  • 11. Data: 2009-01-02 10:28:04
    Temat: Re: Podłogówka zamiast kaloryferów
    Od: z...@f...pl

    > Użytkownik <z...@f...pl> napisał w wiadomości

    > A co ma piernik do wiatraka?? Co innego temperatura posadzki, a co innego

    ..dziwne pytania zadajesz: temperatura posadzki jest funkcją temp. zasilania i
    tyle..

    > temperatura wody. Gdybys jednak chcial sie czegos dowiedziec zanim
    > wszystkich tu zaczniesz w wyrafinowany sposob pouczac to przeczytaj pierwsze
    > z  brzegu:

    ..czytaj bardziej wyrafinowane materiały niż strony producentów

    > http://www.purmo.com/pl/products/1552.htm

    http://www.muratordom.pl/eksperci_instalacje/odpowie
    dz/maksymalna-temperatura-zasilania-w-ogrzewaniu-pod
    logowym,196,10-0.htm

  • 12. Data: 2009-01-02 10:33:54
    Od: z...@f...pl

    > no mam... bo robię podłogówki

    ..wyrazy współczucia dla klientów..

    > tak mądrala, teoretyk i praktyk.
    >
    > a ty jesteś ignorantem.

    ..jeśli ja jestem ignorantem to czym Ty musiałbyś być, strach pomyśleć..

  • 13. Data: 2009-01-02 10:43:36
    Od: z...@f...pl

    > Użytkownik <z...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Nawet jezeli uwazam, ze to na wyrost, to zachowanie odpowiedniej formy
    > wypowiedzi powinno byc standardem, ale niech bedzie ze sie czepiam, takie
    > widac Leperowskie czasy. Na koniec dodam, ze podlogowke oblicza sie na 55
    > stopni temp. zasilania, nie 22 jak piszesz, chyba ze zakladasz, ze zima nie
    > bedzie zimniej jak -5.

    ..przeczytaj jeszcze raz ze zrozumienie to co napisałem i nie przeinaczaj moich
    słów.. u mnie w tej chwili jest -10 stC a temp zasilania 28 st C, a w całym domu
    21,5 stC i tyle. A propos leperowskie piszemy przez małe "l"

  • 14. Data: 2009-01-02 12:19:28
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > stopni temp. zasilania, nie 22 jak piszesz, chyba ze zakladasz, ze zima nie

    Pomijając pewne rzeczy przy podłogówce nie można zapomnieć, że jest to
    ogrzewanie niskotemperaturowe - a do tego idealnie nadają się piece
    kondensacyjne , ich największa sprawność jest przy temperaturze nie
    przekraczającej 40 st C.

    Więc projektować podłogówkę do pracy przy wyższych temperaturach nie ma
    sensu - tzn. instalacja powinna wytrzymać nawet te 55 st C, ale jako
    bufor bezpieczeństwa ewentualnie konieczność szybkiego nagrzania przy
    gwałtownym spadku temp.

    Do wszystkiego dochodzi jeszcze jeden czynnik: KOMFORT - jak cię podłoga
    poparzy :), wg różnych źródeł temperatura podłogi ma mieć od 22 do 28
    st., Jeden ze speców próbował mi wcisnąć, że podłoga powinna mieć tyle
    co temperatura Ciała 36,6 - kazałem wsadzić mu palec do tak nagrzanej
    wody - poparzyć nie nie poparzy ale ciepełko będzie oj będzie. Spec
    pewnie pomylił temperaturę podłogi z temperaturą ustawianą na piecu, a
    ta nawet ustawiona na 55 st. C, może nie spowodować, że podłoga będzie
    przegrzana.

    Tu dotarliśmy do styropianu im go więcej tym lepsza izolacyjność - tylko
    nie należy przesadzać - grunt nie przemarza nam od dołu, a raczej od
    góry - wydaje mi się, że lepiej ocieplić dobrze fundamenty i im grubiej
    i głębiej tym lepiej.

    Więc im więcej ocieplenia tym niższą temperaturę możemy ustawić na
    piecu, a wtedy mamy też mniejsze straty i lepszą efektywność pieca.

    Co do grubości ocieplenie posadzki na gruncie 10 cm wydaje mi się
    wystarczająco, do tego ocieplone fundamenty.
    Co do ocieplenia stropu, jeżeli jest to przegroda pomiędzy użytkowymi
    piętrami to im mniej ocieplisz tym będziesz maił cieplejszą podłogę
    wyżej - tu raczej czynnik akustyczny ma większe znaczenie

    Ariusz

  • 15. Data: 2009-01-02 18:46:29
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > ..dziwne pytania zadajesz: temperatura posadzki jest funkcją temp.
    > zasilania i
    > tyle..

    A przy jakim rozstawie rurek i jak wykonczona??

    > ..czytaj bardziej wyrafinowane materiały niż strony producentów

    Murator nie jest producentem systemow CO, poza tym zaznaczylem "pierwsze z
    brzegu".

