  • 11. Data: 2011-05-12 07:09:01
    Temat: Re: visio + excel
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 20:19, M <M...@o...pl> wrote:

    > Zaraz, zaraz. Ale o czym my mówimy?
    >
    > Ja piszę o projektowaniu koncepcji instalacji (czyli gdzie ma być
    > włącznik, lampa, gniazdko). Obwody etc. to sprawa techniczna, która jest
    > pochodną koncepcji (i nie o tym tutaj mowa).

    A tak to i w wordzie zrobic mozna ;)
    Ale takie cos to wygodnie sie na kartce robi i nie ma sensu sobie
    jonizowac powietrza kompem :)

  • 12. Data: 2011-05-12 07:48:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    > Prawie każdy program to umożliwia, nawet OpenOffice Draw. Tylko trzeba
    > wiedzieć jak.

    Ja myśle że w czasie jaki stracisz na nauke rysowania instalacji w
    jakimkolwiek programie miałbys juz ta instalacje zrobiona "na zywo" w
    budynku. Odpuśc sobie jakies programy projekty itp jesli nie bedziesz robił
    tego masowo. Wejdz po prostu na budowe wez krede i na scianie zaznacz
    gniazdka, wyłaczniki itp i wg tego prowadz kable.
    Będzie prościej i szybciej

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-05-12 08:35:44
    Temat: Re: visio + excel [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Powiadasz, że pakiet oprogramowania za 2000zł wystarczy i można w nim nawet
    zrobić to co bez problemów można zrobić i o wiele lepiej w programach za
    kilka stów, a nawet w całkowicie darmowym oprogramowaniu? :)
    ----------

    tak, tzn. nie
    o pieniądzach nic nie piszę...
    office full-wypas juz mam i znam, bo używam zawodowo

    tak samo worek cementu wożę samochodem za xxxxxx dolarów, bo JUŻ MAM,
    mimo że maluch za 500 zl też by dał radę...

  • 14. Data: 2011-05-12 09:25:30
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-05-2011 o 13:05:23 qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

    > Co?? "stencile"?! brrr....
    >
    > Visio może ostatecznie być do udokumentowania gotowej instalacji. Ale
    > żeby
    > rysować w nim koncepcyjnie, na etapie zastanawiania się nad instalacją,
    > trzeba być masochistą.
    >
    > A w ogóle to Visio-brzydal a zupa była za słona!

    > no dobra - biorę to klatę !
    >
    > a teraz proszę o lepsze niż Visio pomysły do zabaw koncepcyjnych
    > ;-)

    Niestety wydaje się, że nie ma takiego :(
    Od programu do rysowania koncepcji spodziewam się pomocy w trakcie
    wprowadzania częstych gęstych zmian i poprawek. Żebym po poprowadzeniu
    przewodu/rury inną drogą nie musiał ręcznie przerysowywać wszystkich
    elementów z tym przewodem/rurą powiązanych.

    Pytałem tu o to parę tygodni temu i nikt nie miał lepszego pomysłu prócz
    kartki i ołówka.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2011-05-12 17:45:40
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-12 09:09, ptoki pisze:

    > A tak to i w wordzie zrobic mozna ;)
    > Ale takie cos to wygodnie sie na kartce robi i nie ma sensu sobie
    > jonizowac powietrza kompem :)

    Tylko zarządzanie zmianą na kartce jest trudniejsze. Także przesyłanie
    do oferentów do wyceny jest trudniejsze.

    M.

  • 16. Data: 2011-05-12 18:10:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Maj, 19:45, M <M...@o...pl> wrote:

    > Tylko zarządzanie zmianą na kartce jest trudniejsze.
    Zrobic zdjecie, zapisac na dysku czy CD. Nawet data sie sama zrobi :)

    > Także przesyłanie
    > do oferentów do wyceny jest trudniejsze.

