  • 21. Data: 2012-06-02 08:01:24
    Temat: Re: #$%@#^@%!
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    news:op.we8vq6xep8ku5w@radek-netbook...
    > On Fri, 01 Jun 2012 22:39:27 +0100, Maniek4 <r...@l...pl> wrote:

    > Co prawda nie siedze mocno w temacie z powodu miejsca zamieszkania, ale na
    > mojej wsi na Slasku sa conajmniej dwie firmy wywozace smieci i oferta
    > cenowa tej mniejszej jest wyraznie atrakcyjniejsza niz molocha. Wiec
    > konkurencja jest.

    Nie chodzi tyle o konkurncje co o obowiazek podpisywania umow na odbior
    nieczystosci.
    Mam taka sytuacje np., ze mam drugi dom na wsi, uzywany jako letnisko.
    Jako, ze to dom z adresem to oczywiscie istnieje obowiazek posiadania
    smietnika i placenia za niego miesiac w miesiac.
    Nikogo nie obchodzi, ze ktos tam jest raz na weekend od wielkiego dzwona,
    dom stoi to plac. W tym wypadku nie ma dla mnie znaczenia, czy firma jest
    konkurencyjna czy nie, acz zawsze lepiej jak konkurencja jest. Ja tam po
    prostu nie produkuje smieci i smietnika nie potrzebuje. Paradoks calej
    sytuacji jest taki jak z akcyza na olej opalowy. Zeby niby to nie jezdzili
    na tym samochodami to wyrownali akcyze, idiota by uwierzyl. Teraz dla dobra
    niby lasow naklada sie obowiazek posiadania rzeczy ktorej wogole nie
    potrzebuje. Na tej zasadzie mozna stworzyc dowolny urzad, zajmujacy sie czym
    kolwiek i nalozyc na mieszkancow obowiazek placenia za to.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-06-02 10:53:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Na tej zasadzie mozna stworzyc dowolny urzad, zajmujacy sie czym
    > kolwiek i nalozyc na mieszkancow obowiazek placenia za to.

    oczywiście...
    a moim zdaniem jedyna rozsądna polityka śmieciowa byłaby tylko wtedy,
    kiedy to państwo/samorządy finansowałyby wywóz odpadków i na środku wsi,
    albo w kilku miejscach stałyby kontenery, do których każdy wrzucałby
    śmieci... wtedy zniknąłby problem oszczędzania w postaci spalania
    plastików i wywożenia do lasu starych kanap.
    Zwyczajnie każdy by wystawił do śmietnika co tam ma i finito...
    teraz co drugi 'cwańszy' albo pali wszystkim czym popadnie, bo
    oszczędza, albo wywozi do lasu, czy wrzuca do rzeki... bo oszczędza.

    Chora sytuacja.

  • 23. Data: 2012-06-02 10:59:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Wczoraj przyszła faktura na wodę. Od 31 kwietnia upierdolili sobie podwyzkę
    > 24%, i tak z 3,56zł netto cena wody skoczyła do 4,67zł.
    > Trzeba będzie chyba własną studnię wykopac. Ciekawe czym sobie
    > usprawiedliwiają az tak wysoki wzrost ceny, bo budową kanalizacji raczej nie
    > mogą gdyż jest finansowana z UE.
    >

    > Marek

    A może spróbuj z innej strony. Jesteś nabywcą. Masz prawo znać cenę i jej
    składniki. Na początek poproś żeby dali z tego i zeszłego roku. Jak nie dadzą
    to sprawę oddaj do sądu. Po coś sądy są i warto by spróbować jak działają w
    takiej materii. Jak dadzą to porównaj które składniki zdrożały i o ile. Jeśli
    nie pasuje do inflacji to poprosić o poprawienie a jak nie to znowu sprawę do
    sądu. Może warto taką ścieżkę wytyczyć.

  • 24. Data: 2012-06-02 11:04:58
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2012-06-02 10:53, Robert G pisze:

> [...]
    > teraz co drugi 'cwańszy' albo pali wszystkim czym popadnie, bo
    > oszczędza, albo wywozi do lasu, czy wrzuca do rzeki... bo oszczędza.

    U nas dokładnie tak będzie od 2013 roku
    CezaryT

  • 25. Data: 2012-06-02 13:36:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 czerwca 2012 05:35:51 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:

    > A u nas konkurencji niet i wójt gminy sobie w kulki leci, bo niby to
    > promuje segregowanie śmieci, ale korzyści dla mieszkańców z tego
    > niewiele - jakieś mgliste obietnice upustów przy następnych

    A ja segreguje bo mi sie to bardzo oplaca. Raz na miesiac mam kubel 240l "zwyklych"
    odpadow i trzy pelne worki odpadow segregowanych za ktore nie place - a to sa b. duze
    worki - chyba 120l albo nawet wieksze. Mam ustalony terminarz z gory za caly rok
    kiedy po nie przyjezdzaja. Wieczorem wystawiam worki za ogrodzenie i zwykle juz rano
    jak wstaje wisza przelozone przez brame nowe puste woreczki :) Segregacja jest
    calkowicie za darmo - nie place nawet za worki. To przedsiebiorstwo prywatne -
    miejskie sluzby komunalne maja drozej i sa bardziej upierdliwe (nie chcieli do
    sasiada przyjechac w zime bo droga byla zasypana :-) A ci "moi" to olewaja i zawsze
    jakos wjada i wyjada ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2012-06-02 13:39:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 czerwca 2012 10:53:02 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:

> [...]
    > teraz co drugi 'cwańszy' albo pali wszystkim czym popadnie, bo
    > oszczędza, albo wywozi do lasu, czy wrzuca do rzeki... bo oszczędza.

    Przede wszystkim to powinny byc DUZO wyzsze kary za wyrzucanie smieci w lasach / poza
    miejscami do tego przeznaczonymi. Teraz taki dostanie 100 pln mandatu i co? W dupie
    to ma - dalej bedzie wyrzucal. Dostalby jeden z drugim kare 10k pln albo dwa miesiace
    odrobienia w sluzbach komunalnych (przy zbieraniu smieci) to nikt by sie nie odwazyl
    wyrzucac smieci w lesie!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2012-06-02 16:29:50
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sat, 02 Jun 2012 07:01:24 +0100, Maniek4 <r...@l...pl> wrote:

    > Nie chodzi tyle o konkurncje co o obowiazek podpisywania umow na odbior
    > nieczystosci.

    Racja. Tez mnie wkurza przymus.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 28. Data: 2012-06-02 18:03:03
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > a ile zużywasz? u mnie idzie 15m3 miesięcznie. Studnie mam własciwie to
    > nawet podłączoną ale nie korzystam w domu. Tak myslałem zeby instalacje
    > cieplej wody przełączyc na wode miejską a zimnej ze studni.

    Różnie. Od 11 do 18m3 na miesiąc.

    Marek

  • 29. Data: 2012-06-02 19:34:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Różnie. Od 11 do 18m3 na miesiąc.

    czyli jestem normalny :)

    b.

  • 30. Data: 2012-06-02 20:37:26
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-06-01 07:45, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Trzeba będzie chyba własną studnię wykopac. Ciekawe czym sobie
    > usprawiedliwiają az tak wysoki wzrost ceny, bo budową kanalizacji raczej

    Marudzisz.

    Pomyśl lepiej ile tej wody dostajesz za jedyne 5 złotych.
    W cenie dwóch butelek "mineralki" masz metr sześcienny wody, często
    gęsto jakościowo nie odbiegającej od "mineralki" :)

    Działa na wyobraźnię?