  • 1. Data: 2013-03-10 18:40:25
    Temat: szpalety okien zimą
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam kolejny problem.
    Potrzebuję wyrównać szpalety pod montaż okien. Ściana z Ytong,więc ma
    ubytki w miejscach gdzie producent wymyślił uchwyty, dodatkowo
    pióro-wpust, więc nie ma mowy o prostej ścianie.
    Jako że montaż jest z taśmami, potrzebuję gładką, mocno związaną
    powierzchnię (zagruntowaną, ale to już drobiazg).

    Pytanie jest więc takie, czym to osiągnąć w obecnych warunkach
    pogodowych? Temperatury oscylują w nocy w okolicach zera, a mają jeszcze
    niżej spaść. Mogę trochę z montażem poczekać, ale nie za długo, więc nie
    mam pewności czy warunki pogodowe się znacząco poprawią.

    Pomyślałem o kleju Ytong ale w wersji zimowej. Producent gwarantuje
    skuteczność do -5. Może coś innego?

    Poradźcie proszę.

    Irek.N.
    ps. montaż na równo ze ścianą, o ile to ma znaczenie

  • 2. Data: 2013-03-11 11:18:05
    Temat: Re: szpalety okien zimą
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-03-10 18:40, Irek N. pisze:
> [...]
    > mam pewności czy warunki pogodowe się znacząco poprawią.
    >
    > Pomyślałem o kleju Ytong ale w wersji zimowej. Producent gwarantuje

    Ewentualnie zwykły klej do styropianu, który się ładnie ciągnie i jest
    plastyczny, więc całkiem przyjemnie się nim takie rzeczy robi. Widzę, że
    już ekipy powychodziły na rusztowania wokół mnie, więc pewnie pogoda
    jako-tako sprzyjająca. Zresztą nawet jak delikatnie popęka, to potem i
    tak będziesz to czymś obrabiał, najwyżej zazbroisz dodatkowo siatką.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2013-03-15 18:28:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

[...]

    Kto Ci to murował?

    Otwory w Ytongu muruje się węższe, a później piłą wycina w kilka minut
    idealny otwór co do centymetra - jest równo i ciepło a i robota szybsza bo
    przy murowaniu ścian nie trzeba dopasowywać bloczków tylko bierze się
    dowolny nie krótszy niż zadana wielkość.

    Tobie to nie pomoże, ale innym na przyszłość się przyda :-)

> [...]
    > czy warunki pogodowe się znacząco poprawią.

    > Pomyślałem o kleju Ytong ale w wersji zimowej. Producent gwarantuje

    Ja bym dokleił jakieś ścinki Ytonga i później normalnie wyciął otwór.
    Jednego dnia kleisz drugiego wycinasz i gotowe. Ten klej zimowy jest bardzo
    dobry IMO lepszy od letniego więc możesz go używać bez obawy. Jak jest
    dodatnia temperatura to możesz go rozrabiać normalnie z wodą - nie trzeba
    dodawać denaturatu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-03-15 18:59:43
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > bardzo dobry IMO lepszy od letniego więc możesz go używać bez obawy. Jak
    > jest dodatnia temperatura to możesz go rozrabiać normalnie z wodą - nie

    Tak dobrze z tym doklejaniem to nie jest, ciął bym praktycznie po spoinie.
    Cieszę się, że zaprawa zimowa jest coś warta. W takim razie użyję jej do
    zatarcia i wypełnienia bloczków.

    THX.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2013-03-15 19:13:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Tak dobrze z tym doklejaniem to nie jest, ciął bym praktycznie po spoinie.

    No to klops.

    > Cieszę się, że zaprawa zimowa jest coś warta. W takim razie użyję jej do
    > zatarcia i wypełnienia bloczków.

    Tego bym nie robił - ta zaprawa jest mostkiem cieplnym. Lepiej wypełnić
    czymś innym.

    Aaa, przypomniało mi się Ytong robi też zaprawę do uzupełniania ubytków -
    tym możesz uzupełnić nie tworząc mostków cieplnych. Jest to dość drogie, ale
    bardzo lekkie więc wydajne w przeliczeniu na kilogramy. Ja tym wypełniałem
    bruzdy po elektryce. Nie wiem, jakie są temperatury stosowania ani nie znam
    alternatywnych producentów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-03-15 22:27:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No to klops.

    No, trochę :(

    > Tego bym nie robił - ta zaprawa jest mostkiem cieplnym. Lepiej wypełnić
    > czymś innym.

    Wiesz, tam będzie symbolicznie (parę mm - jak najcieniej) zaprawy.
    Gorzej w miejscach gdzie są uchwyty na ręce (szatański pomysł, jak teraz
    na to patrzę). Tam będzie trzeba wrzucić kawałek pustaczka i zatrzeć.

    > Aaa, przypomniało mi się Ytong robi też zaprawę do uzupełniania ubytków
    > - tym możesz uzupełnić nie tworząc mostków cieplnych.

    Sprawdzę, THX. Ciekawe jaką to ma wytrzymałość (muszę mieć w miarę mocną
    powierzchnię - taśmy tam przychodzą.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-03-16 15:03:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Sprawdzę, THX. Ciekawe jaką to ma wytrzymałość

    Dosyć miękkie i kruche w dotyku jak słaby tynk. Ja na to dawałem jeszcze
    gładź.

    > (muszę mieć w miarę mocną powierzchnię - taśmy tam przychodzą.

    Chodzi Ci o taśmy paroszczelne używane do montażu okien? Jeśli tak to nie
    rozumiem po co mocna powierzchnia - wystarczy cokolwiek byle zagruntowane.
    Taka taśma nie przenosi żadnych sił.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-03-16 23:37:52
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Chodzi Ci o taśmy paroszczelne używane do montażu okien? Jeśli tak to
    > nie rozumiem po co mocna powierzchnia - wystarczy cokolwiek byle
    > zagruntowane. Taka taśma nie przenosi żadnych sił.

    Chodzi wyłącznie o trzymanie się ściany :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2013-03-17 14:39:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Chodzi wyłącznie o trzymanie się ściany :)

    No to w takim razie ta zaprawa do ubytków spokojnie taką wytrzymałość ma :-)

    Pozdrawiam
    Ergie