  • 1. Data: 2010-04-22 17:18:07
    Temat: wilgoć w kuchni
    Od: Dariusz Stachowicz <s...@g...com>

    witam,

    Mam problem z wilgocią, która pojawiła się za szafkami.
    Opis mieszkania:

    Stara kamienica - ściany grubości ok 50 cm
    mieszkam na 2 piętrze
    meble zabudowane na ścianie zewnętrznej.
    w kuchni kratka podłączona do komina.
    Podłoga na wylewce betonowej + płytki - poniżej pomieszczenie
    nieogrzewane w zimie.
    ściana zewnętrzna przylega do dachu, który długo był nieszczelny -
    woda ciekła po ścianie powodując wilgoć na ścianie zewnętrznej -
    poniżej mojego mieszkania.

    Pół roku temu umyłem ścianę i naniosłem płyn grzybobójczy - jest
    lepiej ale nadal mam problem za szafkami wiszącymi - tam też zrobiła
    się wilgoć.

    Strasznie mnie to denerwuję, Muszę często wietrzyć mieszkanie, bo po
    kilku godzinach czuć stęchliznę w powietrzu.

    Bardzo proszę o radę - co można zrobić aby usunąć tą pleśń i aby nie
    robiła się na nowo. Jakie jest główne źródło powstawania pleśni. Czy
    to, że ciągnie zimno od podłogi w zimie ( poniżej nieogrzewane
    pomieszczenie ) to może być źródło powstawania pleśni?

    Pozdrawiam Darek

  • 2. Data: 2010-04-23 09:29:39
    Temat: Re: wilgoć w kuchni
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Żródłem pleśni jest wysoka wilgosność ścian. A żródłem wilgotności ściany w kuchni
    jest zapewne wykraplanie się pary na zimnej ścianie. Trzeba ją docieplić z zewnątrz.

  • 3. Data: 2010-04-23 19:49:54
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Mam problem z wilgocią, która pojawiła się za szafkami.
    (...)
    Mieszkałem kiedyś w czymś takim, współczuję, pleśniały mi nawet
    ubrania w szafie. Ja poodsuwałem wszystkie meble od ścian i bardzo
    dużo wietrzyłem. Mieszkanie było ogrzewane kuchnią i piecem węglowym,
    pomogło założenie centralnego. W miarę możliwości ogranicz pranie,
    gotowanie, kąpiele, jeśli nie ma jeszcze grzyba, to może po kilku
    latach dosuszysz jakoś.
    Adam