  • 41. Data: 2016-05-25 19:11:34
    Temat: Re: wykorzystanie ciepła ze splita
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 25 maja 2016 19:02:41 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:
> [...]
    (równoległy) a trójniki do pexa tanie nie są.

    > czyli jeżeli po prostu rozłożę węża z rolki to zysk będzie mniejszy niż
    > z połączenia równoległego?

    potrzeba duzo wiekszej pompy, zreszta sprawnosc na koncu rury gdzie woda juz jest
    wstepnie ogrzana faktycznie bedzie duzo nizsza

    >Bo łączenia faktycznie nie brałem pod uwagę -
    > stwierdziłem że kupię np. 200m w rolce, końce zostawię na dole, a resztę
    > rozłożę na dachu. Do tego pompa z junkersa

    aaaaa dzie tam, hydraulicznie to porażka. Zeby to kręciła mała pompa obiegowa to
    układ musi byc zamknięty. Jesli otwierasz go na dole w basenie to dolot z dachu
    (ciepły koniec) pod wpływem podciśnienia sie zakleszcza/zassysa, a pompa musi dac
    siłe podniesc spory slup wody (zimny koniec).
    U mnie to robi porządny hydrofor.

    b.

  • 42. Data: 2016-05-25 19:23:46
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.05.2016 o 19:11, Myjk pisze:
    > Wed, 25 May 2016 19:07:38 +0200, ddddddddd

    > Możesz opisać coś więcej, jak jest wykonany, jaki koszt, etc.?
    > Też się przymierzam do basenu w niecce, grzanego oczywiście
    > pompą ciepła, a konkretnie m.in. odzyskiem z chłodzenia domu.

    na razie nie wykonany - kupiłem stojący ze względu na bezpieczeństwo
    małych dzieci- choć za parę lat pewnie wykopię (albo wyrzucę wszystko z
    magazynu i zrobię basen całoroczny ;)

    mam coś takiego:
    http://x.cloudsdata.net/51/images/products/large/52f
    2244207853_34246.jpg
    Od podłoża nie odizolowane, ale rok temu wyłożyłem kostkę, wcześniej
    stało na ziemi

    Łukasz

  • 43. Data: 2016-05-25 19:25:58
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.05.2016 o 19:11, Budyń pisze:

> [...]
    (ciepły koniec) pod wpływem podciśnienia sie zakleszcza/zassysa, a pompa musi dac
    siłe podniesc spory slup wody (zimny koniec).

    to mnie zmartwiłeś, hydroforu chyba nie znajdę w garażu :/

    Łukasz

  • 44. Data: 2016-05-25 22:00:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 25 maja 2016 19:26:01 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

> [...]
    siłe podniesc spory slup wody (zimny koniec).

    > to mnie zmartwiłeś, hydroforu chyba nie znajdę w garażu :/

    ale układ zamkniety miałby spore zalety. Nie mam pomysłu jak zrobic skuteczny i
    odporny na dzieci wymiennik w basenie, cos jak drugie dno.

    b.

  • 45. Data: 2016-05-26 10:56:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2016 19:23:46 +0200, ddddddddd

    > na razie nie wykonany - kupiłem stojący ze względu na bezpieczeństwo
    > małych dzieci- choć za parę lat pewnie wykopię (albo wyrzucę wszystko z
    > magazynu i zrobię basen całoroczny ;)

    Hm... Nie widzę związku. ;P W stojącym na powierzchni trudniej obserwować
    dzieci w wodzie (z tarasu), łatwiej dziecku spaść z drabinki i sobie zrobić
    krzywdę. Jedyna zaleta, to że nie wpadną do wody ot tak, muszą się najpierw
    wspiąć na drabinę. Ale w tej sytuacji chyba lepiej po prostu dziecko
    nauczyć pływać. :> Mój potwór w wieku 4 lat sam pływał, w wieku 6 lat
    nurkował na 2m głębokości... teraz pływa kraulem i nawet do motylka się
    przymierza. Poza tym są "specjalne" bransoletki dla dzieci informujące
    rodzica o "niechcianym" kontakcie z wodą. ;)

> [...]
    2244207853_34246.jpg
    > Od podłoża nie odizolowane, ale rok temu wyłożyłem kostkę, wcześniej

