  • 31. Data: 2010-02-28 08:40:35
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    robertr pisze:

    > Mieszkam kilka kilometrów za Warszawą niedaleko Wisły i nadziwić się
    > nie mogę że z roku na rok coraz łatwiej Wisła zamarza, mimo że ogromne
    > ilości ciepła są wpompowywane do Wisły przez kanalizację.
    > Pozdrawiam

    No to nie słyszałeś o... ociepleniu klimatu...? :-)))

    Wiecie jaką ostatnio czytałem bzdurę na resorach... ???

    Jacyś 'półmądrzy' pseudonaukowcy skomentowali tegoroczną śnieżną zimę w
    ten sposób..., że
    obfite opady śniegu są spowodowane globalnym ociepleniem !!!

    Jak dla mnie... zresztą tak jak w historii każdą zbrodnię można zgrabnie
    wytłumaczyć i łatwo przekuć w bohaterstwo narodowe - tak i tu. Klimat
    się ociepla, więc jest więcej pary wodnej w powietrzu i stąd obfitsze
    opady śniegu.

    Nie dziw się zatem, że Wisła coraz bardziej zamarza... w końcu mamy
    globalne ocieplenie :-DDD

    Na pewno znajdą się mądrale, którzy i to zamarzanie Wisły są w stanie
    wytłumaczyć 'globalnym ociepleniem'. Mnie już nic nie zdziwi...

    Robili z ludzi idiotów w średniowieczu, robili za Cara, za Stalina...,
    robią i teraz aż miło.

  • 32. Data: 2010-02-28 09:44:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    robertr napisal:
    > Mieszkam kilka kilometrów za Warszawą niedaleko Wisły i nadziwić się
    > nie mogę że z roku na rok coraz łatwiej Wisła zamarza, mimo że ogromne
    > ilości ciepła są wpompowywane do Wisły przez kanalizację.

    Coraz mniej soli jest w tej Wisle :)
    A epoki przed-zrzutowej nie pamietasz, bo cie jeszcze nie bylo.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 33. Data: 2010-02-28 18:11:45
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "robertr" napisał:
    > Obliczyłem pobieżnie że zdolność akumulacyjna tego gruntu (1000m2 *
    > 100m) to około 45 000 kWh / 1 K czyli super - domy zużywają 10 000 kWh
    > - 25 000 kWh na rok.
    > Natomiast problem jest w regeneracji złoża - przewodzenie gleby
    > średnio nasączonej wodą to 0,1 W/mK - 0,2W/mk.
    > Jakby nie liczyć energię regenerującą to złoże w ciągu roku (przy
    > założeniach różnicy temperatury i metrów przewodzenia) to wychodzą
    > naprawdę śmieszne liczby (od 50 do 300 kWh na rok) - regeneracja od
    > ciepła zawartego wewnątrz Ziemi.

    brawo za sensowne obliczenia!:O)
    dlatego właśnie pompe warto jedynie instalować gdy się kożysta z jeziora
    (naturalnie regenerowalnego letnim słońcem), albo gdy regenerujesz latem
    grunt kolektorami słonecznymi:O)
    ale czy to się znowu opłaca pszy tych cenach?:O)

  • 34. Data: 2010-03-02 11:54:57
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Kurcze dlaczego za każdym razem temat PC wywołuje lawine wpisow?
    Przeciez tego nie da sie zczytac! jeszcze troche a zaczne myslec o
    teoriach spiskowych w sprawie pomp ciepla.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 35. Data: 2010-03-02 16:59:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Kurcze dlaczego za każdym razem temat PC wywołuje lawine wpisow?
    > Przeciez tego nie da sie zczytac! jeszcze troche a zaczne myslec o
    > teoriach spiskowych w sprawie pomp ciepla.

    Bo to wszystko to spisek UFOnautów
    http://www.angelus-silesius.pl/historia.html
    ;D