  • 1. Data: 2024-06-21 06:40:44
    Temat: rowny podzial odcinka
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    Heja.

    Plotek se robie.

    Zna ktos lepszy sposob na proste i szybkie podzielenie odcinka na rowne
    czesci niz gumka z podzialka?

    Wielopantograf odpada, nie ma sensu robic dla jednej roboty a kupowac
    tez szkoda bo drogawy.

    A mierzyc, dzielic i odmierzac mi sie nie chce. No i sztywna podzialka
    stosowana na skos tez nie do konca mi sie nada.

    Wiec narazie tylko gumka.

    Ale moze jest inny sposob ktorego nie znam?

    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2024-06-21 07:35:43
    Temat: Re: rowny podzial odcinka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.06.2024 o 06:40, ptoki pisze:
    > Ale moze jest inny sposob ktorego nie znam?

    Znacz, ale nie wiem dlaczego nie możesz użyć.
    Miara i kalkulator. Dodajesz stałą wartość i chyba każdy kalkulator ma
    taką funkcjonalność, gdy wciskając "=" powtarza cyklicznie ostanie
    działanie.

    Robert

  • 3. Data: 2024-06-21 08:21:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.06.2024 06:40, ptoki wrote:
    > Plotek se robie.
    >
    > Zna ktos lepszy sposob na proste i szybkie podzielenie odcinka na rowne
    > czesci niz gumka z podzialka?

    Tniesz pierwszą część, a potem używasz jej jako przykładnicy dla
    narzędzia tnącego? Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale w ten sposób
    uwzględniasz szerokość cięcia niezależnie jaka by była.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2024-06-21 22:45:22
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-06-21 00:35, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > Miara i kalkulator. Dodajesz stałą wartość i chyba każdy kalkulator ma
    > taką funkcjonalność, gdy wciskając "=" powtarza cyklicznie ostanie

    No wlasnie chodzi o to aby nie musiec liczyc i mierzyc.Gumke sie
    przyklada, ewentualnie rozciaga nieco i juz. Zaznacza sie tam gdzie sa
    kreski na gumce.
    Wada jest taka ze jak sie ma inny rozmiar podzialu to gumka po
    narysowaniu na niej podzialek nadaje sie tylko do tej podzielnosci. No
    ma druga strone wiec sie nada do dwu.

    A mierzenie powoduje bledy i trza wiedziec ile tych sztachet miedzy
    tymi konkretnymi slupkami wyjdzie.

    Przy gumce wiadomo czy na koncu deska wyjdzie cala czy tylko pol i trza
    by przyciac lub inaczej zacudowac.

    Taki urok slupkow nierowno rozstawionych.
    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2024-06-21 22:48:01
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-06-21 01:21, Mateusz Bogusz wrote:

    > Tniesz pierwszą część, a potem używasz jej jako przykładnicy dla
    > narzędzia tnącego? Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale w ten sposób
    > uwzględniasz szerokość cięcia niezależnie jaka by była.

    Ta, to znam i stosuje jak przypadek jest statyczny.
    Ja mam parenascie slupkow miedzy ktorymi odleglosci sa nieco rozne i
    pare takich gdzie odleglosc jest zupelnie inna.

    I musialbym sie przy robocie dodatkowo skupiac na mierzeniu, dzieleniu i
    robieniu podzialek.

    Cale szczescie ze sztachetki sa z grubbsza jednakie. Ale nadal raz ich
    moze wyjsc 12 a raz 7. A raz 12 ale z minusowa szpara.

    Chyba gumka bedzie najlepsza.

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2024-06-22 00:00:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.06.2024 o 22:45, ptoki pisze:

    > No wlasnie chodzi o to aby nie musiec liczyc i mierzyc.Gumke sie

    Nic nie musisz liczyć. Naciskasz tylko "=" i masz pozycję pierwszej
    deski, naciskasz "=" drugi raz masz pozycję 2 deski.

> [...]
    > ma druga strone wiec sie nada do dwu.
    >
    > A mierzenie  powoduje bledy i trza wiedziec ile tych sztachet miedzy

    Mierzenie, które opisałem nie powoduje błęów.
    Na gumce i tak musisz zmierzyć i narysować.

    > Przy gumce wiadomo czy na koncu deska wyjdzie cala czy tylko pol i trza
    > by przyciac lub inaczej zacudowac.
    >
    > Taki urok slupkow nierowno rozstawionych.

    Przykład. Potrzebujesz rozstaw np. 200 cm pomiędzy początkiem pierwszej
    sztachety a końcem ostatniej sztachety. Sztacheta ma 7 cm.
    Od 200 odejmujesz szerokość sztachety, dzielisz przez ich ilość sztachet
    pomniejszoną o jeden. Od wyniku odejmujesz szerokość sztachety. 14,4(4)
    Otrzymujesz odstępy między sztachetami.
    Na kalkulatorze wpisujesz szerokość sztachety 7 "+" 14.4444 "="
    Za każdym naciśnięciem "=" masz pozycję początku następnej sztachety.

    Robert

  • 7. Data: 2024-06-22 04:39:07
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-06-21 17:00, Robert Wańkowski wrote:

    > Nic nie musisz liczyć. Naciskasz tylko "=" i masz pozycję pierwszej
    > deski, naciskasz "=" drugi raz masz pozycję 2 deski.

    Tak, Jak najbardziej.

    > Mierzenie, które opisałem nie powoduje błęów.
    > Na gumce i tak musisz zmierzyć i narysować.

    Ale raz. Na podlodze w kuchni. Na spokojnie.

    > Przykład. Potrzebujesz rozstaw np. 200 cm pomiędzy początkiem pierwszej
    > sztachety a końcem ostatniej sztachety. Sztacheta ma 7 cm.

    Taaak.

    > Od 200 odejmujesz szerokość sztachety, dzielisz przez ich ilość sztachet

    O, tu, tu. Co chwile mam nieco inaczej. No i trzeba olowek, miarke i
    kogos co mi ten "=" nacisnie i przeczyta.
    Ja wiem ze do zrobienia. Nie takie rzeczy robie. Ale chcialbym prosciej.

    > pomniejszoną o jeden. Od wyniku odejmujesz szerokość sztachety. 14,4(4)

    Jak mi operator kalkulatora pomota (a wierz mi, genzi nie takie rzeczy
    potrafia skopac...) to znowu na wsi wyjde na frustrata bo sie dre...

    > Otrzymujesz odstępy między sztachetami.
    > Na kalkulatorze wpisujesz szerokość sztachety 7 "+" 14.4444 "="
    > Za każdym naciśnięciem "=" masz pozycję początku następnej sztachety.

    Ale ja bym chcial prosciej :)

    No nic, gumke juz kupilem. Mazne na niej co trzeba i jutro zaczne.

    Dziekuje za porade.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2024-06-23 22:39:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.06.2024 o 18:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Cyrkiel i twierdzenie Talesa.
    > Co to jest gumka z podziałką? Nie rozciąga się liniowo.
    >

    > -----

    Leżąca chyba liniowo.

    Robert

  • 9. Data: 2024-06-24 12:45:05
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Rozciągnij drut lub taśmę stalową, to się dowiesz ;-)
    Ale może taka dokładność gumki wystarczy?

    -----