  • 1. Data: 2011-04-17 17:18:57
    Temat: z czego dach altany ?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hej
    chce zrobić sobie altankę ale taką nowoczesną
    na planie prostokąta
    3 ściany otwarte, tylna z drzewa, murowana, gabionów
    w niej kominek (grill)
    ale nie wiem z czego zrobić dach
    powinien być płaski, jednospadowy, i pasować do nowoczesnego wzornictwa
    reszty

    macie jakie pomysły ?

    Michał

  • 2. Data: 2011-04-17 17:39:12
    Temat: Re: z czego dach altany ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Kwi, 19:18, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w niej kominek (grill)
    > ale nie wiem z czego zrobić dach
    > powinien być płaski, jednospadowy, i pasować do nowoczesnego wzornictwa

    Ja nie mam ale jak cos znajdziesz to sie podziel - dokladnie taka sama
    chce :-)
    Ja daszek zrobie chyba z dachowki ktora mam na domu - zostalo mi
    sporo, wiezbe bedzie trzeba "troche" tylko wzmocnic :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-18 08:25:29
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > na planie prostokąta
    > ale nie wiem z czego zrobić dach
    > powinien być płaski, jednospadowy, i pasować do nowoczesnego wzornictwa

    najlepiej jak altankę pokryjesz tym samym co dach domu, zachowasz zbliżone
    spadki i osie.
    jak nie masz do czego się odnieść (brak domu)
    albo chcesz zrobić wszystko sam (np. bez dekarzy i drogich dachówek)
    to polecam płytę osb i gonty
    wszystko na ładnej, struganej i malowanej więźbie

  • 4. Data: 2011-04-18 13:33:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Kwi, 10:25, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > wszystko na ładnej, struganej i malowanej więźbie

    Jak ktos nie jest ciesla a mimo wszystko chce sobie to zrobic sam to
    jednak polecam sie nie pierdzielic z ta wiezba za specjalnie tylko
    wszystko potem przykryc podbitka, bo polozyc idealnie wiezbe, zrobic
    rowno i ladnie te wszystkie gniazda nie jest tak prosto :-)

    Jak ktos cos takiego zrobil lub ma jakies fajne fotki takich "altanek"
    to podzielcie sie! Ja mialem w zamiarze zrobic taka altanke na rzucie
    litery "L" - z dachem czterospadowym, koszem etc. Nie chce jednak
    przekroczyc 25m2 zeby wystarczylo zgloszenie, choc z tego co wiem to
    okapy sie nie licza, wiec mozna taka altanke o ~metr w kazda strone
    legalnie "wydluzyc" dluzszym okapem wlasnie - a to daje sporo bo
    zamiast 5x5=25m2 robi nam sie 7x7=49m2 "suchego" w razie deszczu :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-04-18 17:43:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:
> [...]
    > w niej kominek (grill)
    > ale nie wiem z czego zrobić dach
    > powinien być płaski, jednospadowy, i pasować do nowoczesnego

    z blachy tytanowej łączonej na stojący felc.

  • 6. Data: 2011-04-19 08:27:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > wszystko potem przykryc podbitka, bo polozyc idealnie wiezbe, zrobic
    > rowno i ladnie te wszystkie gniazda nie jest tak prosto :-)

    Deski się łatwiej bije z góry kantówki niż z dołu, dlatego ja odradzam podbitkę.
    Ponadto szkoda materiału i dodatkowej roboty...
    Do wycinania więźby, jeśli ktoś nie ma doświadczenia z pilarką, można użyć
    wyżynarki.
    Ja właśnie robię dzieciakom plac zabaw. Wszystkie elementy wycinam pilarką
    łańcuchową, potem gładzę szlifierką mimośrodową. Najwięcej czasu niestety
    zajmuje struganie i szlifowanie kantówek. Wykorzystuję do tego 150-200kg
    heblarkę z nożem 26cm, następnie szlifuję to jeszcze papierem 60.
    Po placu zabaw czas na drewutnię i altanę :)

    --
    Bartek