    Spoko, myślałem jednak że przy takiej objętości to jednak będzie już
    zakopany i że coś podpowiesz w temacie techniki. Nadal bowiem nie wiem czy
    brać się za betonowy czy poliestrowy. Za poliestrowy z wykonaniem policzyli
    mi 30 tys. zł brutto, a do wykonawcy betonowego jakoś się jeszcze nie
    dobiłem. A są jeszcze stalowe...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2016-05-26 15:48:53
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.05.2016 o 22:00, Budyń pisze:

> [...]
    >

    > ale układ zamkniety miałby spore zalety. Nie mam pomysłu jak zrobic skuteczny i
    odporny na dzieci wymiennik w basenie, cos jak drugie dno.

    hmm, u mnie jest dość mocna pompa w basenie (piszą że 9400l/h) - można
    by w jej obiegu zrobić wymiennik

    Łukasz

  • 47. Data: 2016-05-26 17:48:20
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.05.2016 o 10:56, Myjk pisze:
> [...]
    > krzywdę. Jedyna zaleta, to że nie wpadną do wody ot tak, muszą się najpierw

    baa, dziecko samo drabiny nie włoży.
    W zasadzie zaczyna być to coraz mniejszym problemem (dzieci w
    przeciwieństwie do nas się starzeją ;), dlatego kolejny basen będzie kopany

> [...]
    > nauczyć pływać. :> Mój potwór w wieku 4 lat sam pływał, w wieku 6 lat
    > nurkował na 2m głębokości... teraz pływa kraulem i nawet do motylka się

    moje niekoniecznie- ale nawet jak młodszy miał 2 lata to rozumiał że sam
    na drabinkę nie może - a do dziury w ziemi to przez nieuwagę by wpadł...

    Poza tym są "specjalne" bransoletki dla dzieci informujące
    > rodzica o "niechcianym" kontakcie z wodą. ;)

    to akurat by się nie sprawdziło - moje dzieci mają prawo chodzić mokre,
    brudne, na boso, skakać, przewracać się, bawić się w kałużach i jeść
    znaleziony przy leśnych ścieżkach szczaw - za dużo fałszywych alarmów by
    było... :)

> [...]
    > brać się za betonowy czy poliestrowy. Za poliestrowy z wykonaniem policzyli
    > mi 30 tys. zł brutto, a do wykonawcy betonowego jakoś się jeszcze nie

    niestety nie podpowiem, jeden sąsiad ma betonowy od kilkunastu lat,
    drugi dopiero buduje - też betonowy - ale to budowlańcy więc w czymś
    innym niż beton nigdy nie pracowali ;)

    Łukasz

  • 48. Data: 2016-06-06 08:36:42
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.05.2016 o 15:48, ddddddddd pisze:

    > hmm, u mnie jest dość mocna pompa w basenie (piszą że 9400l/h) - można
    > by w jej obiegu zrobić wymiennik

    w weekend przeprowadziłem testy. Alupex 16, nie rozwinięty z krążka
    (200m), biały, leżący na ziemi. Przez słońce oświetlane kilkanaście
    zwoi, łącznie może 20 - max 30 metrów. Przy ciągłym przepływie
    temperatura na wylocie wyższa o 1,5C od tej na wlocie. Sporo jak na tak
    małą powierzchnię ogrzewaną (spodziewałem się że przepływowo nie
    nagrzeje nic) - fakt, przepływ niezbyt duży (docelowo albo dam drugie
    tyle rurki i połączę równolegle, albo trochę to na dachu podzielę żeby
    przepływ był większy), pompa od CO na razie daje radę (ale nie wrzucałem
    tego jeszcze na dach- podnosiła jedynie na ok 2,5m do 3m, bo zawiesiłem
    koniec rurki wyżej, może w przyszły weekend będę miał czas)
    Zdjęcia z testów:
    http://fotowrzut.pl/AGE4ECV0BA

    Łukasz

  • 49. Data: 2016-06-06 10:32:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 08:36:50 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

> [...]
    > nagrzeje nic) - fakt, przepływ niezbyt duży (docelowo albo dam drugie
    > tyle rurki i połączę równolegle, albo trochę to na dachu podzielę żeby

    A na oko to jaki to byl przeplyw? Policzymy moc i czy to ma sens:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2016-06-06 11:32:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 10:32:32 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A na oko to jaki to byl przeplyw? Policzymy moc i czy to ma sens:)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    przepływu nie mierzy sie na oko tyle nalewa do jakiegos wiekszego pojemnika i mierzy
    czas. O ile pamietam to jesli sie nalewa do 10L wiadra to moc wynosi (TG-TD)*43/(czas
    w sekundach)

    b.