezkie i od
    samego trzymania wszystko boli ;) Ale lepiej zeby pobolalo 15 minut niz
    2-3h ;) Przy czym zaloz, ze recznie i tak bedzie trzeba poprawic calosc,
    a glownie narozniki. Ale tak delikatnie. Robota bez zyrafy jest 1000 x
    gorsza!

    PS. Nie zapomnij kupic do zestawu najtanszy odkurzacz warsztatowy. Ja
    kupilem z PANSAMA 800W za 80 pln (!) i spisuje sie dzielnie do dzisiaj!
    Szlifowanie zyrafa bez odkurzacza to masakra!! Z odkurzaczem przy odrobinie
    wprawy i czestym czyszczeniu filtra (w tej cenie zapomnij o automatycznym
    otrzepywaniu filtra w odkurzaczu) pyl jest ograniczony do minimum :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-12-02 21:29:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-01 03:57, sundayman wrote:
    > Robię remont w domu ( w bloku, więc powierzchnie niewielkie).
    > Położyłem sobie płyty GK, pospoinowałem - trzeba przeszlifować.

    Również miałem ten dylemat ale ostatecznie wziąłem na 2 dni w
    Ramirent-cie żyrafę z odkurzaczem i takie rozwiązanie polecam.
    2 dni w zupełności wystarczą. Żyrafą pracuje się szybko a z odkurzaczem
    pyli się minimalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 6. Data: 2013-12-02 22:23:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-02 21:29, quent pisze:

> [...]
    > Ramirent-cie żyrafę z odkurzaczem i takie rozwiązanie polecam.
    > 2 dni w zupełności wystarczą. Żyrafą pracuje się szybko a z odkurzaczem

    Dzięki za odpowiedzi.

    Co do żyrafy z Jula, to jednak jest prawie 2x drożej, to nie bardzo ma
    sens dla mnie.

    Wg. cennika w ramirencie to chyba chcą 100zł / dobę, więc też bez sensu
    - za 3 doby mam własny sprzęt... Trochę przegięli.

    Nie wiedziałem, że jest możliwość wypożyczenia w Leryou - to chyba
    jeszcze najbardziej racjonalne zamiast kupna by było. No ale już trudno
    - zamówiłem sobie tego Bass'a - jutro ma przyjść. Chyba się nie rozleci
    po zrobieniu mieszkania :)

  • 7. Data: 2013-12-02 22:29:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeszcze najbardziej racjonalne zamiast kupna by było. No ale już trudno
    > - zamówiłem sobie tego Bass'a - jutro ma przyjść. Chyba się nie rozleci

    przeczytałem - te wypożyczalnie w Leroyu to właśnie ramirent chyba.
    Ale w Łodzi ztcw nie ma ich w Leroyu. A cena za dobę to 82 zł brutto.

    http://www.ramirent.pl/produkt_115_szlifierka_do_gla
    dzi_gipsowych_miro_955.htm

    No to po 4 dniach mi się zwróci moja...

  • 8. Data: 2013-12-02 22:43:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Sufity robi
    > sie tym dosc trudno - tj. rece bola bo to cholerstwo jest ciezkie i od
    > samego trzymania wszystko boli ;) Ale lepiej zeby pobolalo 15 minut niz
    > 2-3h ;)

    no właśnie tak sobie też myślę :)

> [...]
    > wprawy i czestym czyszczeniu filtra (w tej cenie zapomnij o automatycznym
    > otrzepywaniu filtra w odkurzaczu) pyl jest ograniczony do minimum :)

    odkurzacz kupiłem już wcześniej, jakiś model Karchera, za chyba 200 zł w
    Castoramie, po paru doświadczeniach z zabiciem zwykłego odkurzacza
    podczas remontów :) Oczywiście głównie gipsem.

    I nawet jestem zadowolony, gips nie gips, wszystko jak leci ciągnie i
    wygląda na razie OK.

  • 9. Data: 2013-12-03 09:03:58
    Od: olaboga <o...@c...pl>

    W dniu 2013-12-02 22:29, sundayman pisze:

    > przeczytałem - te wypożyczalnie w Leroyu to właśnie ramirent chyba.
    > Ale w Łodzi ztcw nie ma ich w Leroyu. A cena za dobę to 82 zł brutto.

> [...]

    Żaden ramirent, LEROY ma swój sprzęt przynajmniej w Gliwicach. Brałem
    już szlifierka "żyrafę", poziomicę laserową, piłę szablastą, zgrzewarkę
    do rur, młot wyburzeniowy. Cenowo biją ramirent na głowę.