  • Data: 2011-02-21 03:21:27
    Temat: wykwity na murze
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Poradźcie fachmani jak się do tego zabrać (czym ?)

    Sytuacja:
    Ogrodzenie stalowe ocynk mocowane na słupkach z profilu osadzonych w
    betonowym murku (lany beton ze zbrojeniem)

    Murek nie ma dylatacji i po pierwszej zimie w paru miejscach popękał.
    Na wiosnę został oklejony matą szklana, a następnie kolorowym tynkiem
    żywicznym (drobne granulki w masie chyba akrylowej)

    Teraz na murku pomimo zimy nie widać już śladów pęknięć
    ale w miejscach gdzie pod spodem beton jest pęknięty przesącza się
    prawdopodobnie woda deszczowa zostawiając biały nalot na brązowym tynku.

    Nie chce mi się nawet zabierać do czyszczenia tego nalotu do puki nie
    znajdę metody na zaimpregnowanie pęknięć.
    Myślałem żeby wywiercic skośne kanaliki w miejscach szczelin i coś tam
    wsączyć co wypełni pęknięcie i spowoduje że woda nie będzie sączyła się
    punktowo z tych miejsc wypłukując cement.

    Pomiędzy pęknięciami wykwity nie występują.
    Może istnieje jakiś sprawdzony środek do uszczelniania pękniętego betonu.
    Zastanawiam się tylko czy jeżeli wypełnię czymś te szczeliny to czy
    murek nie zacznie pękać w nowych miejscach robiąc sobie "dylatację"
    Może to wypełnienie powinno być jakieś elastyczne ??

    Pozdrawiam
    Romek