  • 11. Data: 2009-06-07 22:36:04
    Temat: Re: Folia pod wylewkę
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:h0hd7a$e2k$1@news.interia.pl...

    > Beton z folia i tak nie zwiarze, wystarczy jedna warstwa folii na tym
    > styro. Moze byc zwykla czarna budowlana. Ta metalizowana folia to pic na
    > wode, jedynie co wygodniej ukladac rury na folii z narysowanymi liniami.
    > Pod spod to jednak preferuje pape i folie.

    Folia budowlana kosztuje grosze. Czemu nie dać 2 warstwy?
    Co do srebrnej... Zaproś kiedyś kogoś z kamerą termowizyjną i zróbcie
    eksperyment albo sam zrób tylko musisz miec pirometr. Lustro pod płytą kg i
    sama płyta w odległości metra od promiennika elektrycznego. I zmierz
    temperaturę.

  • 12. Data: 2009-06-07 22:46:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > eksperyment albo sam zrób tylko musisz miec pirometr. Lustro pod
    > płytą kg i sama płyta w odległości metra od promiennika

    a teraz to samo z betonem 6 cm grubym a folia na styropianie.

    folią odbija promieniowanie, promieniowanie jest sposobem przekazywania
    ciepła w środowisku przeźroczystym dla IR, beton nie jest przeźroczysty.

  • 13. Data: 2009-06-07 22:53:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Folia budowlana kosztuje grosze. Czemu nie dać 2 warstwy?

    Mozna i trzy tylko po co??
    Beton i na jednej warstwie ma mozliwosc przesuwania sie, bo nie bedzie
    "sklejony" ze styropianem, sam styropian z folia rowniez. Zreszta nawet
    jesli bedzie to co?? Ruchy betonu sa stosunkowo male, na tyle male ze wylany
    na golym styropianie nic nie uszkodzi. Zeby tego bylo malo folia i tak jest
    przybita razem z rurkami do styropianu spinkami co tez podkreslil Marek.
    Dwie warstwy maja sens moze pod spodem tj. na chudziaku jak ktos nie klei
    papy, ale na wierzchu to troche przerost formy.

> [...]
    > eksperyment albo sam zrób tylko musisz miec pirometr. Lustro pod płytą kg
    > i sama płyta w odległości metra od promiennika elektrycznego. I zmierz

    W doswiadczeniu nie widze warstwy ocieplenia za plyta gipsowa w obu
    przypadkach.
    Jezeli ocieplenia jest wystarczajaco duzo to gdzie to cieplo ma sie podziac
    bez tej folii?? Te folie maja sens tam gdzie nie robi sie grubego
    ocieplenia. Pakowanie niewiadomo ile kasy w te folie uwazam za nadgorliwosc.
    Wszystko jest oczywiscie kwestia ceny, ale jezeli to niebanalny koszt to
    mozna sobie smialo odpuscic.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-06-08 06:57:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Cze, 19:14, "kiki" <j...@g...ky> wrote:
    > Zapomniałem dodać, że na chudziak najpierw daj papę termozgrzewalną.
    Nie przesadzajcie. Papę termozgrzewalną to się na dach daje (i to też
    zwykle 2 warstwy - papa podkładowa + termozgrzewalna). Na chudziak to
    zwykłą papę, ale w 2 warstwach połączonych gorącym lepikiem (lepik
    jest izolatorem a nie sama papa). IMHO nie ma nic lepszego i tańszego
    zarazem.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo

  • 15. Data: 2009-06-08 07:01:29
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Cze, 21:28, Mat <m...@g...com> wrote:

    > A skąd niby to zimno ścian jeśli budynek ocieplony ?

    Dylatacja "od ścian" jest głównie po to aby odizolować wylewkę
    mechanicznie (naprężenia) i akustycznie od ścian.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 16. Data: 2009-06-08 07:13:25
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 7 Cze, 22:25, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    [...] ale dysperbit to nie przesada. Bez niego papa do betonu sie nie
    > przyklei.

