  • 31. Data: 2010-07-12 18:45:40
    Temat: Re: zapchał się odpływ w wannie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Panslavista pisze:
> [...]
    >
    > Też. kup sobie sprężynę hydrauliczną, w zasadzie powinno wystarczyć 5 m.
    > Wpuść jej koniec do odpływu z syfonu umywalki, kręć korbą, a mąż w
    > rękawicach roboczych niech wprowadza ją do instalacji. Gdy trafi na
    > zapchanie - rozbije je lub przepchnie. Gdyby tak się nie stało to część
    > zanieczyszczeń nawinie się na koniec. Później trzeba przepłukać. Może ktoś
    > robi ci na złość - pod nieobecność wpycha ci syf do syfonu w zlewozmywaku,
    > umywalce, wannie. Ten syf to może być zwykła szmata, ale też inne włókniste
    > materiały. W zasadzie twoje to tylko włosy i to co one zatrzymają.

    Skoro raz na jakiś czas się zatrzymuje, to może macie szambo i się
    zapełnia a opróżniają zbyt rzadko? Albo sąsiad w piwnicy zrobił psikusa
    i wstawił zawór w rurę odpływową od Ciebie? Bo może mu hałasuje
    spływająca woda i np na noc zakręca, a jak sobie przypomni, to odkręca.
    Spróbuj ze sprężyną, jak pójdzie, to ok. Jak zatrzyma się gdzieś w
    miejscu, to zostaw, patrz też ile wchodzi. Jak zobaczysz, że woda
    spłynie, to wciśnij więcej, jak to sąsiad robi psikusa, to po
    wepchnięciu tam sprężyny uniemożliwi zamknięcie zaworu i woda będzie
    zawsze spływać. Wtedy sobie pomierzysz, gdzie te rury są i do sąsiada,
    bądź do administracji.

  • 32. Data: 2010-07-14 11:06:08
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > wepchnięciu tam sprężyny uniemożliwi zamknięcie zaworu i woda będzie
    > zawsze spływać. Wtedy sobie pomierzysz, gdzie te rury są i do sąsiada,

    Wielkie dzięki, Panslavista i BQB , za cenne rady techniczne.
    Panslavista - może po prostu administracja / ich hydraulik zapycha gdzieś
    odpływ, żeby sobie zapewnić płatną pracę "udrażniania syfonów u lokatorów
    zapchanych w toku normalnego użytkowania"?
    BQB - szczerze mówiąc nie wiem, gdzie to wszystko dalej płynie, nigdy nie
    potrzebowałam wiedzieć. Nie ma piwnic w sensie pomieszczeń dla lokatorów; są
    garaże. Niewątpliwie przejdę się tam i rozejrzę, jak te rurociągi wyglądają.

    Rozważam jeszcze inne rozwiązanie. Administracja jest do administrowania
    nieruchomością wspólną i za to jej płacimy. A więc jeśli udowodnię, że syfon u
    mnie jest drożny, a woda w wannie stoi, to mam prawo żądać od aministracji
    udrożnienia kanalizacji. Tylko teraz jak załatwić tę kwestię? Wezwać
    niezależnego hydraulika, wziąć od niego jakiś dokument, że syfon jest drożny
    (oczywiście po sprawdzeniu syfonu), zrobić zdjęcie zalegającej wodzie i oba te
    dokumenty wysłać / zanieść do administracji z prośba o załatwienie sprawy?
    Tylko czym się podeprzeć? Jakąś ustawą / rozporządzeniem dotyczącym
    administrowania nieruchomościami? Chyba istnieje coś takiego?

  • 33. Data: 2010-07-14 11:59:34
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > Tylko czym się podeprzeć? Jakąś ustawą / rozporządzeniem dotyczącym
    > administrowania nieruchomościami? Chyba istnieje coś takiego?

