  • 1. Data: 2024-09-22 23:12:29
    Temat: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat:
    budynek gospodarczy wolnostojący, nieco większy od typowego garażu
    jednomiejscowego.
    Budynek z pustaków, dach to płyta betonowa ze zbrojeniem, lekki spadek dla
    deszczu.
    Wewnątrz pomieszczenia zaczęły się wykwity wody.

    Jest pomysł, aby dach oczyścić (liście, mech itp) i zalać go od góry
    żywicą. Podobnie, jak posadzki.
    Będzie to?
    Jest żywica na tyle gęsta, aby nie spłynęła zanim zwiąże?
    Ma to sens?

    Oczywiście wiem, że można wmieszać tyle utwardzacza i przyśpieszacza, że
    żywica zacznie wiązać po kilku minutach, ale takie żywice używałem do łódki
    czy kajaka.

    Jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2024-09-23 07:33:31
    Temat: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-09-2024 o 23:12, Adam pisze:
> [...]
    > jednomiejscowego.
    > Budynek z pustaków, dach to płyta betonowa ze zbrojeniem, lekki spadek dla

    I co na niej?

    > Wewnątrz pomieszczenia zaczęły się wykwity wody.
    >
    > Jest pomysł, aby dach oczyścić (liście, mech itp) i zalać go od góry
    > żywicą. Podobnie, jak posadzki.

    To się nie bardzo nadaje na zewnątrz.
    Ale są pokrycia dachowe zawierające tego typu składniki.
    Jest jeden problem - są drogie.

  • 3. Data: 2024-09-23 09:57:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 23:12 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście wiem, że można wmieszać tyle utwardzacza i przyśpieszacza, że
    > żywica zacznie wiązać po kilku minutach, ale takie żywice używałem do

    Tak jak pisze Pixel - połóż blachę i zapomnij o problemie.
    Wszystko inne to półśrodki i prowizorka.
    Blachę pomalujesz za 20 lat i starczy na kolejne 20.

    TG

  • 4. Data: 2024-09-23 10:11:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tak jak pisze Pixel - połóż blachę i zapomnij o problemie.

    Wyjdzie pewnie jeszcze drożej niż te środki na dach żywiczne lub z
    włóknami wszelkiego rodzaju.
    I na dach z taką blachą już nie wejdziesz bez jej pogięcia.

  • 5. Data: 2024-09-23 10:23:43
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.09.2024 o 10:11, Cavallino pisze:

    > Wyjdzie pewnie jeszcze drożej niż te środki na dach żywiczne lub z
    > włóknami wszelkiego rodzaju.

    Bredzisz. Pierwszy lepszy wynik:

    https://www.olx.pl/d/oferta/blacha-trapezowa-t35-mix
    -kolorow-CID628-IDy7S0x.html

    "Przedmiotem ogłoszenia jest Blacha Trapezowa T35 mix kolorów
    - szerokości arkuszy: 1100 mm
    - długości arkuszy: 3000 mm

    Cena 18 zł/m2 brutto"

    > I na dach z taką blachą już nie wejdziesz bez jej pogięcia.

    To se deski połóż pod nogi jak chcesz tańczyć na dachu :)

    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-09-23 10:26:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 10:11 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Wyjdzie pewnie jeszcze drożej niż te środki na dach żywiczne lub z
    > włóknami wszelkiego rodzaju.
    > I na dach z taką blachą już nie wejdziesz bez jej pogięcia.

    Blachę można mieć za 10-15 zł/m2.
    To nie pałac tylko budynek gospodarczy.

    TG

  • 7. Data: 2024-09-23 10:32:29
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.09.2024 o 10:23, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > - długości arkuszy: 3000 mm
    >
    > Cena 18 zł/m2 brutto"

    > To se deski połóż pod nogi jak chcesz tańczyć na dachu :)

    Sądząc z opisu budynku, dach płaski to 5m x 8m = 40m2 czyli ok 750zł to
    koszt blachy. Są też tańsze blachy, często z rozbiórki, nawet o połowę,
    trzeba poszukać.

    --
    Pixel(R)??

  • 8. Data: 2024-09-23 11:02:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Blachę można mieć za 10-15 zł/m2.

    Do odbioru w sklepie, czy położoną na dachu?

  • 9. Data: 2024-09-23 12:23:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    [...]
    > Tak jak pisze Pixel - połóż blachę i zapomnij o problemie.
    > Wszystko inne to półśrodki i prowizorka.
    > Blachę pomalujesz za 20 lat i starczy na kolejne 20.

    Pięć lata temu zmieniałem dach nad garażem na najbardziej płaski, jak
    się dało (sąsiad ładnie prosił, a ja prośbom ulegam, bo sąsiad miły).
    Jest blacha, bardzo porządna, choć wcale nie była droga. Jest całkiem
    ładna, a ja mam na to widok z góry. Na pewno starczy to na wiele lat,
    jestem zadowolony. Ale to wymaga konstrukcji dachu, bo na "lekki spadek
    dla deszczu", jaki stosuje się przy "płytach betonowych ze zbrojeniem"
    nie da się wprost położyć blachy.

    Dziwne trochę, że wykwity dopiero teraz, Polska nie Hiszpania, gdzie
    dach można po prostu otynkować. U nas pokrycie jest koniecznością.
    No i jakies rynny, kapinosy czy inne takie potrzebne, by po ścianach
    nie ciekło. A o tym ani słowa. W każdym razie na takie płaskie betonowe
    dachy to jest papa zgrzewalna. Żadem półśrodek, normalna technologia
    używana pewnie w 99% podobnych przypadków. Łatwe w robocie, można
    samemu, wystarczy palnik na propan-dupan z butli. Zrobiłem tak w jednym
    miejscu, które ciągle ciekło. Wiele lat temu i żadnych zmian nie widać.
    Nawet brzydkie nie jest (są nawet kolorowe papy).

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2024-09-23 12:27:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Blachę można mieć za 10-15 zł/m2.

    U mnie koszt blachy stanowił ze 20% całej inwestycji albo mniej.

    > To nie pałac tylko budynek gospodarczy.

    Jakie to ma znaczenie? Tego argumentu nigdy nie pojmę -- z okien
    pałacu widać lamus i inne budynki gopodarcze. To powinno być
    estetyczne.

    --
    Jarek