  • 11. Data: 2009-01-03 11:38:22
    Temat: Re: zapach dymu w wentylacji
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 16:54:10 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):

    > Panowie panowie.. Rozwazacie jak usunac objawy, a nie przyczyny!
    > To, ze kanal wentylacyjny *zasysa* powietrze, zamiast go wypuszczac
    > swiadczy o zlej wentylacji (abstrahujac od sytuacji wyjatkowych - b.
    > niskie cisnienie etc:)

    Wystarczy, że masz przy domu wzniesienie i wiatr wiejący od niego. Wtedy
    ciśnienie nad dachem będzie wyższe, niż ciśnienie przy zawietrznej ścianie
    domu na parterze...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-01-03 12:50:24
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    w tej sytuacji najprawdopodobniej brak wlotów (rozszczenień, nawiewników)
    przy oknach i jest ciąg wsteczny w kominie wentylacyjnym, sczególnie jak są
    dwa piece, podciśnienie robi się wtedy spore

    > Wystarczy, że masz przy domu wzniesienie i wiatr wiejący od niego. Wtedy
    > ciśnienie nad dachem będzie wyższe, niż ciśnienie przy zawietrznej ścianie
    > domu na parterze...

    mam podobna sytuację, tylko zamiast wzniesienia, mam ścianę lasu
    http://www.studioonline.pl/domek.jpg
    jak zawieje stamtąd to dym z komina ściele sie po ziemi po zawietrznej,
    gorzej, że czasem też zaciąga z kominków od kanalizy (POŚ), chociaż są po
    drugiej stronie kalenicy
    zastanawiam się, czy podniesienie ich nie rozwiąże problemu,
    coś muszę zrobić, a wiatru nie odwrócę :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 13. Data: 2009-01-03 13:07:57
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Wystarczy, że masz przy domu wzniesienie i wiatr wiejący od niego. Wtedy
    > ciśnienie nad dachem będzie wyższe, niż ciśnienie przy zawietrznej ścianie
    > domu na parterze...
    Wzniesienia nie, ale wysoka kamienica obok jest... I to od strony, od
    której zazwyczaj wieje...

    Pozdr.

    Przemek

  • 14. Data: 2009-01-03 14:54:15
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Cyklista pisze:

    > Wzniesienia nie, ale wysoka kamienica obok jest... I to od strony, od
    > której zazwyczaj wieje...

    no i masz przyczynę......

    1. Sprawdz, czy zaciąga też przy minimalnym , zerowym wietrze. Jesli tak
    to masz zbyt szczelny dom. Coś z tym trzeba zrobić - rozszczelnić.
    2. Zaciąga tylko przy wietrze. Założyć deflektory na wylotach
    wentylacyjnych.
    Polecam konsultację z rejonowym kominiarze. Ci panowie zwykle nieżle
    znają sie na kominach i wentylacji.... ;-)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 15. Data: 2009-01-03 16:21:45
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Cyklista wrote:

    > W którym miejscu napisałem, że mam plastykowe okna?

    no to masz szczelne drewniane z uszczelkami

    > A skąd wiesz, że nie zawiewa? ;)

    jeśli Ci nie przeszkadza to luz...
    mi by tam przeszkadzało...

    doprowadź powietrze do domu

    --
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-03 17:09:43
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    MichałG pisze:

    > 1. Sprawdz, czy zaciąga też przy minimalnym , zerowym wietrze. Jesli tak
    > to masz zbyt szczelny dom.
    Mam w 2 miejscach nawiewy z piwnicy, Piwnica jest cały czas wentylowana.
    problemy są tylko w tych 2 najmniejszych pomieszczeniach. Podejrzewam,
    że otwory nawiewne w drzwiach pomogą.