    Od strony prawnej mnie nigdy nie interesowały tego typu sprawy, zamiast
    płacić hydraulikowi za prostackie w końcu prace wolałem sam kupic sobie za
    cżęśc teuj sumy sprężynę i gdy zajdzie konieczność samemu przepchać
    instalację w obrębie mieszkania. Pion należy do administracji.
    Gdyby pion był zapchany woda wylałaby się górą z muszli, a nie tylko do
    wanny. Zależy to od konstrukcji Twojej kanalizacji.
    Co do wanny musisz napisać jak jest podłączona do kanalizacji - czy ma
    bezpośredni wypływ na kratkę w posadzce czy też ma syfon podwannowy i kratki
    nie ma. Gdy jest kratka trzeba wyjąć ją z obudowy, wybrać ręcznie lub
    odkurzaczem wodnym lub przemysłowym (o ile może bierać wodę!) osady w
    syfonie krqatki i wepchnąć tamtędy sprężynę (kręcąc korbą) - powinna dojść
    do pionu. Jeżeli jest połączenie wanny z syfonem podwannowym, to zależnie od
    konstrukcji albo trzeba połączenie rozłączyć, albo odkręcić (czasem
    niezmiernie trudne działanie, gdzy wanna obudowana / obmurowana) korek
    rewizyjny na syfonie.
    Oczywiście niekoniecznie to potrzebne (czasem wystarczy przepychacz
    gumowy lub doprowadzenie wody z kranu pod ciśnieniem - przyłącze jak do
    pralki i korek do ujścia w umywalce / wannie (taki jak na gąsior z winem) z
    zamontowaną trwale rurką - aby nie wyskoczyła. w tych przyborach trzeba
    zamknąć szczelnie przelew, aby się nie pochlapać. W wypadku gdy umywalka
    jest wyżej w instalacji (gałąź drzewa rur kanalizacyjnych) może wystarczyć
    sprężyna wsunięta przez syfon umywalki (lub zlewozmywaka) i przepchnie korek
    jaki się utworzył / przesunął poniżej wanny. Czasem łatwiej wejść przez pion
    przez rurę do muszli, o ile nie jest zbyt daleko - musi być wylot w zasięgu
    ręki.
    Nie muszę przypominać o środkach bezpieczeństwa - długie gumowe
    rękawice, odzież, którą można natychmiast zdjąć z siebie i wrzucić do pralki
    lub fartuch gumowy, miejsce mocno zakażające chorobami. Dobrze mieć pod ręką
    dozownik mydła odkażającego np. Merida. i jodyna lub woda utleniona na
    zadrapania - natychmiast.

    Linki:
    Sprężyna -
    http://bojatools.avx.pl/sklepy/catalog/product_info.
    php?products_id=4668
    Przepychacz tłokowy -
    http://bojatools.avx.pl/sklepy/catalog/product_info.
    php?products_id=3971

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przepychacz_sanitarny
    http://www.wielplast.com.pl/images/d/foto.html?90.jp

  • 34. Data: 2010-07-14 18:37:28
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > dozownik mydła odkażającego np. Merida. i jodyna lub woda utleniona na

    Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź i cenne informacje!
    Woda w sedesie spływa bez zastrzeżeń.
    Pod wanną jest syfon, wanna niestety obudowana glazurą. Zostawiłam jedną
    płytkę, aby dostać się do syfonu, ale i tak jest niełatwo.
    Swoją drogą zastanawia mnie, czy istnieją imitacje obudowy - jakieś płyty
    przesuwne (jak w szafach), żeby można było je odsuwać w razie potrzeby. W
    końcu nigdy nie wiadomo, kiedy dostęp do syfonu będzie potrzebny.
    Umywalka faktycznie jest wyżej w instalacji, a dostęp do niej znacznie
    łatwiejszy niż do syfonu pod wanną.
    Czy aby obsłużyć tę sprężynę konieczne są dwie osoby?
    Potem trzeba będzie szczelnie zakręcić poszczególne elementy syfonu - czy nie
    ma niebezpieczeństwa obluzowania się jakiejś uszczelki?

    Przeszłam się po garażu, ale nie jestem wiele mądrzejsza. Są rurociągi PVC,
    nawet słyszałam płynącą wodę (choć nie pod moją klatką, ale widocznie akurat
    nikt nie używał). Rurociągi biegną pod sufitem w garażach, poziomo (brak
    spadku rurociągów i to ułatwia zatrzymywanie wody?) Nie widziałam żadnych
    przyłączy / zaworów / otworów, same rury. Nie ma więc możliwości manipulowania
    odpływem. Chyba że jakieś trójniki, kolanka itp. są w jakichś zamkniętych
    pomieszczeniach, aby miały do nich dostęp uprawnione osoby w razie np. awarii?
    Jest to możliwe?

