  • 11. Data: 2016-10-30 19:11:51
    Temat: Re: szyny szukam precyzyjnej
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 października 2016 17:10:35 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > mogłem przeciąć nawet skleiki 3mm bo sie z tarczy dymilo. Kupilem inną tanią
    > tarcze widiową mniejszej srednicy ale efekt byl taki sam.
    > Po tych niepowodzeniach zamontowałem do tej nowej pilarki starą tarczę,
    > którą w starej pilarce uzywałem przez 10 lat. O dziwo z tą 10 ci letnią
    > taczą piła tnie znakomocie.
    > Poradź mi gdzie i jaką tarczę powinienem kupić aby pracowała przynajmniej
    > jak ta stara z przed 10 lat? Boję się cokolwiek kupić gdyż oryginalna
    > tarcza SkilkSaw paliła nawet najcieńsze płyty, nie mówiąc już o grubszej

    Mam wrażenie że miałeś te tarcze zamontowane odwrotnie.
    Normalne tarcze "widiowe" tną całkiem ok.
    Te z mniejszą ilością zębów powinny ciąć wzdłóż włókien. Te tarcze maja wiecej
    miejsca między zębami na wióry.

    Te z wiekszą ilością zębów są do cięcia w poprzek włókien. dzięki temu że zębów jest
    więcej tną troche mniej agresywnie więc mniej materiału sie wyrywa.

    Te tarcze z zestawu z piłą jak i te z marketu powinny być dobre i ciąć normalnie.

    Jedyny niuans to upewnienie się że tarcza jest zamontowana zębami w dobrą stronę i
    centrycznie. Do wycentrowania tarczy czasem dodawany jest taki pierścionek który sie
    zakłada w przypadku kiedy oś jest cieńsza niż otwór w tarczy.

    Skill robi całkiem sensowne sprzęty. Takie hobbystyczne ale całkiem ok.

    Jesli masz tam 600W to powinno ciąć jak masło.

    Dla pewności przyjrzyj się zębom. Powinny być naostrzone naprzemian raz w jedną
    stronę a raz w drugą no i muszą być ostre.

    Tam nie ma magii dobrze założona i ostra tarcza musi ciąć :)

  • 12. Data: 2016-10-30 20:46:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zrób sobie listwe przy której będziesz ciąć.

    no właśnie taką listwę chcę. Bo teraz niemam szans na dwukrotne
    przecięcie po tym samym śladzie. poprostu nie jestem w stanie trzymać
    piły równolegle do listwy (mówimy o odchyłce pół milimetra. a to już
    kompletny dyletant zauważy). ja wiem jak ma być, zębów mam chyba 60 na
    tarczy 21 albo 23cm. wiem ze jeden mebel to jedna tarcza. spoko. ale
    palę, nadcinam zadzieram deskę tymi zębami piły które są z tyłu tarczy.
    Teraz używam listwy aluminiowej,

    http://www.elstol.pl/environment/cache/images/0_0_pr
    oductGfx_df400c0cbf01e9b6882a7fd45dcba886.jpg

    ale dziadowsko się ją montuje bo ma klinowaty kształt. więc myślałem
    żeby jakiś ceownik kupić, profil do czegoś tam, ale wtedy aż się prosi
    aby w profilu jeździł jakiś wózek...

    ToMasz

  • 13. Data: 2016-10-30 21:19:30
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 października 2016 20:46:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > przecięcie po tym samym śladzie. poprostu nie jestem w stanie trzymać
    > piły równolegle do listwy (mówimy o odchyłce pół milimetra. a to już
    Listwa to listwa.
    Montujesz ją od strony materiału który ma zostać (nie od strony odpadu).
    I przesuwasz piłę przy tej listwie.
    Listwa może być nawet z drewna czy sklejki.

    Jak ci sie piła omsknie i przesuniesz o te 0.5mm dalej od listwy to najwyżej
    poprawiasz i tyle.

> [...]
    > Teraz używam listwy aluminiowej,
    >
    > http://www.elstol.pl/environment/cache/images/0_0_pr
    oductGfx_df400c0cbf01e9b6882a7fd45dcba886.jpg

    Coś tam masz nie tak albo jakoś dziwnie z tej piły korzystasz.
    Masz tam dobrze ustawiony skos? W sensie 90stopni miedzy tarczą a materiałem?

    > ale dziadowsko się ją montuje bo ma klinowaty kształt. więc myślałem
    > żeby jakiś ceownik kupić, profil do czegoś tam, ale wtedy aż się prosi
    > aby w profilu jeździł jakiś wózek...

    Listwe masz dobra. Montujesz ja na leżąco. Jesli jest gruba na choć 2-3mm to piła
    powinna bez problemu sie przy niej przesuwać i nie klinować sie pod nią ani nie
    wjeżdzać na nią.
    Listwe mocujesz sciskami stolarskimi do materiału.
    Oczywiście listwa ma leżeć od góry czyli to piłę przy niej suwasz a nie tarczę.

    Przepraszam że tak oczywiste rzeczy piszę ale nie wiem co za problem masz i dlaczego
    ci nie wychodzi.

    No i najważniejsze:
    Taką reczna piłą może nie dać sie aż tak prosto ciąć te formatki jak ci sie wydaje.
    Jesli tarcza w materiale jest zagłębiona na długości 10cm a po bokach ma luzu 0.2mm
    to sobie policz jaki promień krzywizny sie zmieści bez obcierania materiału o tarczę.
    Po to jest listwa. Nawet jak byś odjechał piłą o ten 1mm od listwy to wracasz i
    poprawiasz. Tyle że Tarcza musi byc ostra aby ciąć ten 1-0.5-0.1mm.

    Może aby nie strzępić jęzora zrób zdjęcia tego co ci nie wyszło, piły to bedzie
    łatwiej cos powiedzieć...

    I na koniec:
    Podumaj co byś chciał zmontować i oszacuj jakie luzy bedziesz miał.
    Zwykłe prowadnice szufladowe na kulkach to pi*oko 1mm luzu mają w bok.
    Możesz sobie kupic pare łozysk i zamontowac do tej piły aby toczyły sie po tym
    profilu co masz.