    Pytanie - może trochę naiwne - po co ma się przykleić do betonu ?
    Przecież pod ciężarem wylewki raczej nie odfrunie :-)

    Pzdr
    Mat

  • 17. Data: 2009-06-08 08:13:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Pytanie - może trochę naiwne - po co ma się przykleić do betonu ?
    >Przecież pod ciężarem wylewki raczej nie odfrunie :-)

    Moze po to, zeby izolacja byla szczelna i prawidlowo pelnila swoja funkcje??
    Jak ma lezec tak sobie to i papa termozgrzewalna bedzie na wyrost, nie
    mowiac juz o samer robocie grzania papy po to zeby i tak sie nie przykleila.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-06-08 09:30:53
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 8 Cze, 10:13, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Moze po to, zeby izolacja byla szczelna i prawidlowo pelnila swoja funkcje??

    Nie chcę się czepiać ale wg tego trzeba by skleić wszystko ze sobą -
    folię z papę, folię ze styro. Nie bardzo rozumiem czemu papa
    nieprzyklejona miała by nie izolować.

    > Jak ma lezec tak sobie to i papa termozgrzewalna bedzie na wyrost, nie
    > mowiac juz o samer robocie grzania papy po to zeby i tak sie nie przykleila.

    Zgrzewasz po to żeby była ciągłość izolacji i wydaje mi się że nie ma
    to nic do przyklejania. Chyba że kładziesz papę zwykłą, której nie
    zgrzewasz - wtedy faktycznie przyklejenie w jakiś sposób ją scala.

    Pzdr
    Mat

  • 19. Data: 2009-06-08 16:48:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Nie chcę się czepiać ale wg tego trzeba by skleić wszystko ze sobą -
    >folię z papę, folię ze styro. Nie bardzo rozumiem czemu papa
    >nieprzyklejona miała by nie izolować.

    Przyklejona papa to po prostu pewniejszy sposob. Nie masz pewnosci, ze
    wszystkie zaklady da sie zgrzac na 100% szczelnie. Przyklejenie papy
    ogranicza do minimum bledy wykonawcze. Nalezy pamietac, ze do niedawna
    prawidlowy sposob wykonywania izolacji to dwa razy papa na lepiku na goraco.
    Papa termozgrzewalna daje podobny efekt przy mniejszej pracochlonnosci i
    smrodzie. Gruntowanie podloza tworzy dodatkowa warstwe izolacyjna
    powstrzymujaca przenikanie wilgoci pod warstwe papy. Jezeli izolacja w
    niektorych miejscach bedzie wykonana mniej dokladnie, to ryzyko zawilgocenia
    jest znacznie mniejsze. Po przyklejeniu podloze i izolacja tworzy jakby
    jedna calosc.

    >Zgrzewasz po to żeby była ciągłość izolacji i wydaje mi się że nie ma
    >to nic do przyklejania. Chyba że kładziesz papę zwykłą, której nie
    >zgrzewasz - wtedy faktycznie przyklejenie w jakiś sposób ją scala.

    Zgrzewasz po to, zeby ograniczac przenikanie wilgoci do wnetrzna budynku.
    Pod niezgrzana papa wilgoc moze sobie wedrowac bez ograniczen z jednego kata
    do drugiego. Nie chcesz zgrzewac to nie zgrzewaj, ale przekonywanie ze to w
    skutkach taka sama metoda nie ma sensu. Jezeli szkoda Ci na gruntowanie to
    odpusc sobie w ogole pape termozgrzewalna i kup normalna pape pokryciowa i
    smaruj tylko zaklady. Wyjdzie taniej i prosciej.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-06-09 04:18:47
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Cze, 18:48, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Nalezy pamietac, ze do niedawna
    > prawidlowy sposob wykonywania izolacji to dwa razy papa na lepiku na goraco.

    To jest dalej prawidłowy sposób. To papa termozgrzewalna jest wymysłem
    grupowiczów... W papy termozgrzewalne można się bawić w przypadku
    ciężkich izolacji przeciwwodnych (zresztą z marnym skutkiem)
    ;-)

    > Papa termozgrzewalna daje podobny efekt przy mniejszej pracochlonnosci i
    > smrodzie.

    Smród IMHO ten sam...
    ;-)