  • 35. Data: 2010-07-14 19:35:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > odpływem. Chyba że jakieś trójniki, kolanka itp. są w jakichś zamkniętych
    > pomieszczeniach, aby miały do nich dostęp uprawnione osoby w razie np.
    > awarii?
    > Jest to możliwe?

    Są tzw rewizje , jest to krótki odcinek rury o średnicy rurociągu z otworem
    zakręcanym zakrętką, jak na słoiku :-)) Ja mam taki w domu na rurach pod
    zlewozmywakiem fi = 50mm. Ułatwia to czyszczenie, gdy się mocno zapcha.
    Sugeruję sprężynę i ten przepychacz tłokowy. Wydatek niewielki na całe
    życie, o ile sprężynę po pracy wymyć wysuszyć, popryskać WD40 i powiesić w
    jakim kątku.

  • 36. Data: 2010-07-17 18:20:54
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sugeruję sprężynę i ten przepychacz tłokowy. Wydatek niewielki na całe
    > życie, o ile sprężynę po pracy wymyć wysuszyć, popryskać WD40 i powiesić w

    Wyobraźcie sobie, że kiedy wlewam do zlewu w łazience bieżącą wodę z dużym
    ciśnieniem, woda wypływa w wannie przez sitko, a wraz z nią... jakieś
    kawałeczki czegoś, co wygląda jak rozmiękczony tynk / małe kawałki zmurszałej
    szmaty...
    Nie zdziwiłabym się, gdyby się okazalo, że ekipa budowlana spartaczyła pracę i
    zostawiła jakieś kawałki tynku / zaprawy, która raz na jakiś czas odrywa się
    (od rurociągu?) i spada do rur zatykając przepływ...
    Coś podobnego zostawili mi w kanale doprowadzającym do komina. To było jednak
    łatwe do zidentyfikowania i deweloper oczyszczał na swój koszt.
    W przypadku kanalizacji jest trochę trudniej...

  • 37. Data: 2010-07-17 19:10:00
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Iwona pisze:

> [...]
    > łatwe do zidentyfikowania i deweloper oczyszczał na swój koszt.
    > W przypadku kanalizacji jest trochę trudniej...

    Taki stan oznacza, że zapchane jest za odpływem z umywalki mocno i nieco
    słabiej od połączenia odpływu umywalki. Skoro to wygląda na tynk /
    zaprawę, to może coś takiego by pomogło http://tinyurl.com/3xqnft2 choć
    osobiście uważam, że do rozpuszczania takich rzeczy lepszy byłby kwas,
    tylko nie pamiętam, solny czy siarkowy. Nie wiem też jak taki kwas
    podziała na resztę rur. Plastikowych nie ruszy, lecz inne - żeliwne, to
    pewnie zje bez problemu. Albo może coś takiego:
    http://www.mident.pl/czyszczace.html
    W google wpisałem: środek rozpuszczający gips
    Bardzo możliwe, że ekipa po skończonej robocie wylała resztki do
    kanalizacji i się gdzieś to utwardziło. Teraz jak woda płynie, to od rur
    się odrywa i zapycha. Ja bym spróbował z kwasem najpierw, a potem do
    tego sprężyną po jakimś czasie kilkukrotnie, aby z rur pozdrapywać
    resztki, choć nie wiem, czy nie prościej by było wymienić tych rur.
    A i jeszcze sprawdź czy nie wybija Ci w toalecie, jak pod ciśnieniem
    puszczasz tą wodę.

  • 38. Data: 2010-07-17 19:50:59
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > łatwe do zidentyfikowania i deweloper oczyszczał na swój koszt.
    > W przypadku kanalizacji jest trochę trudniej...

    To mogą być wypełniacze ze zwykłego proszku do prania, kupuj SA8 Amwaya.
    :-)))))))

  • 39. Data: 2010-07-18 17:27:25
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > resztki, choć nie wiem, czy nie prościej by było wymienić tych rur.
    > A i jeszcze sprawdź czy nie wybija Ci w toalecie, jak pod ciśnieniem

    Rury są z PVC, więc pewnie przetrwałyby taki zabieg...
    Nie, w toalecie nie wybija.

  • 40. Data: 2010-07-18 17:30:01
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    > "Iwona" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    > To mogą być wypełniacze ze zwykłego proszku do prania, kupuj SA8 Amwaya.
    > :-)))))))

    Kiedy ja od lat używam płynu do prania, gdyż po proszku zawsze coś białego
    (wypełniacze?) osadzało się na ubraniach.