  • 21. Data: 2014-06-25 02:01:59
    Temat: Re: zatrzymać słońce (bez poruszania Ziemią) ?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-06-09 21:54, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - powiedzmy - że tak sobie...
    >
    > Teraz chciałbym od środka mieć jakieś rolety - w kuchni mam już takie
    > a'la płótno - nawet nie najgorzej się to spisuje - jasne są, więc sporo
    > odbijają. Przy tym nadal widać coś w pomieszczeniu.
    >
    > No, ale jednak - sporo ciepła się przedostaje.
    > A tego w "salonie" bym nie chciał, żeby tej klimy nie zamordować.
    > No więc - najlepiej by pewnie było dać jakieś zewnętrzne rolety
    > przeciwsłoneczne.
    >
    > Może ktoś takie coś posiada i coś poleci ?
    > Żeby jeszcze nie zabiło mnie ceną (bo to w końcu bloki są a nie

    Rolety (wewn.) zaciemniające z aluminiową warstwą od strony okna,
    dostępne wszędzie (typu Liroy, Castorama, Obi) za ok. 100 zł za sztukę.
    Ale wtedy jest ciemno.

    Jak ostro świeci słońce to można zwinąć 15% i zazwyczaj jest
    wystarczająco jasno, ale to już zależy od Twoich oczekiwań.

  • 22. Data: 2014-06-25 15:46:57
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2014-06-10 16:54, sundayman pisze:

    > słusznie :)
    > W "saloonie" jest wielgaśny balkon - taki dość głęboki, na szerokość
    > całego pokoju - czyli ponad 4m. I Oczywiście nad nim jest "sufit" -
    > czyli następny balokon - no to markiza już jest :)
    > Tyle, że niewiele to daje - po godz.15 i tak mam słońce w pokoju.

    A nie myślałeś o przymocowaniu do tego sufitu (balkonu) rolety
    materiałowej lub czegoś podobnego rozwijanego do poziomu balustrady
    balkonu? miałbyś cień przed oknem i zarazem zacieniony balkon