    > Polecam konsultację z rejonowym kominiarze. Ci panowie zwykle nieżle
    > znają sie na kominach i wentylacji.... ;-)
    Skąd ten uśmieszek? Czyżby rada nie była szczera? ;)

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 17. Data: 2009-01-03 17:18:28
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > no to masz szczelne drewniane z uszczelkami
    Ale mam nawiewy z piwnicy.

    > jeśli Ci nie przeszkadza to luz...
    > mi by tam przeszkadzało...

    jeden lubi jak mu skrzypce grają, drugi jak mu buty śmierdzą... ;)

    A tak poważnie, to czasami trochę zalatuje (tylko w górnej łazience),
    ale nie sądzę, żeby to było z wentylacji.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 18. Data: 2009-01-04 22:07:06
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Cyklista pisze:

    > Mam w 2 miejscach nawiewy z piwnicy, Piwnica jest cały czas wentylowana.
    > problemy są tylko w tych 2 najmniejszych pomieszczeniach. Podejrzewam,
    > że otwory nawiewne w drzwiach pomogą.

    Duża szansa- ale przed wycięciem na probe otwórz drzwi i sprawdz......

    > Skąd ten uśmieszek? Czyżby rada nie była szczera? ;)

    Wrecz przeciwnie. Jak najbardziej szczera. Uśmieszek był, czasem proste
    pomysły są zwykle najskuteczniejsze. Porada taka kosztuje grosze. (w
    stos. do problemu)

    Pozdr.
    michał

  • 19. Data: 2009-01-05 12:37:06
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Cyklista pisze:

    > Czy to możliwe, żeby podmuchy wiatru wtłaczały spaliny z jednego komina
    > do kanałów wentylacyjnych drugiego tak że przez kratki wentylacyjne
    > dostają się do pomieszczeń?

    Jeśli wloty powietrza do komina są ponad kalenicą, to raczej mało
    prawdopodobne.

    > Jeżeli tak, to czy można temu jakoś zapobiec?

    Jedno co jest pewne to podciśnienie względem atmosfery w
    pomieszczeniach, w których czuć dym. Jest zima a więc jest też spory
    gradient temperatury, który wspomaga ciąg w przewodzie wentylacyjnym.
    Skoro więc powietrze zamiast być wyciąganym jest do pomieszczenia
    wtłaczne, oznacza że w domu jest poważny problem z wentylacją.

    Najprostszym rozwiązaniem eliminującym skutek będzie zamontowanie klap
    zwrotnych w każdym kanale wentylacyjnym. Są tanie i łatwo dostępne w
    każdym sensownym hipermarkecie budowlanym. Ich minusem jest hałaśliwość
    - każde odwrócenie ciągu w przewodzie to pacnięcie klapy. Przy wyborze
    należy preferować klapy z osią obrotu umieszczoną ponad osią klapy -
    http://www.abas.net.pl/?p=3&sz=255&gr=230&o= - takie klapy nie mają
    sprężyn które zwiększają opór.

    Najlepszym rozwiązaniem jest zbadać co się dzieje w domu. Napalić w
    kominku i jak zacznie "waniać" wziąć zapalniczkę w łapę (ja używam
    kadzidełek, są wygodniejsze i lepiej widać ruch powietrza) i sprawdzić
    po kolei wszystkie drzwi pomiędzy pomieszczeniami. Rozrysować sobie na
    rzutach domu jaki jest kierunek przepływu powietrza strzałeczkami dla
    każdych drzwi. Oczywiście sprawdzać w szczelinach pomiędzy podłogą a
    drzwiami.

    Mając rozrysowaną cyrkulację będziesz wiedział więcej. Bez tego będzie
    Ci trudno rozwiązać problem, bowiem musisz znaleźć przyczynę powstawania
    podciśnienia: musisz znaleźć miejsce którym wysysa Ci powietrze z domu.
    To może być kominek, może to być nieszczelność umieszczona po
    zawietrznej stronie domu, może to być wydajniejszy przewód wentylacyjny
    - np. w garażu w bryle lub piwnicy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio