  • 11. Data: 2009-10-20 06:30:04
    Temat: Re: tani styropian grafitowy
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 20 Paź, 01:10, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Ja tez sie nie znam i nie wiem skad takie wlasciwosci grafitu ale w

    grafit odbija promieniowanie podczerwone. Dlatego styropian z
    "lustrzanymi kulkami" jest lepszym izolatorem ciepła.
    Tyle teoria.
    ;-)

    A z praktyki (bo sam takowy posiadam) wiem że taki styropian jest też
    całkiem odporny na UV. Zwykły styropian pożółkł w miesiąc i się
    powierzchniowo "sypał", "grafitowy" natomiast pomimo wystawienia na
    ponad pół roku i w największe upały i nic mu nie było (przynajmniej
    nic co mogłem stwierdzić własnoręcznie - a sprawdzałem nawet czy
    bardziej nie nasiąka po takim wystawieniu). Ciekawe że producent się
    tym nie chwali. Nie zauważyli? A przecież dodaje się właśnie grafitu
    do tworzyw sztucznych aby uczynić je odpornymi na UV.

    > dokladnie taki sam sposob produkuje sie termoorganike platinium za 170

    No właśnie taki mam, ale zrządzenie losu sprawiło że kupiłem go po
    cenie zwykłego styropianu...
    ;-)

    No właśnie! Tym bardziej.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-10-20 09:51:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Paź, 08:30, Krzemo <p...@g...com> wrote:
    [...]
> [...]
    > powierzchniowo "sypał", "grafitowy" natomiast pomimo wystawienia na
    > ponad pół roku i w największe upały i nic mu nie było (przynajmniej

    No wlasnie dokladnie o tym samym pomyslalem, szczegolnie ze na
    opakowaniu tego styro pisze bodajze "dlugowieczny, nie zanika" ale nie
    ma nic o odpornosci UV. Pytalem sprzedawce ale on mowi ze ten styro
    nie jest odporny na UV. Przegladalem strony roznych producentow i nikt
    sie tez takimi wlasciwosciami nie chwali - a jezeli bylby odporny to
    bylaby to jedna z wazniejszych jego cech :)

    > No właśnie taki mam, ale zrządzenie losu sprawiło że kupiłem go po
    > cenie zwykłego styropianu...
    > ;-)

    No to Ci sie udalo :) Choc akurat na Termoorganike psiocza ze podobno
    krzywy czesto sie zdarza:-) Jak widac cena nie jest zawsze
    wyznacznikiem jakosci. Krzywy, prosty - zeszlifuje sie, szpary
    uzupelni pianka i juz - liczy sie przeciez efekt koncowy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.