  • 21. Data: 2019-10-01 11:57:16
    Temat: Re: włącznik czasowy do wentylatora w łazience
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 01 Oct 2019 02:45:01 -0700, Budyń wrote:

    > na blachowkręty mocować do żeber :-)

    To już edukacja katolicka podpowiada. Ja tam myślałem po prostu przykleić.

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-10-01 12:55:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.09.2019 22:09, ToMasz wrote:
    > W tak banalnym przypadku wystarczy że na ekranie kompa poprzesuwasz,
    > poustawiasz odpowiedznie kawałki puzzli, a w jeden z tych kawałków
    > wpiszesz czas w sekundach.

    Jest jakieś środowisko dla Arduino gdzie tak ustawiasz klocki?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2019-10-01 13:40:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-30 o 20:53, marrgol pisze:
    > (...)
    > Wyłącznik schodowy + przekaźnik czasowy z funkcją opóźnionego
    > wyłączania (np. PCM-02 Zamelu). Wyłącznik w jednej pozycji zasila
    > światło, a w drugiej wentylator przez przekaźnik.

    Chciałem zauważyć, że są wentylatory z dodatkowymi układami, jak np.
    czujnik ruchu, czujnik wilgotności, timer.

    Przykładowo Vents (seria MT), Awenta (seria T).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2019-10-01 13:48:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale on woli mieć grzyba i pleśń na suficie i ścianach.
    Wilgoć najbardziej się skrapla w trakcie brania prysznica lub kąpieli.

    -----

  • 25. Data: 2019-10-01 14:00:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-01 o 13:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale on woli mieć grzyba i pleśń na suficie i ścianach.
    > Wilgoć najbardziej się skrapla w trakcie brania prysznica lub kąpieli.
    >

    > -----

    I wtedy bardzo dobrze jest mieć przedmuch.
    Czasem pół godziny wentylacji włączonej po prysznicu nie zrobi tyle, co
    wentylacja na czas brania prysznica.

    Jeśli przeszkadza zbyt wielki cug w czasie leżakowania w wannie, to
    można założyć wentylator dwubiegowy. W czasie prysznica/wanny/kibelka na
    niskim biegu, a po wyjściu (zgaszeniu światła) przez pewien czas z pełną
    mocą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2019-10-01 14:12:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 01 Oct 2019 13:48:39 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

    > Ale on woli mieć grzyba i pleśń na suficie i ścianach.
    > Wilgoć najbardziej się skrapla w trakcie brania prysznica lub kąpieli.

    Domniemywam że kolega budyń wie co robi i sprawę przemyślał, nie widzę
    potrzeby zakładać z góry że pytający jest idiotą. W większości przypadków
    nie jest (a w tym szczególnym przypadku jestem na 99% pewien że nie jest).

    Swoją drogą - czy zdrowiej dla pomieszczenia jest wentylować przez 15
    minut podczas kąpieli, czy przez pół godziny po? Nie znam odpowiedzi.
    Trzeba by sprawdzić empirycznie, pomierzyć.

    U mnie wentylator po chamsku włączyłem w obieg żarówki, i wcale nie mam
    przekonania czy to lepiej niż rozwiązanie budyniowe (pomijając fakt że
    latem w ogóle światła nie zapalam, no ale wtedy z reguły mamy okna
    otwarte 24h/7).

    Idealnie oczywiście byłoby uruchamiać przy włączeniu światła, i wyłączać
    X minut po tym jak światło zgaśnie - ale to zbyt zaawansowana dla mnie
    algorytmika, może kiedyś do tego dojdę, jeśli motywacji przybędzie.

    Mateusz

  • 27. Data: 2019-10-01 14:13:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomaga też uchylenie drzwi, wówczas może wystarczyć ciągu bez wentylatora.
    Ale to zależy od układów rodzinnych.

  • 28. Data: 2019-10-01 14:34:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak widać i czuć nie przemyślał.
    A jeżeli wynikiem przemyśleń miałoby być twierdzenie, że po każdym wyłączeniu światła
    w łazience trzeba wietrzyć dokładnie 5 minut
    (czy jaka tam z góry zadana wielkość) no to byłby idiotą (co odrzucamy)

    -----

  • 29. Data: 2019-10-01 14:57:44
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jest jakieś środowisko dla Arduino gdzie tak ustawiasz klocki?

    https://www.visuino.com/
    https://majsterkowo.pl/ardublock-pomoc-dla-kompletni
    e-zielonych-w-programowaniu/

  • 30. Data: 2019-10-01 15:03:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 30.09.2019 o 22:16, Budyń pisze:
> [...]
    rzekazniki-czasowe-w-obudowach-instalacyjnych/RPC-1E
    R-jednofunkcyjny-przekaznik-czasowy-z-niezalezna-reg
    ulacja-dwoch-czasow-T1-i-T2

    > to oznacza mniej wiecej to
    > https://www.r24fans.pl/sterowniki/73-528-uniwersalny
    -wylacznik-czasowy-timer.html#/37-typ_plytki-uklad_t
    radycyjny

    > kosztuje ponizej 2dych, tyle ze ma nieprawidlowa dla mnie logikę.

    to co pokazałeś, zrobiłm bym tak: Ze starego urządzenia ze śmietnika
    wyjąłbym przekaźnik, kondensator, zasilacz. jak załączasz światło w
    łazience, załączasz zasilacz, który załącza przekaźnik i ładuje
    kondensator. po wyłączeniu światła, zasilacz przestaje dawać napięcie,
    ale kondenstator "trzyma" przekaźnik przez parę chwil.
    ale wróćmy do pytania podstawowego. co jest dla Ciebie gotowcem, biorąc
    pod uwagę ogrom pracy który musisz włożyć aby to podłączyć. nie lepiej
    przy wejściu do łazienki zamontować dodatkowy przełącznik do wentylatora?

    ToMasz