    Hmmm. A jak wyslesz jakies visio (nie wspominam o .doc czy dia czy
    innym inkscape - no chyba ze dxf) to ci to obsluza albo odesla z
    adnotacja ze plik jest uszkodzony? :)

    Rysunek techniczny powinni wszyscy rozumiec. Szkic nawet od reki
    zrobiony tez byle by wymiary na nim byly.
    A visio to raczej niezbyt standardowe jest wsrod elektrykow czy
    hydraulikow...

  • 17. Data: 2011-05-12 18:56:04
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-12 20:10, ptoki pisze:

    > Zrobic zdjecie, zapisac na dysku czy CD. Nawet data sie sama zrobi :)

    Pisałem o zmianie a nie archiwizacji.

    > Hmmm. A jak wyslesz jakies visio (nie wspominam o .doc czy dia czy
    > innym inkscape - no chyba ze dxf) to ci to obsluza albo odesla z
    > adnotacja ze plik jest uszkodzony? :)

    Przesyłasz PDF. To ma być do odczytu.

    Cały czas piszę o koncepcji elektryki, czyli

    http://files.olesnica.pl/Zamowienia/Fundacja/Projekt
    _elektryczny.jpg
    http://pl.pl.allconstructions.com/f/image/filename/0
    /1/10137/3dgkpmont-003.jpg
    http://www.bip.iap.pl/gfx/pwszglogow/files/zamowieni
    a_publiczne/2010/kn-242-4-10/Projekt_elektryczny_I.j
    pg

    M.

  • 18. Data: 2011-05-12 19:09:18
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > tak samo worek cementu wożę samochodem za xxxxxx dolarów, bo JUŻ MAM,
    > mimo że maluch za 500 zl też by dał radę...

    A ja myślę, że w zupełności wystarczy AutoCad LT 2012 w wersji 5
    stanowiskowej za jedyne 21 tys.
    Nie rozumiem po co przepłacać za jakieś oddzielne programy specjalistyczne,
    każdy do innej instalacji, skoro można wszystko zrobić w takim uniwersalnym
    oprogramowaniu typu CAD. Mam dostęp, dlatego myślę, że taki AutoCad w
    zupełności każdemu wystarczy i bardzo polecam.
    Argumentacja po byku :)

  • 19. Data: 2011-05-13 07:55:18
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    oprogramowaniu typu CAD. Mam dostęp, dlatego myślę, że taki AutoCad w
    zupełności każdemu wystarczy i bardzo polecam.
    jakbym miał autocada, to bym nie poruszał tematu...
    jak nie chcesz dodać nic konstruktywnego, wcale nie musisz czepiać się
    każdego wątku...
    rozumiem, że masz odmienne zdanie - chętnie sie z nim zapoznam

    a swoją drogą, strasznie przepłaciłeś za wersję LT...
    za Visio też...

  • 20. Data: 2011-05-13 08:23:13
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-05-2011 o 09:55:18 qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > rozumiem, że masz odmienne zdanie - chętnie sie z nim zapoznam
    >
    > a swoją drogą, strasznie przepłaciłeś za wersję LT...

    Prawda jest taka, że narysować instalację najlepiej jest w tym narzędziu,
    które się dobrze zna i lubi. Jeśli swobodnie poruszasz się w Visio,
    potrafisz stworzyć własne "stencile" (obojętnie co by to było :)) i
    uważasz, że praca będzie w miarę wydajna to nie ma co dyskutować. Wybierz
    Visio. Koncepcję zawsze można dopracowywać pisakiem na wydrukach - a potem
    ostateczną wersję poprawić tylko raz. Wygląda na to, że nie istnieje
    jakieś inteligentne narzędzie potrafiące ładnie przesuwać całe linie
    przewodów prądowe z jednoczesnym przyciąganiem gniazdek do najbliższej
    ściany. Pozostaje własna twórczość. AutoCAD też tu w niczym nie pomaga.

    --
    PZDR
    Shaman