  • 16. Data: 2009-01-02 19:22:02
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > moich
    > słów.. u mnie w tej chwili jest -10 stC a temp zasilania 28 st C, a w

    To bardzo dobrze, jednak to nie deklarowane wczesniej 25. Nie zebym sie
    czepial, ale skoro chcesz byc precyzyjny i sugerujesz ze nie rozumiem. A
    jaka temperatura bedzie przy -20, czy -30 pod parkietem grubosci 20mm,
    pewnie nie 55, ale raczej nie te 25. To w sumie tyle jesli chodzi o
    temperatury, co do styropianu to nie popadam w paranoje.

    >A propos leperowskie piszemy przez małe "l"

    no i przez dwa p. :-)) Nie slyszalem tez zeby mowil cos o podlogowce.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-01-02 19:26:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > ..po co lepić kiedy same się pchają, apeluję do czytających, żeby nie
    > słuchali bałwanów którzy chcą puścić do podłogówki 55stC..

    Zbychu... na boga nie rób ludziom wody z mózgu ważna jest temperatura
    powierzchni pokrycia podłogowego.

    są normy ile powinna wynosić maksymalnie temperatura powierzchni podłogi dla
    różnych pokryć i różnego przeznaczenia pomieszczeń (stały pobyt ludzi,
    czasowy, komunikacja).

    generalnie przyjmuje sie że maksymalna temperatura obliczeniowa zasilania
    nie powinna przekraczać 55 st, zaleca sie jednak projektować podłgówki dla
    45 stopni.

    Pomieszczenia oddają ciepło poprzez przegrody i wentylację, co powoduje
    spadek temperatury. Podłogówka oddaje ciepło do pomieszczenia w zależności
    od różnicy temperatury pomiedzy powierzchnią podłgoi a temperaturą w
    pomieszczaniu proces przekazywania ciepła zmienia swoją intensywność
    (samoregulacja), przyjmuje sie że przy delcie równej 5 st podłoga przestaje
    oddawać ciepło.

    Jestem ciekaw dla jakich parametrów ktoś policzył twoją podłogówkę, Bo wg
    wszelkich zasad przy t zasilania 25 stopni moc podłogówki jest bliska zera.
    Chyba że masz dom pasywny który ma zapotrzebowania dla pomieszczeń liczone
    w dziesiątkach watów a nie setkach.

    Jest jeszcze trzecia możliwość że sam niewiesz co gadasz, a temep[ratura o
    której mówisz to jest temperatura powrotu albo lepiej temperatura
    powierzchni podłogi odczytana z jakiegoś czujnika.

  • 18. Data: 2009-01-03 14:47:41
    Od: z...@f...pl

    > Zbychu... na boga nie rób ludziom wody z mózgu  ważna jest temperatura
    > powierzchni pokrycia podłogowego.

    ..nie przypisuj mi swoich zasług..

> [...]
    > nie powinna przekraczać 55 st, zaleca sie jednak projektować podłgówki dla

    ..no widzisz - już się trochę poprawiasz..

> [...]
    > pomieszczaniu proces przekazywania ciepła zmienia swoją intensywność
    > (samoregulacja), przyjmuje sie że przy delcie równej 5 st podłoga przestaje

    ..przeczysz prawom fizyki, nieładnie, ale na to mało kto da się nabrać..

> [...]
    > Chyba że masz dom pasywny który ma zapotrzebowania dla pomieszczeń liczone

    ..moja podłogówka jest policzona doskonale, dom również ocieplony niezwykle
    starannie(sam robiłem), ale nie jest pasywny. A temp. zasilania jest w tej
    chwili 27 stC, a wdomu 21,5stC , a na zewnątrz -5stC. Dla Ciebie to pewnie cud,
    ale widać niewiele jeszcze w życiu widziałeś.

    > Jest jeszcze trzecia możliwość że sam niewiesz co gadasz, a temep[ratura o
    > której mówisz to jest temperatura powrotu albo lepiej temperatura
    > powierzchni podłogi odczytana z jakiegoś czujnika.

    .. w tym zdaniu najlepiej widać jak jesteś w sobie zadufany..współczuję

  • 19. Data: 2009-01-03 17:04:08
    Od: z...@f...pl

> [...]
    >
    > Więc im więcej ocieplenia tym niższą temperaturę możemy ustawić na
    > piecu, a wtedy mamy też mniejsze straty i lepszą efektywność pieca.

    ..lub na zaworze mieszającym przy ogrzewaniu mieszanym

> [...]
    > piętrami to im mniej ocieplisz tym będziesz maił cieplejszą podłogę
    > wyżej - tu raczej czynnik akustyczny ma większe znaczenie

    ..wreszcie jakiś rozsądny głos, uczcie się 'fahofcy', nie ode mnie, to od Ariusza..

  • 20. Data: 2009-01-03 17:45:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > .. w tym zdaniu najlepiej widać jak jesteś w sobie
    > zadufany..współczuję

    PLONK i spokój

    jeszcze jednego chłopskiego filozofa mniej